tante grusom master of law Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Får jeg kastet bollene etter meg hvis jeg har det i fastelavensbollene jeg skal servere på jobben neste fredag? Altså: Bollebunn, en tynn skive mandelmasse, krem og bollelokk med melis på... Det är ju så riktiga semlor skall vara...
Gjest sug lut Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Mye kulere med mandelmasse i nesten hva som helst, kan du si fra når det er servert? Nordmenn er ikke alltid spesielt oppegående.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 nei nordmenn spise fastelavensboller med syltetøy og krem inni også har jeg en genvariant (for å lure folk til å spise to) med krem og vaniliekrem inni mandelmasse er jeg skeptisk til. kanskje vi burde lage en fastelavensbollefest
tante grusom master of law Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2010 Personlig synes jeg nordmenn generelt er mer oppegående enn medel Svensson... Men dere er jo litt sære når det kommer til mat. Litt skeptiske av dere kanskje er bedre å si. Men jeg har jo også fått med meg at dere kranglere skiller dere fra den gemene hop på en positiv måte. Semlorna serveras kl 15 00 fredag 12/2 i kosekroken:) Diskussjoner og quiz på høyt nivå!
tante grusom master of law Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2010 Aaaagrh! Denne dib som gå i stykker.... Alle innlegg går jo på kryss hele tiden. Syltetøy på semlor?? Det går jo ikke an, hehe. Det er jo som å banne i kirken. Nei da, det er sikkert bra. En bollefest hadde jo vært noe:))
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 hehe... seff går det ann nordby sine boller er også laget sånn er mandelmasse digg?
tante grusom master of law Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2010 Ja det er digg. Du liker det dersom du liker marsipan.. Og Nordby teller ikke. De har ikke peiling på noe som helst, bortsett fra overprising:)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. februar 2010 #8 Skrevet 5. februar 2010 hehehe.. altså baker nordby (ser at forkorteslen min kan misforstås) og de har forhåpentligvis peil på litt. ellers har du lurt meg godt de årene jeg jobbet der marsipan er digg bollefest høres med ett enda mer fristende ut
Gjest sug lut Skrevet 5. februar 2010 #9 Skrevet 5. februar 2010 Men forstår jeg deg rett, mandelmassen er ikke bakt inn i bollene?
blomstre Skrevet 5. februar 2010 #10 Skrevet 5. februar 2010 Jeg bruker mandelmasse i bollene når som helst! For å gjøre litt ekstra til fastelaven bruker jeg skiver av gullbrød :-) (men det er klart,jeg er jo litt skapsvensk...)
tante grusom master of law Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 6. februar 2010 Nei, den er ikke bakt inn. Man legger en skive mandelmasse under kremen. NamNam osv!
Gjest sug lut Skrevet 6. februar 2010 #13 Skrevet 6. februar 2010 Hehe, blond, vi burde invitere til bollemusbollefest, ja. Alle som har mental bollemus får slippe inn og bolle seg i kremen.
Gjest sug lut Skrevet 6. februar 2010 #14 Skrevet 6. februar 2010 Bolletante Grusom, Er mandelmasse tilsvarende det man kjøper i butikken for å lage kransekakemasse, eller er det noe annet?
tante grusom master of law Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #15 Skrevet 6. februar 2010 Tror bølletante passer bedre. Hmmm. Kanskje det ikke finnes mandelmasse i Norge? Man få kjøpt det i slike pølser. Jeg har faktisk ikke sjekket i butikken, har pleid å kjøpe det i sverige. Oj oj oj, kanskje hele planen min går i vasken dersom det ikke finnes. Har ikke veiene forbi Sverige heller. Men man kan jo lage selv, er jo omtrent som marsipan... http://www.recept.nu/1.122572/leila_lindholm/efterratter_godis/hemgjord_mandelmassa
Gjest sug lut Skrevet 6. februar 2010 #16 Skrevet 6. februar 2010 Joda, får det som kransekakemasse i bakeavdelingen i butikken, hvis det er det samme - i pølse, ja.
tante grusom master of law Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #17 Skrevet 6. februar 2010 Flott, skal sjekkes ut! Danke schön.
blomstre Skrevet 6. februar 2010 #18 Skrevet 6. februar 2010 Jeg var visst full av jug i går, jeg bruker aldeles ikke mandelmasse... men makronfyll som jeg baker inn i bollene! -Nam, jeg trur jeg kjører fastelaven i morgen, neste uke er det jo så mye annet som skjer!
blomstre Skrevet 6. februar 2010 #20 Skrevet 6. februar 2010 Min mor lager det slik: 150 g malte mandler 150 g melis 2 eggehvitter Jeg bare kjøper ferdigpakke med makronfyll hvor man tilsetter en ss vann eller to, rører og vips - ferdig! Blir vel det sammeosm mandelmasse da, bare to forskjellige navn?...
Gjest sug lut Skrevet 6. februar 2010 #21 Skrevet 6. februar 2010 Ferdigpakke blir nok min løsning også! Takk!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 6. februar 2010 #22 Skrevet 6. februar 2010 Sambo skal ha marsipan under kremen i fastelavensbollene sine =) det g\har han fra da han bodde i Sverige som barn =) Etter det MÅ han har bollene slik, ellers er det visst ikke fastelavensboller!!! JEg har aldri hatt annet enn krem og helst vaniljekrem også... (ikke så veldig glad i krem alene)
Anne-B. Skrevet 7. februar 2010 #23 Skrevet 7. februar 2010 Ja til mandelmasse! Kanskje jeg skal gidde å lage i år, har alltid syntes at de er så kjedelige, de fastelavnsbollene..
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. februar 2010 #24 Skrevet 10. februar 2010 Jeg har bollemus på alle måter, men jeg liker egentlig ikke boller og krem! Kan jeg lage fastelavensrullekake med marsipan og krem i stedet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå