nasse nøffen Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 uff,har full plass, men siden jeg jobber turnus har jeg henne ofte hjemme når jeg jobber kvelden. føler vi holder på en plass vi ikke benytter fullt ut,, vil jo ikke si opp hel plass til fordel for halv. synes den er grei å ha.. samtidig som det sikkert er mange som skulle ønske seg denne plassen, og trengte den mer enn oss.. de ansatte sier d er helt ok, og hun er såpass liten av hun sklir ikke utenfor på noen måte.. kos deg nå som hun er liten sier de, så da håper jeg de mener det=) vet det står i reglementet at ubrukt plass kan mistes, d skjønner jeg jo, men vi bruker nok ca halv..
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Det skal du ikke tenker på. De mener virkelig at det er fint for ungen å få være hjemmer med foreldrene når de enda er små. Det er jo ikke heller rett å redusere plassen når du jobber turnus og da forskjellige dager. Skal du redusere plassen blir det faste dager. Jeg hadde vår første hjemmer hver dag de første 2 mnd og bare betalte for plassen og så når vi kunne. Med andre hadde vi henne hjemme en dag hver uke+ korte dager alle dagene. Men det var på grunn av at vi kunne det.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Tenkte mer sånn at jeg var redd han gikk glipp av noe når han var hjemme med meg jeg :-P Men når barnet ditt er å lite,så spiller ikke dette noen rolle. Hør på barnehagetantene.Hadde ikke giddet lagt inn noe innlegg ang dette her inne,hadde jeg vært deg.Nå FÅR du jo dårlig samvittighet etter alle " de positive" svarene du får.. :-D
nasse nøffen Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2010 nei nå får jeg god samvittighet nå=) så langt i allefall... ser at fler hadde gjort som meg
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 Mannen min jobbe rogså turnus, men vi har barnet i barnehagen stort sett hver dag likevel. Relativt korte dager, da, kanskje 5-6 timer. Terskene for å ha ham hjemme dersom han er litt "pusk" er veldig lav, selvsagt. Synes det er greit å ha barna jevlig i banehagen, slik at de får dra nytte av alt det dine de lærer der og ikke minst ha jevnlig kontakt med andre barn/venner der. Kanksje ikke så viktig de første årene, men etter 3-4-årsalderen begynner det med venne rå bli viktigere. Skal ikke mye til før man faller ut av "gjengen". Dessuten er det sikkert noen som veldig gjerne kunen tenke seg å bruke barnehageplassen de dagene du ikke bruker den...
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #6 Skrevet 6. februar 2010 Sånn gjorde vi også når han var mindre. Men etterhvert oppdaget at det fungerte for VÅR knekt å bli levert til samme tid hver gang. Så når jeg har fri, tar jeg han fri. Han får velge selv, men som regel vil han være hjemme. Vi må ha full plass pga jeg jobber turnus og har ikke en lik uke på 12 uker...
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #7 Skrevet 6. februar 2010 Hadde ikke hatt dårlig samvittighet for å holde ungen hjemme så lenge dere har råd til å betale for full plass. Hadde hatt mer dårlig samvittighet for barnet dersom jeg hadde levert han i barnehagen selv om jeg selv var hjemme of skulle på kveldsvakt. I allefall om han er så liten(under 2-3 år) som du gir inntrykk av. Men kan du ikke prøve å få litt redusert plass til han? 60-80 % plass? slik at han har fast fri 1-2 dager pr uke, og du slipper å betale for full plass. Er kanskje greit å høre med de i barnehagen om du da må ha faste dager fri, og at dette i tilfelle passer med din turnus.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #8 Skrevet 6. februar 2010 Vi gjør akkurat det samme, og barnet vårt er 4 år. Faren jobber turnus og har en del fridager, og da er mini sammen med pappa, det ELSKER han:) Jobber pappa ettermiddag og jeg har tidligvakt, han han også ofte fri. Tror vi bruker plassen sånn ca 70%. Vi er overhodet ikke redd for at han skal gå glipp av noe i barnehagen, han har svært gode venner der og har ingen problemer med å føle tilhørighet til gruppa, selv om han har mye fri. Får gutten vår valget mellom bhg og være hjemme, blir han hjemme. Jeg mener det er viktigere at barna er sammen med foreldrene sine, enn å være i bhg. Hilsen Pedleder:)
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #9 Skrevet 6. februar 2010 Hadde ikke hatt dårlig samvittighet så lenge staten har råd til å betale det meste av hva en full plass egentlig koster (og dere selv en skarve 15-20% av de reelle utgiftene). Penger er det nok av i staten :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå