Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Har nettopp funnet ut at sambo, som er 25, har skrevet mye meldinger til en annen jente som bare er 16, for et par uker siden...Riktignok i fylla, men men. Han hadde skrevet at han ble så kåt over det korte skjørtet hun gikk i, om ikke de kunne møtes senere, og at alderen ikke spilte noen rolle fordi hun så eldre ut osv.. Det som er patetisk, er at 1 uke før han skrev dette til henne, så ble det nesten slutt mellom oss. For å gjøre en lang historie kort; han hadde løyet så jævli mye til meg, om alt, at jeg følte det ikke fungerte lenger. Men som vanlig klarte han å få meg til å tilgi, og han lovet virkelig at dette var siste gang han skulle lyve, for nå skulle han satse ordentlig på forholdet vårt. Jeg tilga han også pga vi venter et barn om noen uker, og ville derfor gi forholdet nok en sjanse.. Men nå...Jeg vet ikke. Han har jo ikke vært fysisk utro med henne, og han har ikke skrevet til henne etter den helga fordi hun avviste han, men likevel.. Verste av alt; JEG føler meg skitten..Som blant annet har sovet i samme seng som har i flere uker uten å vite noe. JEG føler meg brukt. JEG føler meg dum. Hva anbefaler dere å gjøre? Har liksom ikke lyst å begynne med et opprivende brudd og fraflytting, med tanke på at jeg kan føde når som helst disse dager.. Fy for en dag!;-(
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Hvem er sambo? hunden? hehehe.. Men sånn helt seriøst, jeg tror du allerede vet hva du burde gjøre! Du går fra han!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 Ikke gi han en sjanse.. Kan skjønne du føler deg dum(det er du nok ikke!) men du kan i hvertfall avslutte det nå, så er det han som sitter igjen som dum. Han fortjener ikke noen ny sjanse, og uansett fysisk utro eller ikke, så er det en drøøøy ting og skrive når man skal bli pappa om noen uker. Han er tydligvis ikke klar, og jeg ville satsa på og starte ett nytt og bedre liv uten denne dusten, og blitt ferdig med han. En gang for alle. Sorry, men han høres ikke ut som en man vil samle på. Lyser problem-fyr av hele inlegget ditt.. Hadde heller fokusert på baby, enn en idiot-kjærste
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 selvtilliten min sank bare rett ned til bunns akkurat nå..
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 Annie 01:46 - sambo = samboer, ikke hund. Til HI: Hvis du føler deg dum nå, vil du føle deg enda dummere etter du har holdt ut i flere år med denne dusten og det kommer for en dag hvor mange svin han har på skogen. Få venner og familie til å hjelpe deg, flytt fort som tusan. Forresten så er det jævlig ekkelt at han han har siklet på ei på 16 år - almost pedo, spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #6 Skrevet 6. februar 2010 Huff stakkars deg Jeg ville virkelig ha vurdert forholdet til denne mannen seriøst og hadde nok endt opp alene er jeg redd. Når han går bak ryggen din i den sårbare situasjonen du er i nå vil han garantert gjøre det senere også , sorry altså men slike menn kan man ikke omvende. Har du familie og venner som kan hjelpe deg igjennom bruddet og tiden etterpå ? søk hjelp, det trenger du nå. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #7 Skrevet 6. februar 2010 Hei HI. Var i samme situasjon som deg for ett år siden, da skrev samboern på nettet med en jente på 16 faktisk som han kjente før! Skrev at hun var sexy, spurte om hun skulle i militæret og at da skulle han tilbake i militæret fordi han ville se henne i en sexy militærdrakt++ Var i hvertfall mye mere. Jeg var 5 dager over termin da han skrev de meldingene med henne.. Høygravid som pokker, og selvtillitten min bare gikk rett til helvete. Så ja, jeg ville kanskje bare ha slått opp. Du har vel fam som kan hjelpe deg med flytting og hjelp etter fødsel osv? ) Går så bra så.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #8 Skrevet 6. februar 2010 Da jeg var 16 år var det veldig mange menn som var en god del eldere enn meg som ville ha meg. Jeg husker blandt annet at jeg kysset og ble kost på av en mann på 29 år. Han var i marinen og forlovet. Veldig smigrende at kjekke eldere menn var innteresert og jeg var i utprøving tiden.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #9 Skrevet 6. februar 2010 Jeg ville ha pratet med han aller først. Fortell han at du vet, og få han til å forstå situasjonen slik DU ser den. Som gravid er en hormonell og utilreinelig, men gjør et ærlig forsøk likevel...
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #10 Skrevet 6. februar 2010 Synes du denne mannen fortjener deg? Det synes IKKE jeg! Hadde min sambo gjort dette, så hadde jeg ikke klart å tilgi.. Og når han kan gjøre sånt i din sårbare situasjon viser jo bare din samboer at han ikke tenker på deg og dine følelser, men kun seg selv og sin kåtskap.. Hva om hun ikke hadde avvist ham da?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #11 Skrevet 6. februar 2010 Han har rett og slett valgt deg bort! Han har løyet til deg før, du har konfrontert og han har lovet bod og bedring. Når han likevel fortsetter som før har han valgt! Han har valgt å leve et liv uten deg, han har valgt å fortsette som en ubekymret, ansvarsløs ungkar og ikke blitt den trofaste, trygge familiefaren du og barnet ditt trenger. Så du frytter fra han rett og slett. Du trenger ikke to barn å ta deg av, han får leve sitt liv alene, det er ikke forendelig med samboer og barn. Han oppfører seg som en teit tenåring. Forhåpentlig vokser han til og blir en ressurs for barnet sitt, men deg respekterer han ikke og dermed fortjener han deg heller ikke.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #12 Skrevet 6. februar 2010 Jøss...hva slags mann er dette? For en tarvelig situasjon han har satt deg i. Jeg ønsker deg lykke til og håper du har en støttende familie og venner. Dette er ikke noe en ordentlig mann ville gjøre mot sitt kommende barns mor. Du vet sikkert hva du må gjøre, innerst inne. Det kommer til å gå bra med deg og barnet ditt.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #13 Skrevet 6. februar 2010 Forstår deg på mange måter, forstår at du er usikker på hva du skal gjøre, forstår også alle disse anonyme kvinnene som skriver "hva er han å samle på" men jeg forstår ikke at ingen av disse andre anonyme kvinnene noen ganger har måtte tilgi ting som kanskje er utilgivelig. Trodde det var mer vanlig enn som så. Jeg har selv vært oppi omtrent samme situasjon som du, forskjellen er bare at jenta var 14-15 og ikke 16. Samboern var da 33!! og kunne vært farn hennes. De hadde hatt et seksuellt forhold før vi ble sammen. Vet ikke om de egentlig har gjort noe etter vi ble sammen, og vil vel egentlig ikke vite det, det sjedde ihvertfall ikke mer enn et par-tre uker etter vi ble sammen. Du er nå i den situasjonen at du er høygravid om jeg forstår det rett. Er ikke lett å bryte opp da, å starte tilværelsen som alenemor. Samboern din føler kanskje at han ennå kan flørte litt før barnet kommer, for etter det skal han jo være familiefar. Om det ikke har sjedd noe mer enn litt flørt, så synes nå jeg at mannen skal få en sjanse til. Men dere må jo snakke om det. Fortelle hverandre hvor den andre står, og hva som er akseptabelt av den andre. Si at du ble lei deg når du fant ut dette, og at du ønsker å fortsette samlivet, og at barnet skal få vokse opp med begge foreldrene. Alle forhold har bølgedaler, om man skal bryte hver gang man er nederst i en dal, så får man nok mange havarerte forhold. Jeg vil selvfølgelig ikke bestemme hva du skal gjøre, du må jo gjerne bryte med han for min del, men for barnets del, så tenk deg litt om. Barnet fortjener ikke å vokse opp med foreldre som ikke er glade i hverandre, så er dere ikke lengre det, så for all del, bryt opp, men barnet fortjener å vokse opp med 2 voksne foreldre som stoler på å respekterer hverandre. Hvor gammel er du? og hvor lenge har dere vært sammen?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #14 Skrevet 6. februar 2010 08:45 Hehe. Var nok bare fordi du var ung, dum lett på tråd.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #15 Skrevet 6. februar 2010 Hva hadde skjedd om jenta ikke avviste han? Jeg ville helt klart dumpet fyren, og kommet meg vekk!!! Du har vel noe familie, eller venner som kan stille opp med flyttehjelp? Vil heller slite et par uker med flytting, selv om fødsel nærmer seg, enn å leve med en fyr som det der.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #16 Skrevet 6. februar 2010 Var og er nok ikke dum. Da ville jeg latt de ha sex med meg, men det ville jeg ikke. Lett på tråden? Tja jeg syns jo selv det var gøy å se reaksjonen til menn og se hvor kåte de ble. Er i voksen alder glad for all erfaringen, også denne:o) Og en veldig nyttig erfaring som mamma til to jenter.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #17 Skrevet 6. februar 2010 Pakk og flytt før baby kommer. Da har du nok annet å tenke på og glemmer den dusten der lett. Du har tilgitt han en gang, og gjør du det igjen vil dette fortsette til evig tid. Tro meg..
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #18 Skrevet 6. februar 2010 Jeg ville heller blitt alenemor enn å fortsette et liv sammen med en mann jeg ikke stolte på hvertfall!! En mann burde vite at når en kvinne er gravid er hun på sitt mest sårbare stadie i livet. Er slikkelig dårlig gjort da å gjøre slike ting som han nå har gjort!! hadde han vært min samboer så ville han vært min x-samboer og ute av huset innen helgen er forbi hvertfall!! Lykke til videre, du kommer deg fint gjennom dette. jeg regner med at du har familie som støtter deg :-)
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #19 Skrevet 6. februar 2010 "dump fyren og kom deg bort" osv... Jeg skjønner jo at jeg ikke har skutt gullfuglen akkurat..Men finnes vel ingen perfekte? Jeg er selv 23, og har kjent sambo i 5 år, og vært sammen i 3. Men alt er ikke svart/hvitt, og ikke noe er enkelt. De siste mnd av svangerskapet har gått med til krangling med sambo for det meste, bekymringer, løgner, og nå "utroskap". Så de ukene som jeg kanskje har igjen av svangerskapet, orker jeg rett og slett ikke å begynne med oakking, flytting osv! Og nei, har ikke noe familie som jeg bare kan flytte hjem til, eller få mye støtte.. HI
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #20 Skrevet 6. februar 2010 Ta deg en skikkelig prat med han nå før babyen kommer. Fortell han akkurat hva du føler, at du vurderer å gå fra han for babyen sin del fordi ingen barn fortjener å vokse opp med foreldre som krangler, og ikke har det bra sammen. Eier dere hus/leilighet sammen, eller leier dere? I og med at dere venter barn sammen, så kan du jo aldri glemme han, han vil jo alltid være i barnets liv. Jeg mener mange småbarnsforeldre gir opp for lett, og går fra hverandre. Husk at det er i motbakker det går oppover, er kanskje dette som skulle til for at dere skal komme nærmere hverandre.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #21 Skrevet 6. februar 2010 "Ingen er vel perfekte" sier du. Nei, det er sant, men synes du ikke at du fortjener en mann som setter deg høyere enn at han prøver seg på en 16-åring noen uker før du skal føde hans barn??? Er det noen tvil om hva som ville skjedd dersom jenta ikke hadde avvist samboeren din? Hvis du blir i forholdet, så må du være klar over at du velger et liv med en mann som IKKE respekterer deg, antakelig ikke er genuint glad i deg, og IKKE er moden for familieliv - og dere er snart foreldre...! Denne mannen kommer garantert til å fortsette og jakte på andre jenter, det er helt bombesikkert. Han har tydeligvis en svakhet for tenåringer. Og han skal bli far!!! Du sier selv at han har løyet mye for deg før, tenk på alt han sikkert har bedrevet som du ikke har oppdaget? Som regel er det toppen av isfjellet som kommer frem, når det er snakk om en person som serverer gjentatte løgner/ dårlig oppførsel gang på gang. Jeg tør vedde hva som helst på at dette forholdet ikke varer livet ut uansett, og det tror jeg du vet innerst inne selv også. Er det ikke bedre å spare deg selv og barnet for et opprivende brudd på et senere tidspunkt? En mann som ikke skjerper seg etter at han har fått en siste sjanse er jo rett og slett ikke interessert nok! Nå må du tenke deg godt om!!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #22 Skrevet 6. februar 2010 Skjønner godt at du ikke ønsker et opprivende brudd akkurat nå men du kommer til å forlate han til slutt for dette blir neppe bedre, med mindre han forelsker seg i deg på nytt når barnet kommer.....det har skjedd ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #23 Skrevet 7. februar 2010 Dette var ille. Du har dessverre fått deg en barnefar som er umoden, illojal og lite intelligent. Jeg forstår at du tenker at du heller vil vente til etter fødselen med å gå, men jeg kan garantere deg at det er enklere og mer praktisk å gå nå. Når du har en liten baby blir det nesten umulig å få til uten veldig mye hjelp, så sjanse er stor for at du velger å bli lenger enn du burde. Et samliv med en sånn type vil ødelegge deg over tid. Vær smart for både deg selv og barnets skyld, og gjør det slutt nå. Han fortjener ingen flere sjanser, for jeg kan love deg at han vil messe om de også. Det har nok skjedd MYE du ikke vet. Lykke til videre! Stor klem fra en medsøster.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #24 Skrevet 7. februar 2010 Foreslår uansett familieterapi til dere. Kan hende en terapaut kan få han til å forstå at han er på tur til å bli en voksen mann, og må legge fra seg tenåringsnykkene nå. Klart det blir vanskeligere å gå etter babyen er født, men hvorfor skal ikke han få en sjanse? Forstår at du ikke har familie rundt deg, har du det om du flytter?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #25 Skrevet 7. februar 2010 Du har funnet en veldig umoden mann, er det noen sjanse for at han skal bli voksen i nærmeste fremtid? Jeg var skremmende nære å ende opp med en sånn mann selv, vi var sammen fra vi var 19 til 23 år og bare flaks gjorde at vi ikke ble gravide på de årene. Jeg elsket han så høyt og var litt blind for feilene hans, men han var også glad i en fest og oppmerksomhet fra damene. Plutselig fikk jeg klamydia, og det viste seg at han hadde vært utro. Da jeg konfronterte gjorde han det slutt, han ville ha friheten tilbake. Jeg sørget og ville nok tatt han tilbake om jeg hadde kunnet, men heldigvis kom jeg inn på skole i en annen by og fant mannen jeg nå er gift med. Ex'en min venter nå sitt tredje barn i sitt ørtende samboerskap, han holder en stund, men så må han visst ut å få bekreftelse fra andre damer igjen. Han er nå over 30 år, men damene han flørter med er fremdeles rundt 20, han har aldri blitt en voksen, trygg og stabil familiefar. Kommer din mann til å bli det tror du? Siden han ikke har blitt det enda er vel ikke sjansen så stor er den vel? Du må nå ta et valg for hvordan du vil leve livet ditt. Vi får bare dette ene livet vet du og det er ditt eget ansvar å sørge for å gjøre det beste ut av det så du og barnet ditt kan få et godt liv. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå