Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, dere to damene som lurer på Crinone :-)

Man tar tak i en tube og rister/dunker den med tuppen ned, for å samle mest mulig av geleen nederst, der hullet blir. Så vrir dere av tuppen, setter den inn så langt dere kommer, og trykker på "boblen" i andre enden. Når dere har trykt den helt sammen, så holder dere den sammentrykt mens dere tar ut applikatoren. Det er normalt at det er igjen litt i tuben.

Hvis dere sliter med innsettingen er det lurt å sette seg på huk eller legge seg ned, og husk å vinkle den oppover og bakover.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... og etter å ha tatt Crinone skal man holde seg i bevegelse, ja, i rundt 20 minutter pluss.

Det er annerledes med andre progesterontilskudd, Cyclogest, som jeg tar nå, skal man ligge med i en halvtime etter at den er tatt (fordi den er en annen konsistens, og man vil ikke at den skal sige nedover i skjeden før den løser seg opp og virkestoffene absorberes).

Det er i grunnen mer upraktisk - spesielt om kvelden :-) Om morgenen setter jeg bare alarmen en halvtime før jeg skal opp og popper den inn.

Skrevet

Takk MK73, pinade et helt studie, det her...hehe...En egen vitenskap!!!!

Skjönner at jeg har gjort det litt feil. I morgen blir det riktig. Garantert!!!

Noen som "klipper" av tuten på den tuppen slik at plasthullet blir större (hjeeeelp, dårlig forklaring...sorry).. og at det som er inni kommer lettere ut?

Skrevet

Hei, tante brun.

Godt å høre at dere "bare" er litt irriterte idag, da går det rette veien. Bare et lite innspill: klinikken kan ikke sørge for befruktning. De kan gjøre mikroinjeksjon (ICSI) hvis det var det du mente, men det er ikke det samme som befruktning. Når vi har hatt ICSI er det nesten alltid noen som ikke blir befruktet, selv med ICSI.

Så fint at dere er heldige med svømmerne - da har dere bedre forutsetninger enn mange.

Ja - nå kan våren komme! Bare synd at jeg tror at det tar et par måneder til, i alle fall her...

Skrevet

..og så glemte jeg å si at kroppen tar til seg det den trenger, og det vil alltid være litt til overs som kommer ut i trusa. Truseinnlegg er godt tips!

Jeg ville ikke ha klippet av "tuten", det er ikke nødvendig, og det kan fort bli skarpere kanter, som kan skrape opp skjedeveggen.

Skrevet

Takk :)

Da kanskje jeg kan få gjort det ordentlig da :o)

Skrevet

I morgen blir en spennende dag for vår del. Da får vi svar på om det er noen befrukta egg fra fredagens uttak. Det ble da henta ut 8 stk:) Det "endelige" resultatet sitter vi igjen med etter at de befrukta eggene har gått gjennom en gentestingsanalyse (pgd). Har 50% sjanse for friske egg, så dette er litt mer enn overkant spennende, for å si det sånn.

Eventuelt innsett blir på tirsdagen, oooouiiiii... dettan er nesten litt førr spennende!!!! Første steg; Mandag klokka 0800 ringer jeg klinikken å hører antall befrukta egg:)))

Skrevet

Klokka er 0800,,,,spent på hva de sa jeg no ja pærebanan;)

Skrevet

Har omsider fått tak i de på klinikken. Av de 8 eggene var det to som var umodne og 6 modne hvor 4 er befrukta.

Nå gjenstår det siste delen, og den får vi ikke svar på før i morgen når vi er der klokka 1400. Av disse 4 eggene skal det taes biopsi, altså at de tar ut en celle og gen-tester denne, en dna-test etter markører som har blitt laget i høst. Jeg har 50% sjanse for å få friske egg.

Må si meg ganske fornøyd, tror jeg, så langt. I allefall føles det sånn. Det vil kun bli ett egg satt inn, så jeg tenker sånn at jeg "trenger kun" ett egg:) Samtidig, skal man følge den 50%sjansen for å få friske egg, ska jeg få to.. og da får jeg ett innsatt, og kanskje ett på frys.

Jeg trodde at det var spenning nok i helga å vente på dette resultatet, men dæsken, der tok jeg feil.. Det er jo NÅ spenninga er, og frem til i morgen....

Skrevet

å hjelpes, dette er jo rene trilleren dette pærebanan. Følger spent med og krysser fingre og tær for deg :)

Å en ting til, flere som har "vondt" i livmorområde enda, hadde uttak på onsdag. Det gjør også sykt vondt innimellom når jeg snur meg i senga, da på sidene. Hvis dere skjønner.

Ellers bare hater jeg crinone kremen :( eller bivirkningene da, kvalm og kaster opp i eninga jo, sover halve dagen og resten suser jeg rundt i min egen lille bobble.

Skrevet

Så spennende pærebanan! Håper virkelig at det går bra.

Selv var jeg på uttak idag og fikk ut 4 egg, så er det bare å vente på telefonen imorgen. Spennede dette altså :-) Synes uttaket gikk greit, men blør mye..

Skrevet

Heia damer :)

Da har jeg blitt ruger på 2 egg, hihi :-)

Kansje det blir et på frys, skulle få brev om det.

Så nå skal jeg bare tenke positive tanker og håpe at et av de klorer seg fast :-))

Høres jo supert ut pærebanan, håper du får positiv tilbakemelding! Har tro på deg :-)

Skrevet

Åh Lene80, gratulere så masse!!!!! Kanonbra!!!! Så superspørsmålet som stilles av alle reportere..(hihi..) "Hvordan føles det?" :D Krysser fingrene for at blir mamma om ni (eller blir det 8?) måneder:) Foresten, du hører til UNN?

Skrevet

Hoiiiiiiiiiiii,,,på 2 egg å ja Lene 80,,,,,dette kan jo bli VELDI spennende;)

Arti att vi er så mange som følger hverandre i denne perioden:=))))))

Skrevet

Så utrolig bra at dere har blitt rugere jenter. Blir ordentlig spennende om noen uker dette :-) Håper jeg også blir med i rugeklubben...

Skrevet

er jeg siste mann ut her nå eller?:) alle hatt sine uttak nå?innrømmer at jeg ikke har lest alt nå for det var littlang tråd igjen....:s

har oppdatert litt i en egen tråd...men må jo henge med her også...sliter md å henge på alt mulig for tiden...skal bli godt å bli ruger og slappe heeeelt av :D jaaaadaaa....

Skrevet

Kjempebra lene80 :)

Ikke lenge til alle sammen er rugere nå :)

Skrevet

Tøysekoppemn; når har du evnt innsett? Jeg trodde jeg var sistemann ut her, har forhåpentligvis (*krysser fingrene*) på innsett i morgen.

Skrevet

Hei, jenter!

Nei, jeg tror jeg blir sistemann men uttak torsdag..?!

Ny ul idag, 4 egg på høyre side, like store og ser fine ut. På den venstre er det 2 små, de vil nok forbli umodne til torsdag. Rart, jeg har hatt mest "voksespreng" på venstre side...

Vel, jeg skal være glad om det blir noe til innsett, vår befruktningsrate har vært ganske dårlig. men det orker jeg ikke tenke på nå, men håper på 4 ut og ett gullegg blant dem! Da blir det innsett lørdag.

Skrevet

Pærebanan dette høres jo bra ut! Ett eller to av de egga er sikkert friske og klar til å gjøre jobben sin:)

Lene80 gratulerer, håper de sitter nå:)!

Jeg fikk forrestn også satt inn 2 egg idag:):):):). Er i lykkerus, ble bare 2 befruktet så var redd for å ikke få i det hele tatt- åsså ble det 2:)! Men hvordan form er dere i? Jeg er kvalm, oppblåst, vondt i eggstokkene ++, er det vanlig etter uttak? Har bestemt meg for å være hjemme fra jobb et par dager for å se ann formen før evnt jobb:O). Også er har jeg visst sjangs for overstimulering, hadde litt veske i eggstokk eller buk/mage- noen som vet hvor? Klarte ikke å få med meg alt.. Og vet dere hvorfor jeg pga av dette fikk fragmin som jeg skal ta i 10 dager? hehe, mange spm som dukker opp når en kommer hjem gitt:p

Tusen takk hvis det er noen som orker å svare:)

Skrevet

Jeg har ikke merka noen ting av noe som helst jeg....

Ikke av hverken sprøyter, i etterkant av utak (litt sår bare) eller av crinonen. Kanskje det var et dårlig tegn på eggkvaliteten??

Ble oppringt i dag igjen av Porsgrunn og der hadde det selvfølgelig ikke skjedd no mer med egga. Heeelt bortkasta forsøk med andre ord.

Sykepleier'n virka ikke akkurat veldig positiv i forhold til videre forsøk heller. Legene skulle titte på saken og ho trodde vel de kome til å la meg prøve en gang til hvertfall.... Oppløftende, må jeg si. Har jo to forsøk til da, men er det ikke no vits så sier de vel ifra....

Veldig spennende med dere som har fått satt inn = )

Også to attpåtil!! Heldiggriser!!! = D

Krysser fingrene for dere...

Skrevet

Neeeeei...............

Fikk telefon fra klinikken. Alle de fire befrukta eggene slo feil ut i gentestinga. Ingen friske egg her i gården:-( Fikk beskjeden mens vi satt å spiste frokost på hotellet.

Nå er vi tilbake på rommet og venter på at de skal ta kontakt igjen.. Vi vurderer ett nytt forsøk.. Uff, dettan va kjedelig!!

Krysser fingrer, armer og bein for dere andre:)

Skrevet

Neeeeeeei pærebanan :(((((

Det va skikkelig trist å høre!!! har tårer i øyekroken etter jeg leste det. max uflax!!Hva skjer nå da? kan du begynne straks med et nytt? Ja, dere må ikke gi opp, det er nok flere friske egg som venter på å bli høstet hos deg, trengte kanskje en runde for å rydde opp litt først :)

Har tro på deg, og neste gang skal du se går det bra :) men skjønner du er lei deg for å liksom ikke fått noen sjans til å bli ruger engang..

Hører til unn jeg også ja.Mitt siste forsøk så nå må noen av de to eggene klamre seg fast her!!

Skrevet

Glemte å skrive det:

Men maaange trøsteklemmer til deg!!!

Skrevet

Off pærebanan:(. Tenker på deg...Ikke noen god beskjed å få..Litt rart, men føler man blir litt "kjent" her inne, så nå sitter jeg med tårer i øynene..Hadde så håpet dette skulle gå!

Er dette første forsøket deres eller? Kanskje det er slik at kroppen "rydder opp"..Håper og satser på at ved et neste forsøk så er det de friske som gjør sitt inntog:):)..

Trøsteklem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...