Gå til innhold

Hjelp ønskes ang ULLTØY!!!!!!!!!!!!!!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor blir det så nuprete?Det er kun sokkene,både de tynne ullsokkene og de tjukke ullsokkene.

Ullundertøyet blir ikke nuprete,er kun sokkene?

Har stått godt over en time i dag for å "flekke" av nuprene på 10 par sokker,puh :/

Noen med gode tips?

Og vet noen hvorfor det nye ullundertøyet,ser ut som det er hvite matrester på det når jeg tar det ut av vaskemaskinen? jeg vasker jo bort matrester om det kommer på før jeg tar det i maskinen..

Kan det være såpa?eller det som er i ulla,er det lanolin det heter? for når jeg tar på det så er det helt mykt og det "smelter" mellom fingrene mine..jeg må riste det bort i dusjen før jeg henger det til tørk..

Håper noen vet og kan svare,takker for det:)

(ullundertøyet er foresten svart..hadde hvitt før,da merka jeg ikke noe til det,samme merke,Tom&Trine)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der har jeg også lurt på. Alle ullsokkene hennes nuprer masse. Hvorfor har jeg ikke funnet utav. Tom & Trine her også. Jeg har litt blandet med farger, men syns det er det samme uansett. Ikke ullbodyene nupper alt annet.

Skrevet

Merker også at sokkene blir nuppete, hvertfall noen typer.

Men hvilket vaskemiddel bruker du?

Milo skal jo brukes til ull. Ellers har jeg hørt at skyllemiddel skal hjelpe mot statiske klær og nupper. Kjøpte en hell dress i ull som er full av nupper, ikke særlig pent =/

Jeg vasker ulltøyet på 40 grader (ullundertøy fra cubus), foruten ulldressen o.l i 100% ull, det tar jeg på ullvask.

Skrevet

Ho ho, har du "stått godt over en time i dag for å "flekke" av nuprene på 10 par sokker"? ;D

Det var jo morsomt å bruke tid på sokkenupper!

Skrevet

Ullundertøy er som regel 100% ull, hvis det dannes nupper vil disse som regel slites av i bruk.

Ullvang sokker f.eks inneholder ofte 60%ull, når det dannes nupper blir disse hengende igjen i en tynn syntetisk tråd som ikke slites like lett av.

Hadde sokkene og vært ren ull ville de antagelig vært mindre nuppete, men også vært mye mindre slitesterke.

Har lite med vaskemiddel å gjøre.

Skrevet

Jeg bruker milo,uten parfyme,og vasker på ullprogram i vaskemaskinen..

Enig,det er ikke pent i hele tatt..så hadde vært kjekt om man kunne kjøpt en "nuprefri milotype" ;)

Skrevet

Japp,hehe,moro å bruke fredagskvelden på sokkenupper;)

Skrevet

ok,ja,tror ikke sokkenen er 100% ull,så kanskje derfor..kjedelig er det uansett,er ikke mye pent..

Men takk for svar alle:) Da er det ikke noe jeg gjør galt hvartfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...