*Bolla* Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Hei jeg er en jente fra Bergen, som har termin 5. oktober. Har bestilt time hos lege idag, men fikk ikke time før om to uker og har egentlig mest lyst å ha kontakt med jordmor. Må jeg vente til jeg har vært hos legen med å gå til jordmor? Og hvordan tar jeg kontakt med jordmor?
C_line har gutt +jenteimagen Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 jeg ønsket ikke gå til lege.... så derfor ringte jeg bare helsestasjonen og bestilte time hos jordmor...enkelt og greit.. fikk komme rimelig raskt dit. Hun/han ordner blodprøver og diverse når du er der... hadde med urinprøve som og ble sjekket. Nei du trenger ikke gå til lege om du ikke vil. Jeg føler allefall ta JM har bedre kompetanse enn legen...
C_line har gutt +jenteimagen Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 de vil jo helst at du kommer før uke 12. Jeg var der uke 9. Å jordmor var begeistret for at jeg kom så pass tidlig... men det står jo i bøkene mellom 8-12 uke...
Gjest Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 oki... var nylig hos legen, jeg er 6+5, og de ville vel egentlig ikke at jeg skulle komme men... koselig :S Følte legen surra mye, i løpet av samtalen sa hun både at det ikke var mer vanlig at førstegangsgravide mistet, og at 1 av 3 førstegangs gravide mistet, og at statestikken min om at det er under 2% sjans for å miste hvis man er under 30 og over uke 8 stemte... hun sa også at MA var da kroppen trodde den var gravid, men at det aldri hadde vært noe foster der, mens at det at barnet dør i magen uten å bli støtt ut ikke har noe navn.... vil til jordmor!
*Bolla* Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. februar 2010 Tusen takk for svar:) Da ringer jeg helsestasjonen imorgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå