Gå til innhold

Noen som har tatt keisersnitt og så blitt igangsatt ved neste fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ble dere igangsatt og hvor lenge varte fødselen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde hastesnitt med nr en pga preklampsi.

Med nr 2 fikk jeg lignende symptomer og ble derfor satt igang.

Jeg ble innlagt og satt på drypp i 14-tiden, gikk deretter med maserier i et døgn uten noen effekt. Drypp nr 2 ble satt påfølgende dag med samme resultat. På dag 3 ville de sette enda et drypp, men da ble jeg eitrende sinna sliten som jeg var etter over 2 døgn med konstante murringer og smerter i mage, rygg og nedover bena...

Vel fikk viljen min og de tok fosterhinna isteden - var vanvittig vondt, men funket og barnet var ute kl 21.30 på den 3. dagen.

Fødselen gikk helt fint og normalt med unntak av at jeg fikk styrtblødning når morkaken løsnet. men det hadde ingenting med KS'et å gjøre.

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at jeg ikke kan bli satt i gang denne gangen på grunn av keisersnitt forige fødsel..

Dette fordi livmora ikke tåler den belastningen som ihvertfall dryppet har på livmoren..

Skal på samtale på sykehuset neste mandag, så kan sikkert oppdatere deg da hvis ingen andre har mer peiling:o)

Skrevet

Ser at Frk. MArge har en helt annen opplevelse enn jeg har blitt forespeilet, så nå blir det ihvertfall interresant å se hva de har å si på sykehuset neste mandag:o)

Skrevet

jaha? de ville jo sette meg på drypp nr 3 egentlig da... :S

Sykehuset Telemark jeg har erfaring fra.

Nå var det jo 6 år mellom fødslene mine da, og jeg har ikke bikinisnitt, men vertikalsnitt. Vet ikke om det har noe å si?

Jeg kan jo legge til at jeg hadde en veldig gret fødselsopplevelse egentlig, selv om det strakk veldig ut i tid lol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...