Babyfacepsycho Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Vi var ute på handletur, skulle innom en butikk til før vi skulle hjem. Jeg parkerte, mannen min åpnet døra og vi hørte en hyle lyd. Han ser seg rundt og sier, det sitter en baby alene i bilen ved siden av. Jeg sier til han og gå inn be dem rope det ut i høyttaleren. så tar jeg ut minste jenta for jeg skulle amme henne, går bort og titter på bilen, ser at babyen har en gulpe klut over hele hodet og hyler som besatt. Tar da med begge jentene mine inn på butikken, hvor dem ikke har callingsystem, så jeg går rundt og roper ut og spør om noen har glemt igjen ungen sin i bilen. Etter og ha gått rundt hele butikken sier jeg til mannen min at faan heller nå tar jeg ruta. Så går jeg ut, med to andre damer på slep, men akkurat i det vi kommer ut til bilen så er foreldrene rett foran oss. Oj da sier moren rolig i det hun tar bort gulpe kluten foran ansiktet på gutten. Faren setter seg rett inn og luker døra, så vi sier til mor at sånn kan man jo ikke gjøre, vi var jo bare borte en liten stund sier hun da.! Jeg spurte hva hun het, fikk til svar: hva skal du med det til? Så sa jeg at jeg tenkte melde fra om hendelsen, for dem kunne jo ikke gjøre sånn. Bare meld ifra så mye du vil du, jeg bryr meg ikke svarer hun da og lukker døra på bilen. Tok reg.nr og fikk sjekket frem hvem som eier bilen og så ringte jeg barnevernet der dem bor, Noen folk burde faan ikke ha barn! Dem skjønte jo ikke selv hvor galt dem hadde gjort selv om vi sto tre stykker og prøvde og forklare det for dem. Bare rykket på skuldrene og mente dem bare var borte litt. Men det var minst 15 minutter, for det var så lang tid det tok fra vi parkerte til dem var ute hos barnet. Og gutten skrek jo allerede når vi kom dit. Ja sikkert mange skrivefeil og sånn, men har en trøtt baby med kolikk på skulderen min mens jeg skriver. (hun har akkurat sovnet der. =) ) Så prøv og ikke bry dere for mye om grammatikken da. =)
Blind Gudinne Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 KJempebra at du har tatt saken videre! Kjenner jeg ble litt provosert..... MAN GÅR IKKE FRA BARN I BILEN!!!!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Så bra du fikk meldt fra! Men tviler på at det nytter å diskutere med sånne folk. De mener jo at de har rett og skjønner sikkert ikke hva som er galt med det. Fatter ikke at folk gjør sånt jeg da. Ungen kan jo bli kvelt eller kidnappet...
Gjest Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Det eneste jeg tenker på når jeg hører slikt er hva de gjør / ikke gjør mot babyen når de er alene med den. Total mangel på empati.
Expat Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 Hva sier loven egentlig? Noen som vet? Og, hvor går grensa?
Gjest irismor Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Neste gang ringer du bare politiet. Da får foreldrene konsekvensene mer reelt med en gang.
Rampongi Skrevet 5. februar 2010 #7 Skrevet 5. februar 2010 Så bra dere tar saken Herlighet hvor idiot kan man være da, ikke lov når man har små barn!!
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 5. februar 2010 #8 Skrevet 5. februar 2010 Herregud! Blir helt kvalm her jeg sitter! noen skulle virkelig ikke hatt barn nei!1 Blir så provosert! Åh! Stakkars liten.. nå kommer jeg til å tenke på han resten av kvelden... Hvor gammelt var barnet da? Bra du tok saken i egne hender! All kred til deg!
Babyfacepsycho Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 5. februar 2010 Han var vel ikke eldre enn tre mnd vil jeg tippe. Minste jenta min er 1 mnd og han så ikke særlig mye eldre ut egentlig, =( Heldigvis tok dem det alvorlig på bv.
nasse nøffen Skrevet 5. februar 2010 #10 Skrevet 5. februar 2010 barnevernet blander seg nok ikke i om man lar et barn sitte i bilen alene eller ei.. det er foreldrenes ansvar,, mange her inne som lar små barn ligge å sove inne også, mens de kjører 5 min til butikken.. DET ER IKKE NOE BEDRE
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 5. februar 2010 #11 Skrevet 5. februar 2010 Så utrolig bra at du tok den helt til BV! jeg tenker bare på hva de gjør hjemme med den stakkars babyen, når de lar han sitte alene i 15 min i bil og at det i tillegg er vinter!!! Uff... slike mennesker skulle ikke hatt barna sine!!! Kjempe bra Babyfacepsycho!!!!!!!!
Babyfacepsycho Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 6. februar 2010 Jo dem tok det faktisk veldig alvorlig og skulle gjøre en utredning på det med en gang. Men så bor jeg i Sverige nå da, så mulig dem er strengere her, vet jo ikke hvordan bv i norge hadde gjort.
Gjest Skrevet 6. februar 2010 #13 Skrevet 6. februar 2010 Jeg synes du handlet helt riktig jeg. Selv forstår jeg ikke greia med å la barn være igjen i bilen når man handler. En ting er å betale for bensin som noen andre nevner i en annen tråd, det tar jo maks to minutter, noe helt annet å vimse rundt inne i en butikk i 20 min liksom. Det er faktisk ikke verre enn å la en sitte igjen i bilen med barnet eller ta med seg barnet inn!
neste*gang Skrevet 6. februar 2010 #14 Skrevet 6. februar 2010 fy flate jeg får helt frysninger... over væremåten til enkelte foreldre.. jammen er du tøff som står på for de små uskyldige all ære til deg.
OsloMor Skrevet 6. februar 2010 #15 Skrevet 6. februar 2010 Er vel ikke akkurat den verste formen for omsorgssvikt jeg har hørt akkurat, for å si det mildt. På en annen side er jeg selv streng motstander av å forlate ungene slik, og ville aldri ha gjort noe lignende selv.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 6. februar 2010 #16 Skrevet 6. februar 2010 Hvor får du det fra det er "mange her inne som lar små barn ligge å sove inne også, mens de kjører 5 min til butikken.."
Storebror & Lillesøster Skrevet 6. februar 2010 #17 Skrevet 6. februar 2010 Fy faen jeg blir så sinna når jeg leser sånn,får så vondt av de stakkars små barna som det går ut over,at ikke foreldrene kan ta ansvar,får helt vondt i hjertet når jeg tenker på ungen som sitter der aleine og griner og ingen omsorgspersoner er der for han. Sånne folk skulle ikke hatt barn,de fortjener så mye mer en det,her er barna ALT for meg,viktigst av alt i verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå