Gå til innhold

noen som har erfaring med søskenvogn?

Anbefalte innlegg

Tenker spesielt på merket Teutonia S4 (med tre hjul) og Emmaljunga Twin Cerox.

Lurer litt på hva som er best av tre hjul eller fire hjul, og hvordan kvaliteten er på de forskjellige vognene osv..

Om noen har god erfaring med andre type vogner, så skriv det ned :D

Fortsetter under...

Her fant jeg en billig vogn som jeg også lurer på om noen har noen positiv eller negativ erfarng med (går opp en liten varselbjelle da den er så billig men...) Den heter Ring Duo, her er link:

http://billigebarnevogner.no/index.php?main_page=product_info&cPath=3&products_id=16

Hei.

Jeg har prøvd Phil and ted søskenvogn og Emmaljunga Twin Cerox med søskenpakke. Har solgt begge.

Phil and ted var en grei vogn, men meget upraktisk å ta den minste ut og inn (kanskje spesielt på vinteren + at bare 1 barn kan sove i denne vogna...

Emmaljunga var en flott søskenvogn, MEN den har ikke handbrems, noe jeg synes er rart ikke finnes på alle søskenvogner. De er ganske tungge ned bakker altså, En annen ting med denne var at det ikke er separate kalæsjer på den og ikke noe tydelig vegg mellom barna (når man har på begge sportsdelene. Man han heller ikke legge ryggen helt ned og det er dumt.

Nei etter mine forsøk ender jeg på en Tfk twinner twis duo, den har 2 separate kalæsjer, håndbrems, regulerbart forbrett til hvert barn, den er liten sammenlagt. Ja rett og slett den mest praktiske søskenvogna jeg har funnet.

Teutonia team s 4 har jeg hatt (med 4 hjul, 2 faste og 2 bevegelige)

Superfin vogn...( vil ikke anbefale det å kjøpe med 3 hjul, da vognene blir brede og med en del tyngde, har de lett for å tippe...blir ikke riktig balanse i forhold til bredden). Med 4 hjul, er den helt TOPP!!!

Annonse

Jeg har hatt teutonia team s4 med fire hjul,den var helt grei,jeg kjøpte denne for den virket så lun og go,med stor plass innvendig.

Var i det store og hele veldig fornøyd med denne vogna.

Men siden jeg er lettere vogngal ble jeg for lei og bytta den inn i phil&teds sport. Denne er super på vår/sommer men blir ikke brukt på vinteren hos oss,da dette blir for tungvinnt (som nevn av andre her)..dette er ei god vogn nr to til bruk på ferier,handleturer og kortere trilleturer i pent vær:)

Nå har jeg i tillegg mountain buggy urban jungle,den er forholdsvis dyr,men jeg synes den er verdt det!! i tillegg synes jeg den er klart penest av de vognene jeg har sett på. Hvis jeg skulle prike på noe måtte det være at kalesja er "kort",skulle ønske du kunne dratt den lengre frem!

Mountain buggy er litt smalere og lettere enn teutonia,men kalesja er bedre på teutonia..min konklusjon er som følger:

vinterbarn: teutonia.

Sommerbarn: MB.

Jeg liker forresten bedre bagen til MB.

OG! plusset med Teutonia er at du kan snu vogna på understellet..du kan velge om du vil ha barna mot- eller fra deg,jeg synes dette var et must!

håper dette hjalp litt...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...