MiMa09 Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Er det bare meg, eller er det umulig å få til denne grøten uten klumper? Naboen påstår at hvis man bruker veldig mye varmere vann enn det som står på pakka går det greit. Men ikke her gitt. Klumper i alle retninger hele tida. Både den vanlige og den med banan. Har brukt hipp sin risgrøt i stedet, den med fersken og banan, den klumper ikke sånn. Men vil gjerne ha en uten tilsatt frukt. Finnes det andre enn den til Nestle? Ren risgrøt altså, vil ikke ha hvete eller havre eller noe annet i den i tillegg.
Gjest Kira06 Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Har du forsøkt maisgrøten? Den inneholder heller ikke gluten, og det er ikke tilsatt noen andre ting der. Men den skal blandes ut med mm eller mme.
MiMa09 Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2010 Jepp. Jeg begynte med den, men det var visst ikke så veldig godt. Etter å ha smakt risgrøt gikk maisgrøten rett ut igjen. Han liker jo den til Nestle hvis jeg klarer å unngå å putte klumpene i munnen hans, men det er jo ikke lett når den er så klumpete som den er.
MiMa09 Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2010 Jepp. Jeg begynte med den, men det var visst ikke så veldig godt. Etter å ha smakt risgrøt gikk maisgrøten rett ut igjen. Han liker jo den til Nestle hvis jeg klarer å unngå å putte klumpene i munnen hans, men det er jo ikke lett når den er så klumpete som den er.
Gjest Kira06 Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 Har hørt at den ikke er så god nei, men her går den ned på høykant hos matvraket:) Har ikke prøvd grøten du snakker om (begynte med grøt på mandag, så er ikke så erfaren enda), men det høres jo håpløst ut. Har også kjøpt den med banan og fersken, men har en formening om at den er mye søtere i smaken pga frukten. Og har ikke lyst til at vesla skal nekte å spise andre ting fordi de ikke smaker så søtt. Håper du finner en løsning på "klumpe-problemet":)
MiMa09 Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. februar 2010 Jepp. Jeg begynte med den, men det var visst ikke så veldig godt. Etter å ha smakt risgrøt gikk maisgrøten rett ut igjen. Han liker jo den til Nestle hvis jeg klarer å unngå å putte klumpene i munnen hans, men det er jo ikke lett når den er så klumpete som den er.
MiMa09 Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2010 Skjønner ikke hvorfor forrige innlegget mitt kom inn to ganger. Var ikke meningen. Egentlig er den rene risgrøten til Nestle vel så søt som den med banan og fersken selv om det da er frukt i sistnevnte. Men den er mye bedre konsistens på, tror det er derfor småen her helst vil ha den. VI har holdt på med grøt en stund vi da, har så vidt vært innom havre, men det ble han uggen i magen av, så venter litt til med det.
MiMa09 Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 5. februar 2010 Skjønner ikke hvorfor forrige innlegget mitt kom inn to ganger. Var ikke meningen. Egentlig er den rene risgrøten til Nestle vel så søt som den med banan og fersken selv om det da er frukt i sistnevnte. Men den er mye bedre konsistens på, tror det er derfor småen her helst vil ha den. VI har holdt på med grøt en stund vi da, har så vidt vært innom havre, men det ble han uggen i magen av, så venter litt til med det.
MiMa09 Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 5. februar 2010 Skjønner ikke hvorfor forrige innlegget mitt kom inn to ganger. Var ikke meningen. Egentlig er den rene risgrøten til Nestle vel så søt som den med banan og fersken selv om det da er frukt i sistnevnte. Men den er mye bedre konsistens på, tror det er derfor småen her helst vil ha den. VI har holdt på med grøt en stund vi da, har så vidt vært innom havre, men det ble han uggen i magen av, så venter litt til med det.
alenemed1. ♥ Skrevet 5. februar 2010 #10 Skrevet 5. februar 2010 I sverige får man kjøpt nestle risgrøt med gulrot går ned på høykant hos tulla mi. ho er generelt sett ikke glad i grøt da men den liker hun i allefall den finnes sikkert i norge også men jeg har ikke sett den noe sted.
lillespor Skrevet 5. februar 2010 #11 Skrevet 5. februar 2010 ? jeg har aldri fått klumper.. jeg tar varmt vann fra springen i bollen, tilsetter pulver og bare rører det inn til ønsket konsistens.. med skjeen jeg mater med.. har ikke sett klumper i den grøten..
Blomster&bier Skrevet 5. februar 2010 #12 Skrevet 5. februar 2010 Bruk en visp! Det fikk vi som tips, og da var det ikke mye klumper igjen for å si det sånn. Har kjøpt slike små visper, fungerer perfekt. Selges på IKEA i 2pack:)
Studine mevik Skrevet 5. februar 2010 #13 Skrevet 5. februar 2010 Har du prøvd å ta litt mer vann enn det står på pakka? Vi gjorde det også la det den stå litt før den serveres. Rør kraftig før servering. Den blir gjerne en del tynnere når den står selv om man ikke bruker ekstra vann
Nutta25 Skrevet 6. februar 2010 #14 Skrevet 6. februar 2010 Syns også det blir endel klumper..Rører jo for harde livet ..hehe :0) Men hvor får dere tak i Hipp sin 4mnd grøt, den med fersken og banan?!? Finner bare Nestle jeg som har 4 mnd grøt. Har vært på Ica,Rema 1000 og Bunnpris..
Nutta25 Skrevet 6. februar 2010 #15 Skrevet 6. februar 2010 Syns også det blir endel klumper..Rører jo for harde livet ..hehe :0) Men hvor får dere tak i Hipp sin 4mnd grøt, den med fersken og banan?!? Finner bare Nestle jeg som har 4 mnd grøt. Har vært på Ica,Rema 1000 og Bunnpris..
Nutta25 Skrevet 6. februar 2010 #16 Skrevet 6. februar 2010 Syns også det blir endel klumper..Rører jo for harde livet ..hehe :0) Men hvor får dere tak i Hipp sin 4mnd grøt, den med fersken og banan?!? Finner bare Nestle jeg som har 4 mnd grøt. Har vært på Ica,Rema 1000 og Bunnpris..
Ooops I did it AGAIN Skrevet 6. februar 2010 #17 Skrevet 6. februar 2010 Har heller aldri fått klumper. Men jeg følger heller ikke oppskriften. Har nok vannet endel varmere og heller pulver gradvis i mens jeg visper med en gaffel. Har i til jeg synes konsistensen er bra. Er jo nesten velling om jeg følger oppskrifta og da liker ikke gullet den;)
Ooops I did it AGAIN Skrevet 6. februar 2010 #18 Skrevet 6. februar 2010 Har heller aldri fått klumper. Men jeg følger heller ikke oppskriften. Har nok vannet endel varmere og heller pulver gradvis i mens jeg visper med en gaffel. Har i til jeg synes konsistensen er bra. Er jo nesten velling om jeg følger oppskrifta og da liker ikke gullet den;)
MiMa09 Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #19 Skrevet 6. februar 2010 Hm... ser ut som at dere som ikke får klumper heller pulver i vannet og ikke vann over pulver som jeg gjør da? Jeg har prøvd med med vann, varmere vann og alt mulig. Får se hva jeg får til i kveld, men var på Coop Mega og kjøpte ny risgrøt med fersken og banan fra Hipp igår. Så det var svaret til den som lurte på hvor jeg får tak i den. Har ikke sett den på annet enn Coop butikker faktisk. Egentlig veldig irriterende at ikke alle butikker har alle merker.
Gjest Kira06 Skrevet 6. februar 2010 #20 Skrevet 6. februar 2010 Jeg kjøper Hipp risgrøt med banan og fersken på Rema1000, så de skal ha den der også...
Lille tripsi Skrevet 6. februar 2010 #21 Skrevet 6. februar 2010 Ikke rart du får klumper med den metoden din ...ha varmt vann(nesten kokevarmt) i bollen og strø litt pulver om gangen medan du rører med en gaffel, så skal du se den blir klumpfri
Overraskelsen Skrevet 6. februar 2010 #22 Skrevet 6. februar 2010 Du skal IKKE bruke varmtvann fra springen i mat. Rørene fra varmtvannstanken kan skille ut tungmetaller. Det var vel egentlig ment til hun som ga det som et tips. Holle har også risgrøt uten smak. Den får du kjøpt på helsekostbutikker. Har ikke så mye erfaring med den, men kan ikke huske at den klumpet seg.
MiMa09 Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #23 Skrevet 6. februar 2010 hehehe, du mener det ja Har ikke tenkt tanken på at det må være vann først og pulver etterpå i og med den hipp grøten aldri har klumpet seg i det hele tatt. Men nå vet jeg det og skal gjøre det på "riktig" måte videre.
Mamma´n til lillemor Skrevet 7. februar 2010 #24 Skrevet 7. februar 2010 Ja, det står vel på pakka at vannet skal først :-) Gjorde omvendt selv, før jeg leste ordentlig, typisk meg. Får litt klumper jeg også, men det er ikke verre enn at lillemor spiser dem. Synes derimot at denne grøten er vanskelig å finne her i området. Den rimi-butikken som hadde er nå nedlagt og ikke sett den på rema, mega, kiwi eller smart club. Og det er den eneste hun er glad i, prøver å tilvenne til småfolk 6 mnd, men må blande inn litt nestle.... Hvor kjøper dere deres? Tungvint å dra på Ultra hver gang...
rima Skrevet 7. februar 2010 #25 Skrevet 7. februar 2010 Ha kokende vann i bollen, vent til det er passe varmt, er vel 40grader det, og rør inn pulver litt etter litt. Da skal det ikke bli klumper i grøten..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå