Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 fører dere over penger på kontoen til deres små vær måned??
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Ja, sparer barnetrygden til de hver mnd på våre konto (for å slippe unna overformynderiet) og så har de egen "sparegriskonto"i sitt navn.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 blir automatisk trukket 200 kr hver måned til hver av mine to barns sparekontoer. Synes det er en grei sum. Pluss at jeg setter inn bursdagpenger o.l. hvis det passer seg:)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Jepp, og nå er begge småttisene rikere enn oss for å si det sånn....
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 jeg fører over et beløp vær mnd til snuppa, uansett om jeg har dårli råd eller ikke.. men samboer mener det er bedre å bruke penger på andre ting de mnd en ikke har så god råd, det vil si at han har ikke ført over en krone engang enda, å det synes jeg egentlig ikke noe om.. bruker heller penger på ting han ikke trenger!! HI
Gjest eelis+kian Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 200 kr går automatisk over til hans konto hver måned. Det trekkes den dagen jeg får lønn, så jeg merker ikke at de forsvinner engang. Han har også en sparegris som jeg legger noen kronestykker på når jeg har noen "til overs" :-)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #7 Skrevet 5. februar 2010 Sparer 2000 kr pr. måned, samt setter bursdagspenger o.l. på konto. Men det er MIN konto, den står i mitt navn, så hvis det kniper/ han skal ha dyrt sportsutstyr e.l. og vi har det trangt så koster det meg ikke en kalori å bruke av denne kontoen.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #8 Skrevet 5. februar 2010 Pappan sparer noe til de hver mnd i noe fond, men det har han styr på. Vi bor ikke sammen, så jeg har ikke kontroll over hva han driver med. Jeg fører over litt til de av og til, men ikke noe fast. Bursdagspenger, julegaver osv blir satt inn, og når vi tømmer sparegrisen. Nå har vi ikke så mye igjen hver mnd så har ikke muliget til å spare til ungene. Sparing blir det gjort, men på vår bufferkonto, som blir slanket litt av og til før den blir litt mer fylt opp.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #9 Skrevet 5. februar 2010 Han har sparekonto som all barnetrygden går inn på + bursdagspenger osv. Syns han begynner å bli en holden liten kar, må vel gjøre noe med det før overformynderiet trer inn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå