poppys Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Dere som bor langt unna og tar forsøk på privatklinikk-hvordan gjør dere det med tidlig ultralyd.Bestiller dere selv på sykehus-eller går dere gjennom fastlege.Forrige forsøk tok jeg rekvisisjonen med til fastlegen,hvorpå hun søkte meg til ul,Dette tok flere uker-og når jeg endelig fikk time,var det til samtale om fostrvannsprøve. Mistet rett etter,var da i uke 10. Kan man ringe sykehuset selv??
Eurecaღmed spireღ Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Ringer privat praktiserende gyn selv, tar med rekvisisjon til timen som jeg får i posten av klinikken
poppys Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2010 Takk for svar.Er ikke såmange privatpraktiserende gynekologer her-men trenger jo ikke reise 170 mil allikevel:-)
Eurecaღmed spireღ Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Jeg bruker samme gyn som jeg brukte ved kontroll før uttak, men vet jo ikke hvordan du gjorde det? Har klinikken noen de samarbeider med? Om ikke, tror jeg jammen jeg hadde ringt sykehuset selv, rekvisisjon får du av klinikken.
poppys Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. februar 2010 Jeg har vært på Volvat i Oslo.Synes det er litt langt å reise for å ta ul:-) Desverre så er det ikke så mange private tilbud her i nord..så vidt jeg vet.Takk for gratulasjonen-håper bare det sitter denne gangen:-)
Nikkamoren Skrevet 5. februar 2010 #7 Skrevet 5. februar 2010 Kjempegratulerer Poppys!! :-) Eureca, siden du nevner rekvisisjon, mener du at man da får det til "det offentlige priser" eller hva? Hvis man betaler det som det koster på privatklinikk likevel så er det vel ikke nødvendig med rekvisisjon? Jeg bare spør, siden Hausken klinikken ikke har sagt noe om rekv til meg, de bare sa at jeg skulle ordne med en ul uke 7 selv.
Eurecaღmed spireღ Skrevet 6. februar 2010 #8 Skrevet 6. februar 2010 Jeg vet faktisk ikke. Dem sa på klinikken at jeg skulle bestille time til gynekologen de samarbeider med og at de sender rekvisisjon. Men vet ikke hva det betyr i forhold til pris... Jeg holder til klinikk hausken også. Sist jeg var hos han fakturerte han klinikken, men blir vel jeg som betaler denne gang?
poppys Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 6. februar 2010 Hei.Jeg fikk rekvisisjon sist siden det er så lang avstand-men fikk ikke brukt den på vettig vis.Fastlegene her er noe ubrukelig.Sist jeg var på 1.svangerskapskontroll-visste hun ikke hva hun skulle gjøre.Når jeg endelig fikk time på sykehuset ville jeg vært i uke 12(mistet i uke 10),og da til samtale om jeg ville ha fostervannsprøve..dette pga min alder antakelig(38).Derfor er jeg veldig i tvil hvordan jeg skal angripe det denne gangen.Finner ingen privatpraktiserende som kan ta ul i nærheten.
MK73 Skrevet 6. februar 2010 #10 Skrevet 6. februar 2010 Jeg fikk beskjed ved Hausken om at 7-ukerskontrollen ikke er inkludert i pakkeprisen, i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå