Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Noen som har fått med seg at enkelte kristne synes de burde være de eneste som får feire jul? Det samme burde jo også gjelde fastelaven og karneval. Vi feirer "egentlig" at den (kristne) fastetiden ennu ikke har begynt. Jesus fastet en gang i 40 dager. Derfor har (den katolske) kirken en gang bestemt at man skal ha ekstra måtehold og ikke noe kjøtt i 40 dager før 1.påskedag. Altså er det lurt å spise seg fetest mulig (f.eks. på boller med krem) til og med tirsdag16.februar i år. Plus kle seg ut, tulle og tøyse, og kalle det karneval (av spansk/latinsk "carne" som betyr "kjøtt" siden tirsdag 16.2 også er siste sjanse for gode katolikker til å få i seg en kjøttbit før påske). Siden fastelaven og karneval har sitt opphav i kristen kultur, foreslår jeg at bare ekte kristne har lov til å delta. Men da får de jammen meg også "faste" i 40 dager etterpå.
Rampongi Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Enig! Jeg feirer feks jol/vintersolverv og ikke kristen jul!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Det er ingenting som heter en kristen Jul, for sanne kristne feiret ikke jul. Julen er en hedensk skikk samme hvor mye de bringer ting fra bibelen inn i den. Kirken har i lang tid fått folk til å tro på den løgn at Jesus er født i Julen , og at de derfor feirer Jesu fødselsdag da. Alle prester og biskoper vet at dette er en løgn, men likevel fortsetter de denne hedenske skikken,. En annen ting er at også fødtselsdager har sin hedenske opprinnelse . De tidligere kristne feiret ikke fødselsdager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå