3høstjenter Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Er blitt forkjølet med vond hals. Mener å ha hørt at man helst ikke skal bruke nesespray?? Er 5+6 nå, vil det være farlig og få feber??
*Lissja* Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Er nok ikke farlig å være forkjølet.. men har lest på ett par nesesprayer at de ikke skal brukes av gravide jeg også ja. Ta deg en tur på apoteket og spør hva du kan bruke. Antar de anbefaler deg saltvannsoppløsning eller noe:o) God bedring!)
Blå+Rosa? Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 Jeg er også grusomt forkjølet, men må bruke nesespray viss jeg skal klare å sove om natta. Jeg bruker nesespray for barn (fra 1-10år) siden den ikke er like sterk som den for voksne. Du kan også bruke saltvannsnesespray, men personlig så syns jeg ikke at den funker noe særlig. Feber skal visst ikke være så bra å få, ihvertfall ikke i første trimester siden det er da alt av organ osv blir dannet. Hør på apoteket du om de har noe å anbefale
b77h Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 Best å bruke saltvanns-nesespray. Og etterpå når du har "rensket opp" kan det hjelpe med mentholatum-krem/salve i neseborene. Klarer enda mer opp. Får du høy feber så er det vel paracet du kan ta, for å få ned feberen. Ellers drikk masse vann og kutt ut alt m sukker til du er frisk ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå