Gå til innhold

må jeg betale gebyr for å søke om bidragsforskudd? noen som har gjort det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bf har ikke inntekt derfor har vi ingen avtale om bidrag. ordner nok det når han får jobb. men må jeg betale et gebyr for å få forskudd fra nav? hun på nav sa at jeg må først søke ham om barnebidrag gjennom nav. hva er vitsen med det når han mottar sosialstønad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for at du/barnet skal få det dere har krav på selv om ikke far har mulighet til å betale. Aner ikke noe om gebyr, men det at du skal gå gjennom nav er jo at de skal vurdere om han er istand til å betale eller ikke, og ikke du. Nav betaler dersom de finner ut at far ikke er istand til det.

Skrevet

Ja mener at både du og far må betale en engangssum (800-900 kr. mener jeg) for at de skal gi deg bidragsforskudd, evt. om nav skal ordne bidraget for dere.

Skrevet

Ja,du må betale ett rettsgebyr på 860 kroner, men det er en engangssum, du kan søke om fritak for dette, men da må du ha under en viss årsinntekt. Gå til NAV, de kan hjelpe deg med evt å fylle ut søknadspapirene.

Skrevet

650 er feil, 860 er gjeldende beløp

Skrevet

650 er feil, det er 860 som er gjeldende

Skrevet

Jeg betalte IKKE gebyr for å få bidragsforskudd, det gjelder kun bidrag fra far :)

Skrevet

Jeg betalte IKKE gebyr for å få bidragsforskudd, det gjelder kun bidrag fra far :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...