Gå til innhold

Hvordan får dere informasjon om hva som skjer i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg type organisert pedagogisk aktivitet. Brev, oppslag?

I vår barnehage vet vi egentlig lite vil jeg si, om hva som gjøres. Men vi burde kanskje bli flinkere å spørre personalet.

Hvilke pedagogiske aktiviteter er det i barnehagen der deres barn går?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi får en mail hver mnd med aktivitetsplan for hver dag og et ganske utfyllende vedlegg med tema og hva som er fokuset (kroppen, farger, tall, dyr osv). Synes det er veldig greit å vite hva de driver med. De har varmmat nesten hver dag, så det er også vedlagt en matplan så vi kan se hva de spiser. Veldig bra opplegg på info synes jeg!

Ellers spør jeg hver dag hva de har holdt på med hvis de ikke sier noe spesielt når jeg henter. Dere må bare spørre og grave hvis de ikke er flinke til å informere! Dere har jo rett på å vite hva de driver med om dagene :)

Skrevet

vi har en rutete mnds plan der det står hva aktiviter de skal gjøre de forskjellige dagen, eks Mandag: skogstur, Tirsdag: sang. osv så får vi ett skriv der det står mer utfyllende om det er noen aktiviteter som de vil skrive litt mer utfyllende om...

Skrevet

Vi har 2 barn på forskjellige avdelinger i samme bhg. Avdelingene gjør det litt forskjellig mtp informasjonen, men vi får: Ukeplan, fredagsbrev, månedsplan, periodeplan og årsplan. Og diverse oppslag på tavle i garderobe/gang. Alt kommer som regel ut på mail til oss, supert for oss :o)

Ja, for all del si ifra ;o) Personalet blir glad for å få litt tilbakemelding.

I ungenes bhg er det felles sangsamling av og til, samlingsstund, grupper (gym, musikk, forming), grupper på tvers, turdag, megagjeng (for de eldste).

Skrevet

Vi får månedsplan med planlagte aktiviteter, og det er oppslag på avdelingen hver dag med hva de har gjort.

Personalet tar seg god tid til å prate med oss både ved levering og henting, heldigvis er det mange foreldre som også tar seg god tid ved levering og henting.

Jeg spør hvis det er noe jeg lurer på, og jeg får inntrykk av at personalet synes det er hyggelig at vi engasjerer oss.

Skrevet

Vi får ukesplan på mail hver søndag. Veldig praktisk! I tillegg står ukeplanen oppslått i garderoben.

Der står det hvilke aktiviteter de skal gjøre hver dag, hva de skal få til lunsj, regler og rim som er poppis om dagen, hva som skjedde forrige uke, beskjeder til foreldrene osv. Alt vi trenger å vite i grunn.

Dessuten er de flinke til å informere hver dag.

Skrevet

Tusen takk for svar jenter! :o)

Flere?

Skrevet

Jeg har mast og mast og mast på at de skal lage dagsoppslag som forteller hva de har gjort på om dagene, og det har de laget til. Når jeg henter lillebror, som ikke har noe utviklet språk enda, og det er tre andre som henter samtidig, kan jeg liksom ikke få dem til å småprate om hva som har skjedd om dagen. Det tar dem 5 minutter å skrive en dagsrapport som de henger utenfor avdelingen, det er helt supert:)

På månedsplanene på de ulike avdelingene står det hvilke pedagogiske aktiviteter de har. I januar hadde de om det å være trist og å være glad, medfølelse, slike ting. I tillegg har de en nettside som de holder på å jobbe med nå, der kommer også masse informasjon.

Er i det store og hele veldig nøgd!

Skrevet

Vi får hver høst en kalender til å henge på veggen. Der står det hver måned hva de jobber med, hvilke dager det er spesielle aktiviteter osv.

I tillegg har de ukeplan på oppslagstavlen i garderoben, har de gjort noe spesielt printer de ut bilder og lager en collage med kommentarer som de også henger på veggen.

De bruker også nettsiden aktivt, der står månedsplanen i tilleg til at de hele tiden legger ut referater fra det de har gjort.

Har en gutt i førskolegruppa i år også og der får vi en egen plan for hva de gjør på torsdagene.

Er ganske fornøyd med informasjonen vi får fra barnehagen.

Skrevet

De legger forresten ut masse info på hjemmesiden sin (diverse deler av hjemmesiden er passordbeskyttet).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...