Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Jeg har så dårlig samvittighet ovenfor jobben. For øyeblikket er situasjonen slik at jeg ikke har noen backup. Det vil si, blir jeg syk eller tar ferie, blir ting liggende til jeg er tilbake. Dette fører til at jeg har dårlig samvittighet når jeg er syk, eller har ferie, og gruer meg til å komme tilbake siden jeg vet at da ligger det "ett tonn" med ting som nå gjøres "i går". Og nå er det blitt utlyst en jobb et annet sted som er perfekt for meg, og med noe høyere lønn. Har så lyst til å søke, men igjen får jeg dårlig samvittighet for den jobben jeg har. Dersom jeg får den og takker ja, vil de få et stort problem....
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Dette er igrunnen ikke ditt problem...er du syk el tar ferie må jo de sørge for en backup da....det finnes vel andre som kan denne jobben eller? Å du..om du har funnet en annen jobb som passer perfekt for deg,så skal du søke hvis det er det du vil.....og får du jobben så må jo de bare utlyse den stillingen din som blir ledig...det er jo ikke værre enn det. Hva gjorde de før du begynnte der da??? Du SKAL ikke ha dårlig samvittighet når du er syk eller hvis du finner en jobb som passer deg bedre...det går nok bra med de skal du se...du er vel ikke den eneste som kan denne jobben du gjør eller er det bare du som er utdannet i den? Jeg ville garantert ha søkt om jobben passet meg perfekt,hvorfor skal du gå glipp av noe du har virkelig lyst til???Tror heller du må tenke sånn :-) De MÅ bare finne en annen hvis du får den jobben Mener ikke å gi spydig svar....håper du ikke ser det som det heller. Skulle bare ønske folk ikke hadde dårlig samvittighet for ting sånn,for i det lange løp får man ikke en dritt igjen for det allikevel. Håper du vil søke om det er det du vil..lykke til Jeg ville garantert ha søkt om jobben passet meg perfekt,hvorfor skal du gå glipp av noe du har virkelig lyst til. De MÅ bare finne en annen hvis du får den jobben
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 Det gjelder vel svært mange jobber, at jobben ligger der til du er tilbake? Jeg er rådgiver i staten, og det er ingen andre som "kan" mine arbeidsområder (selv om noen kjenner til noe av det jeg gjør). Så ferie må planlegges, og blir jeg syk må jeg selv sørge for å avlyse/flytte møter o.l.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 Takk Anonym 11:38 Det jeg egentlig trenge er et spark bak. Det fins ingen utdannelse til den jobben jeg har, selv om mange mener det burde ha gjort det. Den ligger et sted mellom forvaltning og juss. Hva de gjorde før jeg kom? Vel tidligere var vi 2, nå er vi bare meg, og jeg er egentlig overarbeidet. Tror nok jeg kommer til å søke
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 Det er arbeidsgivers ansvar å sørge for at det finnes en backup for deg. Hvis de ikke tar høyde for at du har krav på ferie og kan bli syk, så ville jeg uten dårlig samvittighet søkt meg annen stilling. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå