Collet :) Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Med små i huset ser jeg fordelene og bakdelene med begge deler. Men vi har hatt en gammel skinnsofa etter mine foreldre, den har gjort sitt og skal nå settes ut på hytta. Så vi skal kjøpe ny. Etter en del år med skinn kunne jeg tenke meg stoff. Men er det virkelig så umulig å holde?! Fordelen er jo myk og god sofa å leke i, og sitte og sove i! Samt at man slipper klissete og klam skinnsofa på sommerstider.. Det har vært et problem!
Ksenia & Anjem Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Vi har stoff sofa i beige med puter som ikke kan vaskes. Vi har to aktive gutter og aldri fått en eneste flekk i sofaen Altså, vi har tørket bort med engang og det har gått fint.
Gjest Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Vi ble også litt lei den klister-problematikken på sommeren, må liksom dra seg litt løs. Men det er lett å holde skinnsofaen ren da. Nå har vi stoffsofa og det er mange typer stoff som er enkle å holde rene. På ikea kan vel mange av stoffene tas av og vaskes i maskin, det er sikkert praktisk. Ellers kan en fuktig klut ofte være det du trenger. Det viktigste er å velge en farge der flekker ikke synes så godt. Vi har en beige der absolutt alt syns, og det er litt upraktisk. Så har vi en mørkbrun som ser mye bedre ut siden alt ikke synes. Skal nok bytte ut den beige en gang selv om det er fint med lyse møbler.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Vi har lys stoff sofa og to små gutter + en liten pus =) Trekket er vaskbart, det er det viktigeste =))) Ellers ville jeg personlig aldri hatt skinnsofa!!!!
MammanTilEmma❤ Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 vi har skinn sofa, kunne ikke hadd stoff eller.. for vi har en mega gulper her i huset så sofan har tadd imot mye i de siste mnd:)
lillepixie Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Avtagbart sofastoff som er gråmelert gjør susen her:) Ellers er det vel bare å senke kravene litt til totalt plettfrihet med barn i hus..hehe Jeg liker ikke sitte i skinnsofaer, føler at jeg sklir ned, det kjennes kaldt ut osv... Mne det ser stilig ut da, det syns jeg
Fire småtroll Skrevet 6. februar 2010 #7 Skrevet 6. februar 2010 Har aldri likt skinn, synes de er kalde på vinteren og klamme om sommeren.. Har fire unger og sofa i litt grovt stoff som kan tas av og vaskes. Ikke noe problem i det hele tatt.
camilla^ Skrevet 6. februar 2010 #8 Skrevet 6. februar 2010 Vi har skinn og jeg kunne ikke tenke meg noe annet før ungene begynner å forsvinne ut av huset. Det er desverre litt klamt å sitte i på sommerstid, men jeg kler alltid på meg en lett bukse eller pysj når jeg setter meg isofaen for kvelden så da er det problemet løst. 4 barn i hus, og hun eldste er ikke noe mindre grisete enn hun minste for å si det slik. Bare grisete på en annen måte. Vi har en billig sofa, så vi har ikke tenkt at den skal holde i veldig mange år, selv om den igrunn har gjort det nå. Også liker jeg å sove på denne sofaen, noe min mann ikke er så glad i. Så jeg slipper en mann som sover på sofaen ofte. (veldig fordel) Også er skinn sofa veldig praktisk når man har spysyke barn i hus. Meg og den ungen som kaster opp pleier å legge oss på sofaen for å sove. Stoffet i sofaen er lett å vaske, samt gulvet.
prekæs Skrevet 6. februar 2010 #9 Skrevet 6. februar 2010 Har aldri hatt skinn og kommer heller aldri til å ha det. Syns stort sett skinnsofaer er altfor glatte å sitte i, klamme og kalde. Jeg skifter heller sofa oftere en å kjøpe kun for det praktiske. Likevel. Har sofaer som er 7 år, like pene og fantastiske å sitte i, helt uten skjolder og flekker, selv om trekket ikke er til å ta av. Brukes svært mye, tåler søl og hardhent behandling fra en liten tass. (Som mener den er fin å hoppe i)
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 6. februar 2010 #10 Skrevet 6. februar 2010 Jeg hater virkelig skinnsofaer, det er ekkelt å sitte i rett og slett. Her har vi stoffsofa, og det har gått helt fint med 2 barn under 2 år!
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 6. februar 2010 #11 Skrevet 6. februar 2010 Jeg hater virkelig skinnsofaer, det er ekkelt å sitte i rett og slett. Her har vi stoffsofa, og det har gått helt fint med 2 barn under 2 år!
Mammaaaaaa Skrevet 6. februar 2010 #12 Skrevet 6. februar 2010 Me har hatt skinnsofa i 6 år, skal kjøpe ny til sommeren og det blir stoff! ALdri meir skinn!! Har og hatt det problemet med klissete og klam sofa om sommeren! Og tidlig om morgenen på vinteren er det iiiiskaldt å sette seg ned i den! Håper på å finne ein med trekk som kan tas av, og helst byttes ut hvis det kjem flekker som ikkje går vekk.
wirre;o) Skrevet 6. februar 2010 #13 Skrevet 6. februar 2010 Regner med du mener ulempene.... ikke bakdelene.. *fnis* Vi har to skinnsofaer. De er like fine ennå, men de blir heller ikke brukt så mye ( står ikke foran tv). Stoffsofaen har vaskbart/avtagbart trekk og det er iallefall genialt. Pluss at den har mønster så møkk ikke synes så godt. Nå har vi kjøpt oss stoler i microfiber og er spente på hvordan de vil bli å se ut om ikke lenge... Jeg ville nok gått for tekstilsofa, men da en som du kan vaske trekkene på. Min blir forøvrig lagt ut på finn så snart stolene kommer ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå