mammantilde2vakreste<3 Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Har ei jente som er 9 dager gammel, og pga stort blodtap under fødselen, så har melken kommet sent i gang. Har fått resept på Afipran hos fastlegen min, for der er bivirkninga økt melkeproduksjon. Det jeg lurer på er om noen har brukt dette når barnet er så lite? Hun var 4,5kg ved fødselen, så det var ingen lita frøken... Håper på svar, da jeg vurderer å begynne kuren i morgen tidlig..
Gjest Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Vel ... mannen begynte aa vaeske fra "puppene" da han gikk paa medisinen 3 uker, saa jeg vil tro at det faar fart paa melka di i hvertfall :-D
*dreamteam* Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Brukte det også for å prøve og øke melkeproduksjonen, merket ikke noe på lille smurfen, men hjalp desverre ikke så mye på produksjonen heller for min del da, men er jo verdt ett forsøk:)
meg & to små vampyrer Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 afipran fikk jeg da jeg var gravid første gangen. Mot kvalme da. Jeg vil bare si ifra at man kan bli ekstremt døsig av de. Jeg ble såpass døsig at jeg ikke kunne møte opp på jobb (jobba med rusa mennesker og virka rusa selv fordi jeg ble så sløv av de). Kanskje greit å¨være obs på at man kan bli det om man skal kjøre bil eller noe slikt..
mammantilde2vakreste<3 Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2010 Har fått litt kalde føtter etter å ha lest denne artikkelen om ei lita jente på 6uker som døde antageligvis pga at mor hadde fått Afipran. Mulig at det var en helt annen dose enn den jeg har fått foreskrevet fra legen min, men det er ikke verdt det å være redd for babyen hele tiden, mot å kanskje få økt melkeproduksjon tenker jeg da. Noen som har hatt god hjelp fra amme-te?! http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article829184.ece
Expat Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Det er jo det de gies for til mammene! Som hun over nevner, det hender man blir døsig. Da skal du IKKE samsove! Vil forøvrig anbefale Floradix (apotek) for jern, det funker som fy for blodprosenten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå