Gå til innhold

Hva skriver jeg i en søknad på stilling som kontormedarbeider da jenter?? :))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som er gode på å skrive en jobbsøknad? Sliter litt med å komme igang her.. Og oppdaga nettopp at søknadsfristen går ut idag og må jo bare forte meg her!!

Forslag ønskes!!!:D

Skrevet

Noe sånt som at "Det er med stor interesse jeg hervd søker på utlyst stilling som kontromedarbeider....skriv litt mer her..

jeg mener jeg passer i en stilling som kontormedarbeider da jeg har erfaring fra lignende virksomhet blablabla. Videre er jeg effektiv, systematisk og liker å holde orden/planlegge/et eller annet de søker etter i annonsen..

Av annen arbeidserfaring kan jeg nevne at jeg har jobbet som .... og .... og jeg synes denne erfaringen gjør meg egnet til denne stillingen.

blablabalbalbalbablbalabbla..

Ser frem til å vise meg frem ytterligere ved et eventuelt intervju."

Skrevet

Jeg er ei jente på 25 år som har ei datter på 2,5 år. Vi bor i blabla, men jeg kommer opprinnelig fra .... i .... kommune.

Det er med stor interesse jeg herved søker på utlyst stilling som kontormedarbeider fordi jeg nå går en sekretærutdanning på 3.året (siste året), og blir helsesekretær når jeg er ferdig. Utdanningen er nettbasert slik at studietiden min er valgfri og har derfor ingen hindring for arbeidslivet. Jeg jobber nå som tilkallingsvikar i omsorgsboliger for fysisk/psykisk utviklingshemmede da jeg er utdannet hjelpepleier.

Men ønsker nå å prøve meg på nye utfordringer og i et nytt arbeidsmiljø, samt at jeg ønsker en mer stabil jobb.

Jeg er klar for noe nytt, og håper å få muligheten til å vise hva jeg duger til i deres bedrift.

Anser meg for å være utadvendt og har lett for å komme i kontakt med mennesker. Jeg er fleksibel og jobber godt sammen med andre samtidig som jeg er selvstendig i det arbeidet jeg gjør.

Jeg har ingen erfaring som sekretær fra før, men ettersom jeg går et sekretærstudie så er denne jobben midt i blinken for meg da jeg svært gjerne ønsker erfaring innen yrket.

Dersom jeg er aktuell for stillingen, kan jeg tiltre umiddelbart dersom ønskelig.

Noe her som dere vil ta bort?

Skrevet

Jeg er ei jente på 25 år som har ei datter på 2,5 år. Vi bor i blabla, men jeg kommer opprinnelig fra .... i .... kommune.

Det er med stor interesse jeg herved søker på utlyst stilling som kontormedarbeider.

Til våren er jeg ferdigutdannet Helsesekretær fra xxxx (skole). Utdanningen er nettbasert, og er således ikke til hinder for arbeidslivet. Jeg jobber samtidig som tilkallingsvikar i omsorgsboliger for fysisk/psykisk utviklingshemmede da jeg i tillegg er utdannet hjelpepleier.

Jeg ønsker nå å prøve meg på nye utfordringer og i et nytt arbeidsmiljø, samt at jeg ønsker en mer stabil jobb.

Jeg er klar for noe nytt og er lærevillig, og håper på muligheten til å vise hva jeg kan i deres bedrift.

Jeg er utadvendt og har lett for å komme i kontakt med mennesker. Jeg er fleksibel og jobber godt sammen med andre samtidig som jeg er selvstendig i det arbeidet jeg gjør.

Jeg har ingen praktisk erfaring som sekretær, men går som tidligere nevnt et sekretærstudie, derfor mener jeg at jeg kan gjøre en god jobb i en slik stilling.

Dersom jeg er aktuell for stillingen, kan jeg tiltre umiddelbart dersom ønskelig.

Skrevet

Søkand på Stilling som kontormedarbeider.

Jeg søker med dette på stillingen dere har utlyst i/på (hvor fant du stillingen)

Jeg er ei jente på 25 år som for tiden tar helsesekretærutdanning på siste året av en 3 årig nettbasert utdanning. Jeg er utdannet hjelpepleier, og jobber idag som tilkallingsvikar i omsorgsboliger for fysisk og psykisk utviklingshemmede. Jeg ønsker imidlertid nå å gå nye veier, og ser frem til nye utfordringer

Det er dermed med stor interesse jeg søker stillingen hos dere. I og med at studiet mitt er nettbasert har jeg valgfri studietid, og dette er ikke til hinder for jobb, ser bare på det som positivt å få begynt å omsette teorien til praksis.

Jeg anser meg for å være utadvendt og har lett for å komme i kontakt med mennesker, både kollegaer og kunder/brukere/pasienter (bruk det som passer til jobben du søker) Jeg er fleksibel og jobber godt sammen med andre samtidig som jeg er selvstendig i det arbeidet jeg gjør. Jeg er strukturert og ryddig, noe jeg mener er vitkig i en slik type jobb.

Dersom jeg er aktuell for stillingen, kan jeg tiltre umiddelbart om ønskelig.

I en søknad skal du bare ha med ting som du selger deg inn på, at du har en datter på 2,5 år taper du på, det betyr liksom at du kommer til å ha en del fravær da små barn kan være mye syke... kan jo hende det kommer opp i et evt, intervju, men ville ikke tatt det med i søknad...

Skrevet

Takker for svar!:)

Ja er forsåvidt enig i at det med at jeg informerer om at jeg har barn er "negativt" i forhold til fravær, men samtidlig så bor vi på et lite sted ute på "landsbygda" slik at det er ikke noe problem å finne ut av hvem jeg er uansett. Om de ikke alt vet hvem jeg er da.

Erfaringeringsmessig i jobbsammenheng så sjekker de ut navn via kjenfolk før man blir ansatt. Som sagt, bor på et lite tettsted der alle kjenner alle.

Så jeg slang det med jeg!:)

Men uansett takk for svar!!:)

Skrevet

Hvorvidt man har barn eller ikke skal ikke ha noe å si for om man får en jobb man har søkt på eller ikke. Hvis du finner ut at du ikke har fått en jobb pga at du har barn kan du klage på avgjørelsen.

De har heller ingen rett på å vite om du har barn, så hvis du blir spurt om dette ved et eventuelt intervju så kan du si at akkurat hva du vil, men som du sier så kan de lett finne ut av det uansett og da ville jeg kanskje vært ærlig fra første stund og sagt at jeg har barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...