Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Hvorfor er det så mange som ikke vil føde på Bærum? Jeg har hatt 2 fødsler, og fått 3 barn der. Topp service kjempe oppføging har de gitt meg.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Jeg har fått et barn der. Kjempefornøyd. Tror ute i den "virkelige verden" er folk fornøyd. Hvis du baserer dette på dib, så tror jeg det ikke er helt riktig bilde av det.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 Godt å høre dere er fornøyde. Jeg skal føde der i mars:)
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 Jeg har født tre barn der. Veldig fornøyd. Jeg tror forklaringen på misnøyen er denne: Det er veldig mange fødselr på Bærum Sykehus hvert år. Mennesker som bor i Bærum er ofte ressurssterke. Ressurssterke mennesker klager. Høylydt. Jeg vil tro at en del av klagene fra denne gruppen går på "jeg ville ha keisersnitt og fikk ikke", eller "tevannet på barsel var lunkent". Dessverre bor det mange kravstore mennesker i denne kommunen (og resten av de stedene som sogner til BS). Selv er jeg en enkel jente fra landet, og vi føder jo gjerne under en busk om det skulle røine på.....
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 Ehhh, det er ikke bare fordi det bor så mange ressurssterke mennesker i Bærum og omegn at mange ikke vil føde på der. Det sykehuset har mangelfulle rutiner på endel ting, flere svært alvorlige tilsynssaker mot seg blandt annet. De har ikke overvåkningstue for svangerskapskomplikasjoner men velger allikevel å holde gravide der som burde ha mye nøyere overvåkning. De ser ikke sine egne begrensninger når det kommer til kompetansenivået til sine ansatte og har mentaliteten at de kan gjøre akkurat det samme som Ullevål. Dette har tilogmed Dr Koss (seksjonsoverlengen) sagt høyt., Hun mener at de har ett like bra tilbud som Ullevål/Riksen. Og det er ganske skummelt når en klinikkleder ikke ser forskjellen på ett lokalsykehus med begrensede resurrser (feks ingen barneleger) og et stort universitetsykehus. De unnlater å overføre alvorlige tilfeller til de større sykehusene fordi de "kan gjøre jobben selv" De praktiserer overtid opptil 3 uker. Selvom nyere studier antyder at man ikke skal gå mer enn max 10 dager over så velger de å fastholde gamle veiledninger. Sykehuset Innlandet har innnført 10 dager feks. Melderutinene deres når det kommer til avvik er mangelfulle, de er kjent for å forøke å unnlate å melde/trenere saker. De viser en manglende evne til å ville lære av sine feil. Ingen åpenhet rundt svikt i ruitner/feilbehandlinger. Dette er blandt noen av problemene med SABHF. Så nei, det handler ikke bare om fisefine fruer som "syns at tevannet er lunket" som du så flåsete skriver anonym 02.21
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #6 Skrevet 6. februar 2010 ja og så er det mange som har opplevd ulike ting som ikke er riktig og som man ikke skal oppleve på et sykehus i Norge under en fødsel. Jeg har født i Bærum og er ikke fornøyd overhodet.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #7 Skrevet 6. februar 2010 Bærum er et dårlig sykehus over hele linja, ikke bare føden......
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #9 Skrevet 6. februar 2010 Ikke førnøyd, aldri i livet om jeg skal føde der med nestemann. Det mest påfallende ved føde og barselavdelingen er jo at de ansatte eri total mangel på varme, empati og forståelse. Jeg tror jeg traff på ei dame jeg sysn var ålreit etter et opphold på 5 dager. De trakk forhastede konklusjoner, lite informasjon til både meg og far under fødsel, sure mennesker som hater jobben sin, dååårlig ammeveiledning osv.....
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #10 Skrevet 6. februar 2010 Du har vel fått med deg skandalesaken rundt Bærum sykehus i det siste, HI? Stor mediasak de siste to ukene. Er det rart man blir skeptisk?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #11 Skrevet 6. februar 2010 Jeg har født to barn på Bærum, fikk strålende behandling begge gangene. Under det ene sv.skapet fikk jeg komplikasjoner som førte til at jeg måtte operere og ble liggende der i 10 dager. Jeg ble tatt SÅ godt vare på, og det ble hele tiden vurdert om jeg skulle overføres til Rikshospitalet. Vil tro jeg møtte på de fleste jordmødrene og sykepleierne i løpet av de ti dagene, siden jeg lå på fødeavdelingen det meste av tiden. De var kjempekoselige alle sammen! Ok, det var èn jeg ikke hadde helt sansen for, men det er nå engang sånn at ikke absolutt alle har topp kjemi, dette gjelder jo overalt. Har vært der i forbindelse med andre ting også. bl.a. utredning for barnløshet, ufrivillige aborter osv, altså ganske sensitive ting. Jeg har alltid blitt møtt med respekt og omsorg de gangene jeg har vært der. Mine erfaringer med Bærum sykehus går over en periode på over 10 år, og jeg skal snart føde mitt 3. barn der. De gangene jeg har hatt bekymringer ifht sv.skapene mine har jeg fått komme inn umiddelbart, det gjelder både tidligere og mitt nåværende sv.skap. Jeg har ingen betenkeligheter med å føde der, siden jeg vet at jeg får god behandling. Dere må også huske på at siden dette er et sykehus med såpass mange fødsler i året, så er det klart at det vil være flere hendelser der en andre steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå