L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Nav kan jo ikke svare meg på noe som helst, de er like totalt ubrukelige denne gangen som sist, så må jo bare vente å se hva som skjer. så bare lurte på om andre er i samme situasjon som har et svar? har altså ikke 100 % fast stilling, men har jobbet ekstra utenom så jeg er oppe i 100% totalt. det jeg lurer på er om jeg da bare får foreldrepenger for de faste prosentene, eller om det blir tatt gjennomsnitt av siste lønninger?
b_a_b_y_ Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Jeg er i samme situasjon, har fast 55,7 og jobber ellers ekstra og kommer derfor opp i 100. Du får jo lønnen din fra det faste og så må arbeidsgiver dra et snitt av de tre siste mnd (eller den perioden som utgjør det beste for deg) og så får du det av NAV. Jeg mottar altså 2 "lønninger", en fra arbeidsgiver og en fra NAV. Håper dette var til hjelp.
b_a_b_y_ Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Du får fastlønnen din fra arbeidsplassen din og snittet av det du har tjent på ekstrajobbingen fra NAV. Arbeidsgivern din regner ut (ifra den perioden du kommer best ut av det) hva du i snitt har tjent på ekstrajobbing og sender det til NAV. Jeg er i samme situasjon, har 55,7 fast og jobber ekstra opp til 100 ellers og får nå 2 lønninger. Håper dette var til hjelp!
b_a_b_y_ Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Her får du svar av meg så det holder ser jeg! Så ikke at det ble registrert første gangen så jeg skrev en gang til!
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2010 Hehe, ja systemet her er blitt helt tullete. Men tusen takk for svar, ble mye klokere! Må bare få svar fra arbeidsgiveren min nå da om hvordan dette fungerer hos dem, om de i det hele tatt betaler ut NOE direkte til meg eller alt skal gå gjennom nav. må vell snakke med nav uansett, kjenner jeg gleder meg. Må vell sende inn ny søknad om foreldrepenger tenker eg for at de skal forstå.
b_a_b_y_ Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Ja det er mye som ikke stemmer her inne nå! Tror nok arbgiver betaler fastlønnen din, men de får selvfølgelig igjen tilbakebetalt fra NAV de også! Mener i alle fall at det er det som er den mest vanlige måten å gjøre det på! Er nok viktig å gjøre det grundig ja! Var VELDIG nøye jeg også for at alt skulle gå riktig for seg og enda virker det som det har gått fint! Litt uvanlig det egentlig når det gjelder NAV. :0) Uansett så får du ha lykke til i prosessen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå