Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=20822177&sid=xz4dbapvgXz118204 Ja, det ser for jævlig ut, rett og slett. Men det er ca dette jeg kan få i lån. Så har ikke så mye valg liksom. Kan det bli fint med maling, nytt gulv og kjøkken??
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Gruuuusomme farger , men det så du jo selv også Utsikten er jo flott, da! Huset ville vært altfor lite for oss, og jeg likte ikke at huset ligger nedenfor veien. Men mulighetene er der! Da har dere i tilfelle MASSE jobb foran dere i mange år. For 5 år siden flyttet vi inn i et hus vi bare skulle male litt i. Nå er vi snart ferdige, det har kostet hver krone og hver time i de fem åra, så vær forberet på at dere har en voldsom oppgave foran dere med dette huset!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Ja, med en ekstra million på toppen av hva huset koster til å pusse opp for kan det bli greit.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Jeg tror absolutt huset kan bli fint. Bare vær klar over at det koster med maling og tilbehøret som skal til i form av fugemasse osv. Og at det tar TID!
Simply Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 Ja, det så jævlig ut nå, men med litt maling, nytt gulv og kjøkken blir det nok fint. Hvordan er badet, så ikke noe bilde av det ? Hvis du ikke har råd til noe annet så hadde jeg flyttet inn og pusset opp etter hvert som jeg hadde fått spart opp litt penger.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Jeg tviler på at det er kun maling, nytt gulv og kjøkken som skal til for at dette huset skal bli bra... Det ser ut som det ikke er gjort en eneste ting siden 1968 når det ble bygget og da er det nok mye "usynlig" som må gjøres i tillegg. Det står det er utført en bygningsrapport, den er det nok en god start å begynne med å lese og få noen som har litt peiling på byggetekniske ting til å lese den og få dem til å si hva de tror. Det er nok også lurt hvis du vet om noen som kan være med deg på visning som kan se på det elektriske. Jeg vil også tro badene bør totalrenoveres, for mest sannsynlig er det fukt på badene også...
Miztery Skrevet 5. februar 2010 #7 Skrevet 5. februar 2010 Grusomt! Timer, dager og uker med oppussing, vinduene må sikkert skiftes, trappa var fæl, gulvene, veggene, det elektriske bør skiftes og sikkert endel vannrør om ikke det er gjort siden huset var nytt... Og etter å ha brukt opp mot en million på å gjøre det fint, så har du det faktum at huset ligger kronglete til på nedsiden av veien. Greit utsikta var fin, men ville ikke kjøpt dette huset nei..
Postman Pat Skrevet 5. februar 2010 #10 Skrevet 5. februar 2010 LIGG UNNA Tror ikke dette huset blir særlig pent med mindre du har rundt 500 000 kr å bruke på oppussing. Mye kan gjøres med litt maling, men her tror jeg du må bruke veldig mye maling for at det skal bli pent og det blir faktisk ganske dyrt. Det er overraskende dyrt med maling. Vi brukte nesten 3000 kr på maling alene da vi pusset opp kjøkkenet... I tillegg tror jeg du må gjøre noe med badet/badene. Da snakker vi fort 200 000 kr. Hvordan er det elektriske anlegget? Som regel blir det mye jobb med det elektriske anlegget når man pusser opp bad og kjøkken (nye større sikringer, jordfeilbrytere etc). Foreldrene min fikk en ekstraregning på nesten 50 000 kr da de pusset opp kjøkkenet sitt, og det var utgifter til sikringskapet, ledninger, nye kontakter etc, det vil si kun elektriker regning. Hvordan er det med vinduene, er de tette, punkterte glass? Hva med ytterkledningen og taket? Jeg har masse erfaring med oppussing og husbygging. Alt jeg har gjort har blitt minst 2 ganger så dyrt som planlagt fordi det alltid dukker opp noe mer du ikke tenker på. Hvis du ikke har en god del penger i bakhånd, får låne ekstra av banken eller har så god økonomi at du kan sette av 10-15 000 kr hver måned til oppussing, så råder jeg deg til å kjøpe noe annet.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #11 Skrevet 5. februar 2010 Jeg tror dette kan bli fint! Syns endel av tapetene var skikkelig kule! Ville gått for å male i lyse farger på veggene, samt malt kjøkkeninnredninga:) Man trenger ikke gjøre alt med en gang, men det er klart at dette huset trenger kraftig oppussing.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #12 Skrevet 5. februar 2010 Fo all del, hva du enn gjør; IKKE KJØP! Anbefaler deg å lese selgers egenerklæring, den kan fortelle om skadedyr, lekkasje gjennom tak og fukt på vakserom.. Det kan bli dyrt, i tillegg til at du må ut med utgifter til oppussing, kanskje rørlegger, elektrikker osv.. Jeg kan love deg at det blir dyrt.. Hvis det er den prisklassen du må se etter, hadde jeg virkelig gått for rekkehus, tomannsbolig event. en leilighet med god standard..
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #13 Skrevet 6. februar 2010 Jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe det. Leste hele prospektet. Og er visst masse som må skiftes. Ingenting er gjort siden huset ble bygget.. HI
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #14 Skrevet 6. februar 2010 Jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe det. Leste hele prospektet. Og er visst masse som må skiftes. Ingenting er gjort siden huset ble bygget.. HI
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #15 Skrevet 6. februar 2010 Villa passa meg for å kjøpe et hus som ligger midt i en bakke...
Postman Pat Skrevet 6. februar 2010 #16 Skrevet 6. februar 2010 Lurt HI Finn noe i samme prisklasse som det ikke er så mye å gjøre med. Ved å kjøpe et oppussingsobjekt, så kan man tjene mye penger, men det er fort gjort å gå i en felle. Det er de tingene man ikke ser som det er dyrt å gjøre noe med, f.eks det elektriske. Uansett må du ha en pengebuffer å bruke på oppussing hvis du vil kjøpe et oppussingsobjekt. Det nytter ikke hvis økonomien så vidt går rundt og lånekapasiteten er sprengt. Noen priseksempler på oppussing: Maling - ca 100 kr pr liter Tapet - ca 25-100 kr pr meter (bruker minimum 2,5 m i høyden, bredden på tapeten er ofte bare 1 meter, så en 10 meter rull holder 4 breddemeter vegg) Lister - ca 30 kr pr meter Innvendig dør - ca 1500 med karm, 7-800 for dørblad, 150 kr dørhåndtak Vinduer - fra ca 5000 kr og oppover, avhengig av størrelse Stikkontakter - en ny koster faen meg nesten 300 kr Nytt gulv - laminat fra 50 kr pr kvm (som går i stykker hvis du mister en bok på det) til 500 kr pr kvm (livstidsgaranti) eller parkett til 3-400 kr pr kvm Håndverker - ca 500-1000 kr pr time + kjørekostnader og materiell... Det blir fort penger selv om du tror du bare skal gjøre litt. Fordelene er jo selfølgelig at du får det akkurat slik du selv vil
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #17 Skrevet 6. februar 2010 Ja var det jeg skjønte.. At det kom til å bli for dyrt med alt som skulle gjøres. Og min bror som er maler, frarådet meg å kjøpe det..¨ HI
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #18 Skrevet 6. februar 2010 Ja var det jeg skjønte.. At det kom til å bli for dyrt med alt som skulle gjøres. Og min bror som er maler, frarådet meg å kjøpe det..¨ HI
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #19 Skrevet 6. februar 2010 Ja var det jeg skjønte.. At det kom til å bli for dyrt med alt som skulle gjøres. Og min bror som er maler, frarådet meg å kjøpe det..¨ HI
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #20 Skrevet 6. februar 2010 Ja var det jeg skjønte.. At det kom til å bli for dyrt med alt som skulle gjøres. Og min bror som er maler, frarådet meg å kjøpe det..¨ HI
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #21 Skrevet 6. februar 2010 Ja var det jeg skjønte.. At det kom til å bli for dyrt med alt som skulle gjøres. Og min bror som er maler, frarådet meg å kjøpe det..¨ HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå