Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Virker ikke som jeg får lov å stå løpet ut denne gangen heller, jeg som hadde en stor drøm om en naturlig fødsel. Valgte igangsetting forrige gang og resultatet var en kjempe tøff fødsel og det tok 3 dager. Er kjempe redd for en lik fødsel denne gangen også + at jeg nå har en stjernekikker i magen. Ks skremmer meg også med alle vondter og potensielle komplikasjoner i etterkant. Vil absolutt ingen av disse alternativene, men når de to er de eneste valgene - hva skal man velge??
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Jeg hadde en kjempefin igangsatt fødsel, rask og grei. Jeg hadde full kontroll og følte ikke behov for smertestillende i det hele tatt. Stjernekikker var det også. Det gjorde dessverre at han ikke kom ut av seg selv, og måtte tas med vakuum, Og akkurat klippingen og syingen kunne jeg godt vært foruten. Men nå ble det da sånn, og jeg taklet bra det også. Veldig smertefulle sting i 14 dager etter fødselen. Men utrolig hva man takler når man må. Og en fødsel er nå en gang sånn at det ikke er meningen man skal være bena og fit for fight 1 time etterpå. Noen ukers restitusjon må man klare. Og ks er ikke bare bare det heller. Jeg hadde helt klart valgt igangsatt fødsel fremfor ks. Selv om jeg ikke har erfart ks. Men en operasjon er en operasjon, og jeg tror man i de fleste tilfeller trenger noe mer tid på å komme seg etter det enn etter en vaginal fødsel, samme hvordan fødselen nå artet seg.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 En som måtte ta ufrivillig ks. Vil for alt i verden ikke anbefale deg å ta ks. Som det blir sagt, så er det en operasjon, og det tar en tid før du kommer deg. Du skal huske, at etter du har tatt ks, så er det kun vekten på barnet ditt du kan bære. Bare det i seg selv, er en styr unna faktor. Mange blir dårlige, og det tas lang tid før man er skikkelig på bena (ikke for alle). Det kan mer enn så hende, at det går mye bedre denne gangen med igangssetting. KS er ikke tingen.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Hadde valgt igangsetting.. :-) Hadde det sist, og super fornøyd. Klart ble det litt heftig, men gikk fint uten smertestillende.. Kommer seg hurtigere etter "normal" følsel. Lykke til med valget!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 Takk for svar alle sammen. Vanskelig det her altså, setter pris på erfaringer. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå