FrøkenSprøken Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Jeg opplevde ikke dette med førstemann. Da startet fødselen med vannavgang uten forvarsel. Noen som har hatt det slik, og at det har tatt seg opp og ført til fødsel? Det er jo tidlig å håpe på fødsel enda (uke37+3) men i natt trodde jeg virkelig at ting var i gang... *skuffa* Er det noe jeg kan gjøre for å få fart på sakene? Riene i natt startet etter sex. Er det ekte saker da, eller bare maserier?
solei Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Du får ha sex igjen da fødeklar! Det har hjulpet meg 3 ganger. Mannen min var så lei på slutten stakkars. Uansett om du ikke føder når så gjør det deg klar og moden kjappere.
Pysjen Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 Jeg hadde det sånn i 2 netter før fødsel, men det stoppet opp når jeg sto opp om morran. Den tredje natta var også slik- var sikker på at det sikkert stoppet opp når jeg sto opp denne morgenen også- men så var det omvendt- Det ble sterkere når jeg sto opp og fødte om kvelden.
Gulosten™ Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 Det er lov å håpe! Alle tegn er gode tegn Kjære du, ikke kall det maserier. Teit ord Det er modningsrier, og jeg kan tenke meg at dette kommer til å gå fort og greit når det først setter i gang. Det kan nok enda gå en liten stund, men det trenger ikke å ta så lang tid heller. Nå som det nærmer seg er du veldig avhengig av å ha ro rundt deg. Sex er veldig bra, da produserer kroppen din oxytocin som er kjærlighet-og fødselshormonet som livmoren trenger MASSE av for å trekke seg sammen. Prostaglandiner i sæden kan også hjelpe mormunnen med å modne. Pass på så ikke du stresser, da produserer du adrenalin som motvirker oxytocinet, og det blir ingen fødsel - i hvertfall ingen god fødsel! Ha sex, kyss og kos masse, så går dette så fint
FrøkenSprøken Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2010 Ja, vi får vel gjøre det i kveld også. Er ikke så lett å få det til på dagtid når man har barn fra før av. Kan liksom ikke skaffe barnevakt for å ha sex, heller Men da skal jeg være sikker på at slike rier hjelper på noe. Gidder ikke å ligge våken flere netter hvis det ikke biddrar til modning eller noe som helst. Da sover jeg heller! Jeg har fortsatt kynnere som kommer selv om jeg slapper av og sitter stille, så kroppen jobber tydeligvis fortsatt. Får håpe at det tar seg opp da. Skal legge meg å sove litt om en times tid, for da skal guttene til frisøren. Og så skal vi stå på skøyter senere i dag. Kanskje det hjelper?
lillemirakel!! Skrevet 6. februar 2010 #6 Skrevet 6. februar 2010 heisann så spennende:-) Det var slik det begynte hos meg så jeg mener du kan håpe:-) JEg hadde relativt svake rier med ca 1 times mellomrom på natta, men de gikk over på morgenen. SÅ kom de tilbake ved lunchtider og tok seg opp på ettermidadg og kveld. dro på sykehuset i 24 tiden men fødte ikke før kl 18 dagen etter-) de tok vannet.... fikk epidural da det tol øang tid, men pplevde ikke fødselen som vanskelig eller tidkrevende. min første så jeg hadde j ikke noe å sammenligne med. gikk en tur da riene var relativt sterke på kvelden, støtta meg bare til mannen når de kom:-) kansje det hjalp litt på vei liksom? uansett................lykke til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
FrøkenSprøken Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 6. februar 2010 Takk for mange oppmuntrende svar! Dere skriver jo bare det jeg vil høre;) Jeg skal hvile meg litt nå snart, og så får jeg friste mannen min med sex igjen i kveld. Kan jo være at det hjelper... Hyggelig er det jo uansett Jeg skal til jordmor på mandag uansett, og hun har sagt at hun skal sjekke åpning/modning. Så da får jeg jo vite om det har hjulpet noe med disse vondtene...
Fire småtroll Skrevet 6. februar 2010 #8 Skrevet 6. februar 2010 Jeg holdt på sånn da jeg skulle ha tredje, holdt på en hel uke da.. Slitsomt, men det hadde god effekt! De er jo ikke veldig vonde, bare som litt heftige og helt regelmessige kynnere egentlig.. Da jeg var på kontroll hos jordmor i uke 37 hadde jeg som sagt holdt på sånn en liten uke og hun ville da sjekke meg. Jeg var helt moden og myk pluss at jeg hadde 3 cm åpning! Da fødselen endelig startet skikkelig var jeg oppe i 5 cm uten å ha måttet puste meg gjennom en eneste rie, de var virkelig ikke veldig smertefulle i det hele tatt før på slutten Ungen kom forresten dagen etter kontrollen hos jordmor, i uke 37.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå