Gå til innhold

Ingen hjelp å få fra HS.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev tidligere et innlegg

http://www.dinbaby.com/forum/thread/141328942

Snakket med HS og hun hadde ikke hørt noe om at di ikke skal drikke over en liter (er jo forsåvidt offentlige anbefalinger) og mente dette bare var tull å skulle bare mate mini så med så mye h*n ville ha. Men grøt måtte jeg ikke finne på å gi h*n før tidligst 4 mnd. Har uansett begynt med smaksprøver på grøt nå å det virker ikke som h*n får noe mageplager og det og det viktigste h*n liker det :). Men gjør jeg egentlig det rette i denne situasjonen. Dette er snakk om en passelig stor og utrulig aktiv unge så ikke så rart h*n trenger mer næring i løpet av dagen.

Hva syns dere? Fortsette med grøten eller gi altfor mye MME?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan si hva vi gjorde.

Vi begynte med grøt da poden var 3mnd og 1uke etter anbefalinger fra HS fordi han drakk mer enn 1liter mme i døgnet og det økte hver dag i 1uke. Vi har aldri hatt noen problemer med det og brukte også litt sviskesaft for å regulere magen ved behov. Vi fikk mer ro på natten og mer ro på dagen(med unntak av det høye aktivitetsnivået). De siste ukene før vi begynte med grøt ville gutten vår ha mat annenhver time hele dagen, noe som ble veldig slitsomt for vi kunne ikke reise noe sted uten å måtte stoppe på veien for å gi mat.

Gjør det du føler deg komfortabel med

Skrevet

Hei anonym:-)

Jeg syns det blir litt frustrerende jeg, når ikke alle helsesøstre er enige om det er skaldelig eller ikke å drikke mer enn 1 liter i løpet av et døgn. Jeg trodde liksom alle satt inne med samme info ang. det. Ikke lett å være forelder da.

Søstra mi begynte med velling på begge sine barn rundt 3 måneders alder, fordi de ikke ble fornøyd med bare melk. Hun blandet litt grøtpulver i melka, og unga ble så fornøyde. Så lenge du gir ungen din lite grøt, tror jeg det ganske så sikkert vil gå bra, mange som gjør det.

Lykke til:-)

Skrevet

Hei! Nei, det er ikke lett å få et ordentlig svar ut av HS når det kommer til mme desverre.... Når det gjelder grøten har jeg ikke noe fasitsvar, men ville bare si at vi starta tidlig med grøt til eldste her nettopp fordi han drakk for mye. Så han var så vidt passert 3 mnd når han fikk litt suppegrøt på kveldstid. Det er jo ikke så mye som skal til for at det metter litt til disse små. Merka aldri noe på magen hans, så her gikk det bare fint! Han er nå 8 år, og fortsatt ingen problemer! Hehe... ;)

Skrevet

Tusen takk for svar jenter. Kommer nok til å forsette med grøt da. Selv om h*n får det på dagtid foreløpig sover h*n plutselig natte gjennom uten mat. Kan være en tilfeldighet men tror det har noe med grøten. Tar meg god tid å få h*n opp i en porsjon så kommer nok alt til å gå bra :)

Skrevet

Hei igjen:-) Så godt at han sover natta igjenom da:-) Det virker nok som om barnet ditt trenger den lille grøten det får. Lykke til videre:-)

Skrevet

Dette kommer nok til å gå kjempebra! Jeg tror også grøten hjelper på nattesøvnen, så jeg hadde fortsatt med små porsjoner. Kos dere videre i permisjonen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...