Gå til innhold

Ingen har fødeplass til meg!!!!!!!!!


Lille_bie

Anbefalte innlegg

Wæææ. Fått avslag på Rikshospitalet, AHus og Ullevål. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå! I avslagsbrevet fra Rikshospitalet lå det med info om Føderiket. Har sendt en søknadsmail dit og Til ABC-klinikken på Ullevål. Hadde egentlig ikke tenkt meg dit. Men passer egentlig kriteriene perfekt (annengangs, naturlig og ukomplisert fødsel sist). Bor på Bryn og hadde en fødsel på 3 timer fra start til slutt sist. Det frister ikke med Bærum da. Vil jo ikke føde i bilen heller.....

 

Begynner somt sagt å bli litt stresset. Er 13+0 idag og vil jo gjerne vite dette snart i forhold til ordinær UL undersøkelse. Og noen må jo ha plas til meg. Hvor langt avgårdet kan de i værste fall sende meg???? Noen som vet? I brevet fra Riksen stod det info og adresser til andre fødesteder. Fredrikstad stod der! Kan de tvinge meg helt dit????? Jeg kommer garantert til å føde i bilen! Ble litt stresset altså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei nå vet jeg ikke helt hvordan det der søke om plass greiene fungere for her i rogaland føder alle på samme sted.. ;) Men jeg har lest flere innlegg om denne søkeprosessen inne på forskjellige forum og mitt tips til deg er å klage! Klag til de to du helst vil føde på. Og grunnlegg dette med at du hadde en kjapp fødsel sist og at du derfor må ha minimal reisetid og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se svaret mitt til deg på 2. trimester. Det er faktisk bare å sende en mail og referere til de to lovene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk fødeplass på Sykehuset Asker og Bærum, hadde søkt på Ullevåll opprinnelig. Ringte til Ahus for å høre om de hadde plass, da det er mye nærmere, og hun jeg snakket med da sa at det beste var å beholde plassen på Asker/Bærum, de hadde sendt meg videre dit de også. Men at jeg kunne ringe til Ullevåll eller Ahus når fødselen virket for å begynne for å høre om de har ledig plass allikevel. Så forhåpentligvis slipper jeg å dra så langt når det skjer noe.

 

Håper det ordner seg med deg, at du får føde der du vil. Men hvis det ikke går så kan du ta en ringerunde til de ulike sykehusene når fødselen nærmer seg. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...