WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Han står ikke på strake armer Kommer seg ikke av flekken (ruller kun begge veier) Sitter ikke selv, må ha hjelp og støtte. har aldri stresset med dette og vet at ting må skje i sitt tempo. Men blir jo likevel litt bekymret da... Ser i års-boka til storesøster, og hun lå å rugget på knærna på denne tiden. Måtte senke senga for hun prøvde å dra seg etter kanten og opp. Vet alle er ulike, men de fleste i barselgruppa er også mye lenger enn han ennå han er 2-3 uker eldre enn de andre.
Expat Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Ikke treigt i det hele tatt! Eldsten her var ikke oppe på armene ved 11 mnd og krabbet da hun var 12mnd og en dag. Alt til sin tid!
melkekua™ Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Lille frøkna mi (snart 9 mnd) har det heller ikke travelt. Sånn var det også med eldste jenta. Guttungen (mellomste) var raskt ute med å gå, men språket kom senere enn det gjorde med eldste. Selv om guttungen din ligger etter de andre i barselgruppa di så er han helt innenfor normalen ;o) Det kommer!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Mi er og 8 måneder og kryper ikke ho heller. Ikke av de kjappeste her nei, men jeg synes ho er kjapp likevel kontra førstemann..... Hun ruller alle veier da, aker seg bakover og pittelitt fremover. Begynte med det igår.... Ligger på strake armer- men ikke så mye. Sitter ikke selv, eller sitter stødig når vi holder ho men setter ikke seg selv opp........ Ho er hvertfall treig med å snakke, sier ingen ord som jeg hører andre gjør. Ingen mamma, ingenting av betydning........
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2010 Ok, takker for svar:) Miss Fat: Seriøst....snakke? forventer du at en på 8 mndr kan si "mamma"...?? Det er vel LITT mye å forvente tror jeg
Hera Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Min er også veldig "treg". Han er straks 11 mnd, og i dag er første gangen han har giddet å snu seg fra rygg/mage, mage/rygg + å stå på alle fire og vugge. Men så var han stolt og kry i dag og:0) Han gjør helt klart alt i sitt tempo. Storebror hadde gått i en mnd allerede da han var på samme alder. Så er uvant med en som er i andre enden av skalaen. Minstemann har ligget stille som en mus på stellebordet helt frem til forrige uke, så denne gangen har vi brukt stellebordet 6 mnd lenger enn med førstemann. Jeg er ikke spesielt bekymret:0)
Ranveig R Skrevet 5. februar 2010 #7 Skrevet 5. februar 2010 Det er først ved 12 mnd at det blir undersøkt nærare dersom barnet ikkje gjer teikn til å kome seg oppover her i verda (stå på alle fire, krabbe, sette seg opp, eller reise seg opp enten på kne eller føttene), så guten din har gooood tid! Eldste her i huset var heilt normal, sette seg opp, krabba og reiste seg ved 10 mnd. Ved 8 mnd kunne han berre rulle han og. Han gjekk ved 14 mnd. Lille har vore sein grovmotorisk heile tida, ho ålte seg litt frå ca 9 mnd, sette seg opp ved 13 mnd, stod på alle fire rundt same tid, krabba ved 14 mnd, gjekk aleine ved 19 mnd, gjekk stødig ved 24 mnd. Ho blei undersøkt av nevrolog ved 12 mnd og igjen ved 24 mnd, utan at dei har funne noko gale. Guten din har masser av tid til å begynne å krabbe og samtidig halde seg innanfor normalen, og sjølv om han kjem utanfor normalområdet etter kvart, er det slett ikkje sikkert at det er noko gale likevel )
smilogværglad:) Skrevet 6. februar 2010 #8 Skrevet 6. februar 2010 min er elleve måneder og åler og kryper ikke. lærte å rulle ved åtte måneders alder og kommer seg fram på den måten.. sitter, men er ikke alltid flink til å ta seg for. blir også bekymret innimellom, men ungen er så blid og fornøyd og trives med tilværelsen
wirre;o) Skrevet 6. februar 2010 #9 Skrevet 6. februar 2010 Tror ikke det er noen grunn til bekymring. Verre blir det for ryggen din. Det tenker jeg på. Eldste krabbet og reiste seg rundt bordet når hun var 7mnd, minstemann har såvidt begynt å rulle to veier nå... Jeg kan ikke huske at jeg hadde vondt i ryggen da eldste var liten. Mest fordi hun kom seg rundt på egenhånd. Minstemann bæres og bæres, løftes og snus hele dagen lang.
Storebror & Lillesøster Skrevet 6. februar 2010 #10 Skrevet 6. februar 2010 Min jente sa bappa=pappa da hun var 6 mnd,og mamma da hun var nermere 7 og hadet,var vel ikke bevisst men "snakket" jo sitt språk,nå sier hun mama mama mama når jeg har vært borte en tur og kommer hjem tydelig at hun forstår nå at det er meg og hun er snart 8 1/2 mnd. Ellers ligger hun og snurrer rundt i ring skuffer seg bak,har kommet seg på kne noen ganger (ser hun klarer det bra om det er teppe på gulvet,men det er det ikke i stua så ikke så enkelt da) Sitter heller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå