3+1=<3 Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Dattera mi på 6 mnd sliter med forstoppelser..Legen sa at jeg skulle bytte mme med rismelk. Men på rismelkpakka står det at det ikke skal erstattes med mme. Blir litt i tvil. Noen som vet eller har vært borti dette?
Prinsesse-06,baby.mars-09! Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Hei. Det ville jeg ikke gjort.Rismelk inneholder ikke alle de viktige næringsstoffene som er i mme. Jeg spurte barnelegen vi var hos ang.det(har melkeintoleranse) då sa hun at det måtte vi ikke gjøre.Men kunne gi det som tørstedrikk. Jeg ville då prøvd andre muligheter som malt i melken.Sviskepurre i grøten,eller spise det som et fruktmåltid.Vanne ut mme(mindre pulver enn annvist)Så det ikke blir så tungt å fordøye. Ikke gi banan,det binder mangen.Og tilby masse vann:)
3+1=<3 Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2010 Takk for svar og tips Syns det var litt merkelig at man skulle erstatte mme med rismelk..
Expat Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Hva spiser hun normalt på en dag da? I detalj?
3+1=<3 Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2010 Frokost ca kl 08: Grøt m frukt+vann Soveflaske 100 ml mme ca kl 09 Lunsj ca kl 12: Frukt+150 ml mme Middag ca 1530: 1/2 middagsglass+vann Kvelds ca 1830: Grøt+vann Flaske 150 ml mme
blomstre Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Jeg hadde vært skeptisk,spesielt siden mattisynet fraråder at barn under 10 kilo får rismelk som melkeerstatning. http://matportalen.no/artikler/2009/7/1246432511.41 Hvis ikke de vanlige rådene mot forstoppelse funker og man misstenker at melk i kosten er problemet så ville jeg byttet til en melkefri mme (apotek) og også kuttet ut mme/melk i annen mat... Sjekk apotekerforeningens brosjyre "gode råd når barnet ditt har forstoppelse" http://www.apotek.no/Default.aspx?ID=2079
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå