Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min baby på 10 uker har så treg avføring. Han var fullammet fram til 1 uke siden, nå får han flaske. Men det har ikke blitt noen forandring på avføringen. Han presser mye, har mye vondt og sliter veldig. Får laktulose morgen og kveld eller råd fra lege, har forsøkt malt også. De få gangene han får det il er det fordi jeg har hjulpet han med termometer og massage...

Alle råd tas imot med takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan jo prøve sviskesaft og blande det i melken. det gjorde jeg med datteren min når hun hadde det slik. men hun var litt eldre og. hør med helsesøster om du kan prøve det.

Skrevet

høres ut som om du gjør det du skal :)

Har du prøvd å justere maltmengden? her måtte vi starte forsiktig med litt og heller jobbe oss oppover. Piraten min (snart 5 mnd) får nå omtrent en full teskje med malt i hver flaske. Da har hun avføring hver dag og den er myk, og ikke rennende. Om hun ikke får malt går det gjerne 2-3 dager og hun er ikke fornøyd og vi må hjelpe til med temp-målern, sykling og massasje. Da er avføringen hennes helt seig og kommer i klumper.

Håper det løser seg for dere snart.

Kanskje kan det hjelpe med fennikelte, så han iallefall får ut luft og feks vanlig confecta rooibos-te for å roe han (har beroligende effekt på særlig kolikkbarn og brukes mye i sør-afrika.)

jeg brukte begge disse teene i melka til piraten til hun var 3 mnd (fått mme hele livet)

Skrevet

Gutten min har slitt veldig med forstoppelse og hadde full avføringsstopp som baby. Her var det kraftig melkeallergi som var årsaken. Han kastet mye opp også da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...