Gå til innhold

Dette med smokk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med litt større barn?

Vi har ei jente på 14 måneder, og har nå innført at hun kun får lov til å bruke smokken i senga om natta, i vogna når hun sover på dagtid og i bilen. Etter vår mening behøver ikke så store barn gå rundt med smokk hele dagen. Hun sier jo 9-10 ord, og jeg er redd for at språkutviklingen blir hemmet om hun går rundt med smokk hele dagen.

Men er dette for strengt syns dere?

Hvordan gjør dere dette?

Og når sluttet deres barn med smokk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes ikke dette er for strengt. min lille spyttet ut smokken da hun våknet fra hun var bitteliten. Er også viktig at dere sier til henne at dere ikke forstår hva hun sier når hun har smokken i munnen, at hun må ta den ut når hun skal snakke, i bilen og sånn.

Skrevet

Det du skriver er helt vanlig. Det er kun et lite mindretall som går rundt med smokk.

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg må innrømme at før jeg fikk barn (og etterpå) har jeg irritert meg over en del "store" barn som går rundt med smokk i munnen mens de prater. Syns egentlig det er en uting, og derfor vi har innført dette :)

Godt å høre at det er normalt.

HI

Skrevet

synes det du gjør er helt greit.

Men i motsetning til deg gidder jeg ikke irritere meg over andre som velger en litt annen måte. At en to-åring har smokk i munnen gjør meg ingenting, det finnes verre ting å ergre seg over.

Jeg blir irritert over folk som MÅÅÅ irritere seg over andre hele tiden..grøss...

Skrevet

Det varierer veldig fra barn til barn. Eldstemann tok aldri smokk han, mens minstemann raskt ble "avhengig". Vi stresset ikke så mye med det, men da han passerte to år innførte vi at smokk kun skulle brukes til soving. Litt mas i to dager, og så var det slutt. Tenker vi fjerner hele greia en eller gang før han fyller tre år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...