Gå til innhold

Noen her som har blitt kvitt UVI bare ved å ta tranebærkapsler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller må det en runde med antibiotika til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært myyye plaget med uvi, og noen ganger klarer jeg å kvele symptomene med kun tranebær og masse drikke (tranebærjuice er også bra), mens andre ganger går det ikke og da blir det antibiotika. En lege fortalte meg at uvi dom oftest er forårsaket av e-colibakterier, og det er disse tranebærene kan klare å bekjempe. Er uvi'en derimot forårsaket av en annen type bakterie, vil det ikke hjelpe å ta tranebær.

Har lest masse om dette, og et kjerringråd som kan hjelpe er å ta 1 ts natron utblandet i et glass lunkent vann og drikke dette sakte. Mange anbefaler å ta masse c-vit og drikke sure drikker, juice etc, men en naturlege jeg var i kontakt med frarådet dette. Grunner er at det hjelper der og da, men smatidig vil det gjøre slimhinna i blæra skjørere og mer mottakelig for nye infeksjoner, ås det lønner sge ikke i lengden. Drikke kamillete er også bra, forresten..

Vil elelrs generelt tipse om tabletter fra helsekosten som heter NGB 24/7. Ta en med det samme du begynner å kjenne symptomer- uvi, halsbetennelse eller andre ting, og følg doseringen på boksen. det gir immunforsvaret et skikkelig boost og har hjulpet meg. Propolistabletter kalles naturens egen antibiotika og kan også hjelpe.. Ja, det var vel alle tipsene jeg hadde:) Eller, det viktigste er vel: hold deg alltid tørr og varm på bena!!!! Blir jeg rå og kald på bena får jeg fort uvi...

Skrevet

Hvis jeg begynner tidlig nok (så fort en kjenner anelse til ubehag) og drikker masse masse vann for å skylle ut bakteriene kan jeg klare å ta det selv, men ikke alltid.

Det jeg har funnet ut at hjelper best er å forebygge, så hver gang jeg har hatt sex vasker jeg meg, tisser og tar et par tranebærkapsler. Det er nemlig etter sex det som oftest kommer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...