Gå til innhold

noen som har hatt barn med akutte magesmerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva var årsaken?

eg hadde legevakta på tlf nettopp.. de ville eg skulle vente med å kome med ungen til mandag.. eg skulle få kome om eg absolutt ønsket. (men da føler eg "hysterisk mor" stempelet med en gang..

han har hatt plutselige magesmerter i 5 ++ uker.

i går såå spydde han.. men spiser greit og leker normalt..

har i dag brekt seg uten at det kommer spy,

(men han har mat i magen)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom han har hatt det i minst 5 uker, skulle det kunne vente til mandag. Men dersom han begynner å kaste opp hyppig (uten at han ser ut til å ha fått omgangsyke) eller får dårlig allmenntilstand/virker plaget bør de jo ta han inn raskt.

Skrevet

Magesmarter med oppkast og brekkninger i 5 uker.

Da hadde jeg tatt en cøliakitest.

Skrevet

He-he, frokostquiz- du anbefaler ofte det;) Har jo barn med cøliaki selv, men fins jo andre ting som gir magesmerter enn cøliaki da:)

Siden det har vart såpass så lenge sville jeg nok tatt en tur til fastlegen til mandag ja! Skal jo ikke være slik.

Mye kan jo tyde på at det kan være en form for matallergi, men kan jo også være andre ting...

Datteren min gikk slik i noen dager og da hun ene kvelden lå å hylte på badegulvet tok jeg henne med på legevakten. Trodde det var blindtarmen eller noe jeg, men viste seg å være en urinveisinfeksjon. Hun hadde visst gått med det en stund...

Skrevet

Ja 3småtroll, jeg anbefaler det hver gang det er symptomer som tyder på det.

Det fordi det er en så liten test som kan gi masse svar og spare en for enda mere plager. Hadde min gutt fått den testen flere uker før han fikk, da han begynte med noen av de samme plagene, hadde mye blitt anderledes og bedre. Ikke minst hadde det spart han for masse smerte, lang rekonvalesens (eller hvordan det skrives) og to sykehusinnleggelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...