Gå til innhold

Hva kan være godt å spise når man har omgangsyken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nesten ikke spist i dag, og løpt på do i flere timer, så nå føler jeg meg bokstaveligtalt helt tom.

Tenkte jeg skulle prøve på å få i meg noe lett fordøyelig, men har ikke lyst på noe ting. Hva anbefaler dere, som gir litt energi, væske og mineraler til kroppen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mariekjeks bruker jeg å spise..

Evt loff med blåbærsyltetøy..

Viktig at du får i deg drikke da, gjerne blåbærsaft eller 50/50 med farris og eplejuice..

God bedring!

Skrevet

Vanlig kokt ris med litt salt i vannet når du koker den... en te-skje om gangen bare for å se om du holder det. Ris inneholder masse stivelse og binder opp ganske godt :-)

Skrevet

takk for tips, men det var ingenting av det som fristet noe særlig... :-( får vente litt til å se.

Havresuppe går det ann å spise?

Skrevet

Salte kjeks og chips. :) Binder væsken og gjør at du blir tørst så du drikker mer. Og saftis. Det er hvertfall de rådene jeg fikk på sykehuset når lillegutt var innlagt pga kraftig oppkast/diaré.

Skrevet

Ritz kjeks, 50/50 eplemost/farris, litt banan, ris kjeks (evnt med bittelitt smør), saltstenger, blåbærsaft.

Skrevet

makaroni eller saltstenger pleier å fungere best hos oss - god bedring!

Skrevet

makaroni eller saltstenger pleier å fungere best hos oss - god bedring!

Skrevet

Jeg må alltid ha frukt.

Gjerne saftige søte som pære.

Eller lyse knekkebrød med smør eller hvitost.

Skrevet

Her spises alltid salt potetløv, evt Ritz kjeks om vi ikke har potetløv i huset. Da pleier maten å holde litt og matlysten gradvis komme tilbake.

Skrevet

Ja, havresuppe går fint å spise når du har omgangssyke.

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...