Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Vi driver å pusser opp. Og vurderer skifer laminat i gangen, men blir det rart i forhold til resten av leiligheten som har laminat ( tror vi) av en tresort. Jeg tenker at det blir ikke så verst om gangen har sin farve mens resten har en tre parkett. Vi drømmer om lys matt ( Ask) parkett i hele leiligheten men pga våte sko og klær i gangen så går vi for laminat der. Men så tenker jeg på kjøkkenet, der kan det jo også bli mye søl med vann og lignende så matt parkett er kanskje ikke gunstig. Men men kan vi ha det samme der som i gangen? Føler det blir så oppstykket med så mange forskjellige gulv. Hvordan har dere det? Fornøyd? Erfaringer dere har gjort dere. Vi har en leilighet på 75 kvm bare. Ett Soverom har hvit laminat. Vårt har vintl belegg, gammelt. Stue og gang laminat av eik tror vi. Kjøkkenet har orange farvet laminat. Kjøkkenet har hvit kjøkkeninnredning, svart benkplate og spisebord. Kom gjerne med tips:)
Kongeørna Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Skifergulv i inngang, hall og kjøkken, samt "kjøkkenstua", fliser på bad, parkett i stuene og spisestua, laminat på soverommene og loftstua.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Hei Hva med å legge fliser i gangen? Vi har det i vindfanget vårt med varmekabler under, supert når det er vått ute. Vi har ellers parkett på alle gulv, foruten bad, vaskerom og vindfang hvor det er fliser. Parkett er veldig greit å holde rent samt gir en helhet om det er samme gulv på de fleste rommene. Det er ofte tilbud på parkett og det lønner seg å slå til da. Mor og far kjøpte eikeparkett til 150 kr kvadratmeteren i fjor vår, de skal legge den nå i vår, men var glad de kjøpte den inn da det var tilbud.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Vi har skifter (store, mørke fliser) i begge gangene, eikeparkett i soverom, stue og kjøkken og mørke kvadratiske fliser på badet. På kjøkkenet har vi mørke, små fliser mellom over - og underskap. Vi har noe større leilighet enn dere, men syns ikke det blir oppstykket selv om vi har ulike gulv i enkelte av rommene. For meg hadde det vært merkelig med likt gulv på bad/ganger som i de andre rommene. Dessuten blir det jo litt "gjennomgående" med samme fargetoner i fliser på kjøkkenvegger som gulvflisene på badet + skifer'n i gangene..
Lemonia Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 Jeg foretrekker tregulv eller parkett og synes det er penest når det er gjennomgående, altså likt i alle rom (i allefall i samme etasje). Det gir et veldig fint og helhetlig inntrykk. Det er ikke noe problem med parkett i gang eller kjøkken. I yttergangen har vi et teppe på gulvet hvor man setter sko og barnevogn, så kommer det ikke vann på gulvet. På kjøkkenet er det jo ikke som om det ligger vannsøl overalt. Blir noe sølt tørkes det opp med en gang, ikke noe problem.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Vi har fliser i gang, bad, do, og vaskerom... Lakkert parkett ellers.. Det er veldig praktisk, men jeg drømmer om ubehandlede tregulv... (det får bli om noen år når ungene er eldre!) fliser er vel gjerne det beste i rom der det potensielt er endel vann, som i gang, bad og vaskerom (de bør kanskje vært mørke også...).. Parkett på kjøkken synes jeg går greit, men den bør nok være lakkert..
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #7 Skrevet 5. februar 2010 Vi har forelsket oss i Ask hvitoljet parkett med matt utseende. I utgangspunktet ville vi ha alle rom i den parketten, men så begynte vi å tenke på dette med vann og søl. Jeg kunne tenkt meg denne parketten i alle rom utenom gangen, der vi legger skifer laminat. Mulig barnas rom beholder den hvite laminaten. Men da får iallefall kjøkken og stue samme farve og de ligger ved hverandre. Vi tenkte på flis, men gulvet har ikke nok cm til å bygge flis med varmekabler. Vil gjerne høre om flere:)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #8 Skrevet 5. februar 2010 Har lys ask laminat på kjøkkenet og i kjøkkenstua. Gulvbelegg ( faktisk) på bad og våtrom, skiffer i gangen og resten av huset har vi trestavs valnøtt parkett..
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #10 Skrevet 5. februar 2010 Vi har belegg i gangen, som ser ut som skifer gulv.. Perfekt, for det tørker kjapt og tåler en god del.. Det var det viktigste for oss når det gjaldt gulv i gangen. Så har vi parkett i alle rom, utenom på badene.. Der har vi fliser på hovedbad, og belegg på bad2..
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #11 Skrevet 5. februar 2010 Parkett i hele huset. Alt annet føles kaldt og plastikk ut. Vi lever jo i en verden av plast ellers.... En stor matte foran inngangsdøra fanger opp det meste av vann hos oss. Og uansett så tåler lakkert parkett litt vann. Laminat ser verre ut når det er vannskadet.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #12 Skrevet 5. februar 2010 Har skifer med varmekabler i gangen, veldig greit med fliser/stein der synes jeg. I resten av huset har vi parkett eller heltre gulv i eik.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #13 Skrevet 5. februar 2010 Mener det finnes varmekabler som ikke bygger noe opp. Tror det heter Flexwatt. Bare et tips...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #14 Skrevet 7. februar 2010 vi holder på å pusse opp gangen som er i første etg og ganske sikkert rett på betong.nå er det 4 forskjellige typer laminat og d ser ikke ut :-P hadde tenkt på varmekabler og fliser og har hatt folk på befaring, men syns det blir litt dyrt. dette er ikke et hus vi har tenkt å bo i resten av livet så det er litt begrenset hvor mye penger vi vil bruke. du skrev at dere skulle ha skifer laminat i gangen fordi dere ikke har nok cm til å bygge flis med varmekabler, men har hørt at laminat er kaldt? jeg tenkte først på parkett i gang med pga barnevogn og våte sko etc så tror jeg ikke det er lurt :-) er det noen som har erfaring med laminatgulv i gang? eller skulle vi gått for parkett og heller hatt ett teppe i inngangspartiet?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #15 Skrevet 7. februar 2010 Vi har lys eikeparkett i hele huset, men unntak av fliser på badene og entreen. Varmekabler i alle gulv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå