Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 hn bolig jeg skal leie ut , viser seg at den var kjempeinterresang og nesten 80 personer vil komme på visning .. men hvordan skal jeg kunne velge ut hvem som er sikrest å leie ut til?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Par med fast jobb, ikke røyk, ikke dyr. Referanser, helst fra jobb. Noen boligen passer til så de ikke kommer om noen mnd å sier det er for trangt el for stort.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 hei. Jeg leier ut kjelleren i vårt hus, å når jeg skulle ha inn leieboer så jeg etter et voksent menneske (el par) i fast jobb,rolig,ikke røyk. Pga at det er veldig lytt her så takket jeg pent nei til en voksen mann som spillte gitar i en band å øvde en del på kvelden hjemme Du må jo tenke litt på hvordan du vil ha det.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 vi har leid ut til alenemødre 2ganger, å begge har bare bodd rund 1/2året så har de funnet seg type å flyttet sammens med. å ung par som skal bo ilag for første gang er også risikabelt, da de ikke alltid er så holdbare. Se etter stabilitet.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 be alle fylle ut skjema de som er intr som kommer på visning. Navn Tlf / mail Bosted nå Jobb/Studier Antall beboere Dyr Røyk Og hvorfor de er på utkikk etter ny bolig Evt hvor lenge de ønsker og leie Og referanse (så kan du ringe til de de leide av sist).
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #7 Skrevet 5. februar 2010 Jeg er veldig lei av unge leieboere.. Har hatt ei som nettopp hadde flyttet fra samboeren sin, gikk vel to måneder før hun flyttet tilbake til han. Har hatt ungkar som etter et halvt år hadde funnet seg dame han ville flytte til osv. Til slutt tok vi inn en pensjonist, blir kanskje luktende litt gammel mann i leiligheten, men det lar seg fint vaske vekk. Det flotte er at de bor til de dør
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #8 Skrevet 5. februar 2010 Referanse er superviktig. Finn noen som er stabile og ønsker å bo der over lengre tid. Har de hatt jobb over lengre tid, flyttet mye osv? Ikke røyk og ikke dyr. Selv om det ikke må bety at det blir problemer så er det oftere problemer enn om de ikke røyker og har dyr + slitasje på leiligheten. Stol på magefølelsen og jeg vil advare deg mot å leie ut til alenemødre selv om det virker kynisk. Du har nemlig ikke lov å kaste barn på gata og det er mer gyldig enn kontrakten så om du får problemer så sitter du godt i det. Vi har selv leid ut til en alenemor og saken endte med anmeldelse fra vår side og at vi som eide huset måtte flytte ut mens saken pågikk. Stabilt par med to faste inntekter eller studenter som studerer til ett bestemt yrke er ofte trygge (man har ingen garantier)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #9 Skrevet 5. februar 2010 Jeg synes det er så utrolig mange sure, sære utleiere, det er nesten en skam. "Ikke røy" "Ikke dyr" "Ikke alenemor" "Ikke ung" Det er søren ikke enkelt å finne seg et sted å bo. Jeg leier selv ut kjelleren, til en koselig ung jente på 22, hun har 2 katter og det er da bare hyggelig. Røyk kan jeg skjønne, men snart er alt total forbud. Ærlig talt...
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #10 Skrevet 5. februar 2010 Jeg og samboern min leide ut en blokk-leilighet en gang til et Firma. De er trygge. De har kontordamer/menn som betaler husleia fast tid hver mnd. MEN vær obs på juli mnd kan 'glemmes' når du leier ut til Firma, for da er det fellesferie. Og kontoret er stengt den mnd. Men ellers kan jeg anbefale og leie ut til firma.
Annci<3 Skrevet 5. februar 2010 #11 Skrevet 5. februar 2010 Dere utleiere gjør det så utrolig vanskelig for oss med dyr. "Ikke dyr, ikke dyr, ikke dyr, IKKE DYR!!!". Mange som gjør seg så vanvittig vanskelig med vilje. "Vær kresen, still mest mulig kriterier". Det er ikke alle hunder som springer rundt som en galning og skraper opp den dyrebare laminaten deres eller pisser opp etter veggene. Er det komplett umulig å være litt fleksibel og heller se an hver enkelte? Jeg og samboeren min flyttet inn i leiligheten vi nå bor i, i september. Vi var begge arbeidsløse (og er det fortsatt) og hadde to hunder på slepet, en Border Collie og en Chihuahua. Jeg var også gravid da, men det fortalte vi ikke noe om. Vi hadde sikkert stått nederst på lista til de fleste, men tydeligvis gjorde vi et bra inntrykk, og at vi er dårlige leieboere vil jeg absolutt ikke si. Leia på 10 000,- blir betalt til avtalt tid hver måned og oppfører oss eksemplarisk gjør vi også :-) Har hvertfall ikke mottatt en eneste klage så langt. Skulle alle vært så vanvittig vanskelig hadde vi aldri fått oss plass å bo. Så, vær så snill, gi folk en sjanse, ikke avskriv så mange allerede i annonsen.
Annci<3 Skrevet 5. februar 2010 #12 Skrevet 5. februar 2010 Dere utleiere gjør det så utrolig vanskelig for oss med dyr. "Ikke dyr, ikke dyr, ikke dyr, IKKE DYR!!!". Mange som gjør seg så vanvittig vanskelig med vilje. "Vær kresen, still mest mulig kriterier". Det er ikke alle hunder som springer rundt som en galning og skraper opp den dyrebare laminaten deres eller pisser opp etter veggene. Er det komplett umulig å være litt fleksibel og heller se an hver enkelte? Jeg og samboeren min (20 og 26 år) flyttet inn i leiligheten vi nå bor i, i september. Vi var begge arbeidsløse (og er det fortsatt) og hadde to hunder på slepet, en Border Collie og en Chihuahua. Jeg var også gravid da, men det fortalte vi ikke noe om. Vi hadde sikkert stått nederst på lista til de fleste, men tydeligvis gjorde vi et bra inntrykk, og at vi er dårlige leieboere vil jeg absolutt ikke si. Leia på 10 000,- blir betalt til avtalt tid hver måned og oppfører oss eksemplarisk gjør vi også :-) Har hvertfall ikke mottatt en eneste klage så langt. Skulle alle vært så vanvittig vanskelig hadde vi aldri fått oss plass å bo. Så, vær så snill, gi folk en sjanse, ikke avskriv så mange allerede i annonsen.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #13 Skrevet 5. februar 2010 Vi søker etter ett nytt sted, gjort det lenge nå og sett på en del leiligheter. Men ingen vil ha oss pga vi har barn, og skal ha ett til. Mener det blir for bråkete og slik. Kan jo forstå det, men herregud da. Vi er jo ikke en gjeng apekatter heller..hehe
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #14 Skrevet 5. februar 2010 Åhh Gud jeg er glad huseieren min fulgte magefølelsen sin da hun valgte meg over alle disse perfekte parene uten dyr, fast jobb, ikke røyk osv. Jeg var en ung alenemor, ny i byen. Hadde dog jobb men nettopp ansatt, jeg hadde hund(rottweiler) og jeg røyka(aldri inne, men har sluttet nå for noen mnd siden da) men uansett... jeg var vel den som kom verst ut av alle..hehe.. men hun falt pladask for barnet mitt og hunden vår, og syntes jeg var ålreit også Nå har vi bodd her i snart 3 år og jeg har alltid betalt leien i tiden og det har aldri vært noe tull. Vi har et kjempebra forhold og hun kommer alltid dersom jeg trenger hjelp til noe som har gått i stykker eller noe som må fikses. Hun har også sagt at hun er så utrolig glad for at det er jeg som bor her. Nå i forrige mnd flyttet min kjæreste gjennom 2 år inn og vi skal bo her i ca 1 år til før vi kjøper oss en bolig sammen. Mitt råd til deg hovedinnlegger er å selvfølgelig velge noen med gode referanser, fast inntekt og kjenn litt på magefølelsen. Helt fair at noen ikke ønsker dyr osv i leiligheten, men jeg vil ikke si at studenter eller par med fast inntekt alltid er de beste leieboerne. Det finnes ugress i alle kategorier.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #15 Skrevet 5. februar 2010 tuusen takk for så mange svar jenter men har glemt å skrive i annongsen at v i ikke ønsker at leier har husdyr..kan jeg opplyse om dette ved visning ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå