Gå til innhold

mandeloperasjon og sykdom.... Hvor syk er syk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegull er 2 år.. Nå har han vært syk med feber siden søndag 31.01.

Torsdag 11. skal han opereres, så vi aner håp om han kan bli frisk enda, men .. hva om han har rennende nese.. så etterpåvirkning fra forkjølelse.. Kan det bli utsatt da?

Selvsagt vil vi ikke ha operasjon hvis han fortsatt er ordentlig syk, og er tydelig redusert. Er ikke slik at vi vil operere han koste hva det koste vil...

Men hvos syk er for syk til å få fjernet mandlene?

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En liten forkjølelse kan være nok til at de ikke vil.

Hadde guttungen inne for å åpne tårekanalen... da gav jeg beskjed om at han hadde hostet noen få ganger i løpet av natten, ingenting annet. Jeg ba om at de skulle sjekke.. dvs lytte bla. Anestesilegen gav klarsignal.

Mens vi satt og ventet kom det en lege i grønt stormende forbi oss.. og naive som vi var - trodde vi det var flere der. Men nei, de måtte avbryte, for guttungen tok ikke opp oksygen når de prøvde å gi narkose. Alvorlig.

En gang seinere, så skulle han ta MR i narkose. Da trodde jeg også han var frisk. De klarte å gjennomføre, men han hadde en alvorlig stopp underveis. En begynnende foreløpig skjul forkjølelse.

Nå kan det være at min sønn er ekstra sensitiv. Men jeg får aldrii han i narkose med mindre jeg vet han er frisk. De tar INGEN sjanser, og det er jeg glad for.

Men er du usikker, så be om at de sjekker. Evt. en blodprøve dagen før. Opplys, det er i alle fall det viktigste du kan gjøre.

Lykke til.

Skrevet

En liten forkjølelse kan være nok til at de ikke vil.

Hadde guttungen inne for å åpne tårekanalen... da gav jeg beskjed om at han hadde hostet noen få ganger i løpet av natten, ingenting annet. Jeg ba om at de skulle sjekke.. dvs lytte bla. Anestesilegen gav klarsignal.

Mens vi satt og ventet kom det en lege i grønt stormende forbi oss.. og naive som vi var - trodde vi det var flere der. Men nei, de måtte avbryte, for guttungen tok ikke opp oksygen når de prøvde å gi narkose. Alvorlig.

En gang seinere, så skulle han ta MR i narkose. Da trodde jeg også han var frisk. De klarte å gjennomføre, men han hadde en alvorlig stopp underveis. En begynnende foreløpig skjul forkjølelse.

Nå kan det være at min sønn er ekstra sensitiv. Men jeg får aldrii han i narkose med mindre jeg vet han er frisk. De tar INGEN sjanser, og det er jeg glad for.

Men er du usikker, så be om at de sjekker. Evt. en blodprøve dagen før. Opplys, det er i alle fall det viktigste du kan gjøre.

Lykke til.

Skrevet

Vi pleier å opplyse at ved feber og hoste opererer man ikke, er barnet litt snørrete men ellers bra allmenntilstand pleier det å gå bra mht operasjon. Man vil uansett ikke ta noen sjangser med barn og narkose så det beste du gjør er å snakke med sykehuset dersom du er usikker. Uansett vil anestesilegen sjekke barnet før narkose gies.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...