Gå til innhold

islam, islamister og muslimer er den verste religionen som finnes.

Anbefalte innlegg

Skrevet

de har ingen empati eller nestekjærlighet.

barna vokser opp med angst og frykt for krig, bomber og skyting.

barna vokser opp med foreldre som er aggressive og dominerende.

noe som er svært uheldig for dem. stakkars små babyer som blir født inn i den kulturen!!

de lærer barn å bli rustet til å utføre volds- og krigsherjinger, fra tidlig alder, og mennene er voldelige mot sine kvinner, de blir sett på som et "objekt", der de faktisk har ingenting de skulle ha sagt... de blir satt i bås alle sammen og lever uten få rettigheter i ekteskapet. mannen er så og si en trussel for mange hjem, fordi han er "overhode i familien". mennene, derimot - gjør akuratt som de vil....

veldig mange muslimer og islamister virker utrolig lite intellektuelle.

mange uskyldige offer blir drept hver dag, daglig skjer det nye terror handlinger og krig/hat mellom menneskene......

de utfører seg selv og andre grusomme handlinger!!

unge jenter som blir oppdaget at de har guttevenner, blir hengt eller begravd levende av sin egen familie, uten å føle en smule dårlig samvittighet for det de nettopp har gjort!!

jeg er så LEI av stadige bilbomber og terror aksjoner som stadig dukker opp på tv skjermen!!

dessverre tror mange muslimer at de kommer til himmelen/paradis når de dreper seg selv og andre ved å sprenge seg i lufta..... FEIL!!!!!

"Guden" allah, er INGEN gud, men en falsk gud.

Jesus sier; det finnes bare en Gud, det er Han vi hører om på Gudstjenesten, møter, og gjennom Bibelen, Guds Ord. Dette er en HIMMELSK god og fantastisk nådefull Gud, som alle mennesker kan få sine synder tilgitt! Nåden er gratis for alle som vil ta i mot!

Jesus er ett med Faderen, og uten å erkjenne Jesus som Verdens Frelser og Guds Sønn, kan vi heller ikke komme inn i Himmelriket!

Han er veien, sannheten og livet. For alltid. Det finnes ingen andre guder.

Det sies at det er mange millioner sjeler i helvete - dette fordi de nektet å tro på Jesus og nektt å la seg omvende mens de hadde sjansen....

Det er ikke noe mennesker har diktet opp, men som er faktisk en realitet!

Uten Jesus, intet håp.

Når man først har kommet til helvete, er det ingen vei tilbake!

Man kan ikke komme ut derifra......

Vend om før det er for seint!

Du kommer ikke til å angre!

Den som stopper deg i å bli frelst, er Satan og hans demoner!

La ikke Satan få herredømme - han lurer deg bare trill rundt! Dette gjør han for å forføre deg til å begå synd, og for å ødelegge ditt personlige forhold til JESUS!

Be til Jesus at Den Hellige Ånd må ta bolig i ditt hjerte!

Da lærer du å gjøre rett fra galt, og opplever GLEDEN i å gjøre det gode. Husk også å TILGI!!!!!!!!!

Gud ser på hjertene våre, og han gleder seg over HVER lille ting vi gjør av sannhet og godhet. Disse (gode gjerninger) blir skrevet opp i Himmelens bøker.

Alle som tror på Ham, har sitt navn skrevet i Livets Bok!

Gevinsten er dyrebar og uerstattelig......Evig liv sammen med Herren.

Skrevet

Jøss... Mine barn er da slettes ikke redd hverken bomber eller granater, eller er noe av det andre du nevner der.

Hvorfor ikke spørre en muslim heller, hvordan vi føler oss, og hvordan vi lever? Jeg er lykkelig som muslim, fordi jeg føler meg reddet fra Dommens Dag, og reddet fra evige pinsler i Helvete, noe jeg mener jeg hadde fått om jeg hadde fortsatt å tro på at Gud har en sønn og at Han er ett menneske.

Vi muslimer er også like mye forskjellige som alle andre.

Skrevet

Hææ?? Hva tror du på da??

Jesus er Guds Sønn, det VET jeg, i motsetning til hva du FØLER..

Du kommer til fortapelsen dersom du nektet å ha noe med Jesus å gjøre....... Det er Jesus som kan befri oss fra syndene våre!

Skrevet

Jeg tror, som resten av verdens muslimer, på at Jesus er født ved ett mirakel av Jomfru Maria, og at han er en profet fra Gud, på linje med Moses, Abraham, Noah, Adam og så videre, fram til Mohammed som Guds siste Profet. Jeg tror at Jesus skal komme tilbake til jorden, for å fri oss fra "Anti-krist" (som vi kaller Dajjal, den enøyde), for å vise mennesker at Islam er det rette alternativet, siden han også var muslim, som alle andre profeter, siden han, som alle andre profeter, mente det er kun En Gud, som Ei har avlet og ei er avlet, ikke har noen barn, partnere, menneskelige personlighetstrekk osv...

Skrevet

Skjønte ikke helt..

Kan du forklare nærmere? Men at Jesus bare er en profet, stemmer ikke.... Det vet "alle" vanlige folk (bortsett fra Islam religionen, for de mener og tror noe helt annet. Og har andre verdier enn kristne) Jeg

velger å stole på Gud, siden Hans Ord (Bibelen) er den Hellige Skrift, ingen annen)

Jesus lærte oss å be, å vise hvordan vi skulle tilgi, vise nestekjærlighet og omsorg for andre. Han lærte også hvordan vi kan komme inn til Himmelen

Skrevet

Jeg skjønte ikke helt hva som var uklart med min post, kan du forklare nærmere?

Skrevet

Dusteanonym, jeg er verken kristen eller muslim, men du kan da ikke dra alle over en kam. De muslimene jeg kjenner er ikke sånn du skriver i det hele tatt.

Jeg har til å med bodd i et muslimsk land og det var nok den beste tiden i mitt liv.

Hyperreligiøse kristne er jeg mye mer redd for!

Skrevet

Alle muslimer er ikke onde. I media kommer det verste frem. Mennesker som tror på den kristne Gud har igjennom tidene også begått grusomme handlinger. Islam er religionen. Islamister kaller man fundamentalistiske muslimer og muslimer er personer som tror på islam. Islamister og Islam er ikke en religion, HI.

Det som slår meg med innlegget ditt er at hjertet ditt er fyllt med hat og ondskap og fordømmelse. Hvis du mener at Gud ser på hjertet ditt og skriver opp din godhet, er det nok tomme sider for din del.

Jeg blir skremt av fundamentalister, både muslimske og kristne. Jeg blir skremt at mennesker som er så sikker på at deres sannhet er den eneste sannhet. Hadde du og dine like bare latt det være med det... men mennesker som er fylt med selvrettferdighet og hat vil gjerne spre sitt hat til flest mulig. Hat avler hat, og godhet avler godhet...

Religion er tro, ikke viten. Jeg respekterer menneskers ulike trosretninger, men du skremmer meg HI, like mye som muslimske fundamentalister. Jeg blir ikke sint, jeg mener at du skal være stolt av din tro, men jeg blir redd når du viser en så skarp generalisering av en gruppe mennesker. Husk, vi er alle individer. Våg å se enkeltmenneskene, så håper jeg at hjertet ditt vil erstatte hat med medmenneskelighet, som Jesus jo var opptatt av.

Skrevet

Islamister og muslimer er ikke en religion, skulle det stå...

22:03

Skrevet

Akkurat som kristenheten er splittet av mange forskjellige oppfatniner om hva bibelen egentlig lerer, er også Muslimene splittet. Vi kan ikke ta alle under en...

Enten noen liker det eller ikke , er alle skapt av den samme Guden. -Skaperen av alt liv. Denne skaperen sier i bibelen:Hevnen hører meg til,-jeg skal gjengjelde.. Det vil si at ikke noen mennesker skal dømme hverandre.

Gud godkjenner ikke krig eller voldshandlinger fra verken kristne eller muslimer.Bibelen sier at det som skulle kjennetegne de som hadde den sanne tro, var kjerlighet ,i følge Jesus.

De som elsker vold vil bli tilintetgjort av Gud .

Så godt som alle de historiske beretningene i koranen , har sine paraleller i det gamle testamentet. Der fortelles det om Adam,Noa,Jona,Abraham,Lot Ismael Josef,Moses Saul, Salomo, Elia osv.... Det henvises til beretningen om skapelsen flere ganger, og om Adams fall 8 ganger,-om Sodoma..

Det fortelles om Sarkaja,-om Døperen Johannes , om Maria, og om Jesus .Flere muslimer innrømmer at Jesus var Guds profet , men at han ikke var Guds sønn..- De mener At Gud ikke har noen sønner,. men i følge en annen profet som muslimer godtar - Job - sies det om da Gud skapte jorden :"alle guds sønner ropte av fryd..." (Job. 33:4-7 ) Job1:7

At Gud hadde sønner betyr ikke at han hadde omgang med en kvinne. Nei, Gud hadde skapt dem, dermed var han deres, og Jesu far.

Guds navn ble i de game skriftene skrevet med bokstavene JHWH, men når de leste navnet la de til de bokstavene som manglet. Vi skriver f.eks. TLF , men når vi leser det sier vi telefon. Noe lignende er det med dette.Derfor vet vi ikke med sikkerhet hva som er den korekte uttalen, men den mest kjendte i mange hundre år er vel Jehova..Noen velger Jahve.

Angående ordet Antikrist, så betyr det mot- eller istedetfor Kristus (Jesus).. Alle som fornekter det bibelens forfatter Jehova Gud sier om Kristus er i følge bibelen Antikrist,-så Antikrist er altså ikke en bestemt person.

Bibelen sier i 1.Joh 2:18 :"....dere har hørt at antikrist skal komme.., og mange antikrister er allerede stått fram.

Hadde muslimer vert født og oppvokst i norge med norske foreldre, ville de sannsynligvis vert kristne-, og hadde nordmenn vert født og oppvokst i muslimske land ville de ha vert muslimer.

De fleste følger mengden, og folks tradisjoner uten å granske hva de tror på . Slik skulle det ikke vere.

Ordspråksboken i bibelen sier "Kall på forstanden og rop med høy røst etter innsikt...-let etter den som om det var sølv,-grundig som når en graver etter skatter. Da skal du skjønne hva gudsfrykt er, og vinne kjennskap til gud

Skrevet

Og jeg er norskfødt muslim, med norske foreldre, som ikke er muslimer.

Skrevet

Blir så provosert over de som er så fordomsfull ovenfor andre religioner enn kristendommen ! Jeg er selv kristen og gift med en muslim . Og Nei , jeg må ikke gå med tildekket hår , jeg må ikke ha samme meninger som han , jeg spiser svinekjøtt selv om ikke han gjør det , han aksepterer at jeg ikke har samme livssyn som han osv . Han er verdens snilleste mann , han gjør alt for meg . Jeg har selv vært i et tidligere forhold med en norsk mann med samme religion som meg og jeg ble mishandlet , både fysisk og psykisk . Så kom ikke her å fortell at muslimer og islam er det verste som finnes ! Dere er så uvitende dere som sier det ! Selvfølgelig fins det dårlige mennesker i islam , men det gjør det jammen meg i kristendommen og ! Og hvorfor er det alltid " vi " kristne som angriper islam og Mohammed , de angriper ALDRI vår tro , for de viser respekt , noe mange nordmenn burde lære seg ! Skam dere !

• 6 måneder senere...
Skrevet

jeg støtter deg 210% bellinda, og dere alle andre som ikke sitter med HAT av den grunn.

Vil ikke si mye, men kan si at jeg selv er norskfødt og har bodd i Norge i hele mitt liv. Samtidig som jeg også er en praktiserende muslim. Jeg tar alt det beste ut av alle religionene enn å sitte her og peke på negative ting hos andre som er helt uavhengig av religion.

Krig og uro i verden har ingenting med religion å gjøre. Ingen religion lærer sine troende å drepe uskyldige. Det er kun en mistolkning av oss mennesker.

Men men.... dere får tro hva dere vil. Skader meg ikke om du " anonym" sitter og babler og babler. Du får brenne hjerte ditt for det om du vil... men ting skjer fortsatt om du vil eller ei.

Lykke til med dine taler !!!!!

• 8 måneder senere...
Skrevet

av nyskjerrighet... dere muslimer..

kjenner dere en så stoooor kjærlighet som er større enn for partneren deres som ikke kan forklares ?

opplever dere massse bønnesvar... gi eksempler..

føler du at du kan få tilgivelse når du har gjort noe galt og uten å måtte ofre et dyr ved å bare be ?

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja, vi trenger heldigvis ikke slakte noe for å be om tilgivelse vi som er muslimer. Vi bare ber til Gud oppriktig om tilgivelse, og ber ham om å hjelpe oss til å ikke synde igjen.

Og ja, jeg opplever den store kjærligheten, spesielt når jeg blir påminnet mine bønnesvar, men det er jo ikke alltid man får akkurat det man ber om, men man får det som passer for en... Men jeg fikk tre flotte barn selv om det var vanskelig først og legene trodde jeg måtte ha behandling. Jeg fant også en fantastisk mann som elsker Gud like mye som det jeg gjør.

• 2 uker senere...
Skrevet

de tvar godt å høre :)

men hva med jesus..hvilken rolle har han for dere ?

Skrevet

Han var en profet, på linje med Abraham, Moses, Mohammed som den siste profet, og Noah, Solomon og tja, lista er jo lang... Vi tror jo på Abrahams Gud, så vi tror jo på alt Han har skapt, også Hans profeter.

• 1 måned senere...
Skrevet

Uff, jeg blir helt fortvilet, redd og utrygg av HI som har slike meninger.

Jeg føler det er takket være folk som deg som gjør at personer som Anders Behring Breivik kan gå hen og gjøre det han gjorde.

Håper jeg tar feil, for jeg er bare et lite kristent menneske som feier for min egen dør og ikke tør å fordømme noen. Det er det kun EN som kan gjøre.

Håper inderlig at du er klok nok til å be om tilgivelse...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...