Gå til innhold

Skal, skal ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... få barn nr 3? Mannen min har kjempelyst, jeg har lyst litt sånn av og til. Men så husker jeg bekkenløsning, hormonsvingninger, halsbrann, vondt å puste, følelsen av å være en hval på land, vann i kroppen samt ks-styret (har en fæl vaginal fødsel bak meg og måtte kjempe en skikkelig kamp før jeg fikk innvilget ks, må sikkert ta den kampen en gang til).

Samtidig så hadde det vært fint med en til, er ikke helt sikker på om jeg føler at familien er "komplett". Vi har forsåvidt pass i huset, greie jobber og bor på greit. Vasser ikke i penger, men vi klarer oss og skulle nok ha klart en til. Jeg fylte nylig 38 år, så jeg må begynne å bestemme meg kjapt.

De andre barna er 2 og 9 år.

Vet det er jeg som må bestemme det selv, men trenger argumenter for/i mot.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stemmer for:

SKAL!

Skrevet

Svangerskapet er en bitteliten del av livet ditt. Det virker som om dine motforestillinger mest er knyttet til de ni mnd du skal gå gravid. Situasjonen med tre barn høres det jo ut som om du, eller dere, skal klare fint:)

Jeg har også problematiske svangerskap, med ekstrem svangerskapskvalme, jeg "mister" flere mnd av livet mitt mens jeg ligger rett ut og kaster opp døgnet rundt. MEN, i etterkant er det en liten periode, og barnet er verdt alt man gjennomgår i graviditeten:)

Jeg synes dere skal satse på en "komplett familie" jeg... Lykke til med valget:)

Skrevet

Joda, du har rett i at mange av motforestillingene er knyttet til graviditeten - synes det er pyton å gå gravid. Er bare sånn passe begeistret for den første barseltiden også:)

Men det som kanskje bekymrer meg mest er alderen. Ikke bare at sjansen har økt betraktelig for å få et barn som ikke er 100% friskt slik som mine andre to, men også at jeg kommer til å bli en ganske gammel mor. Dersom jeg blir gravid ganske snart, vil jeg være ca 44 -45 år når barnet begynner på skolen, og 51 når barnet begynner på ungsdomsskolen! Det er ganske gammelt...

Skrevet

Ingen flere synspunkter? Vanligvis er det jo en masse mas og "gamle mødre" på dette forumet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...