Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg helt fersk på dette selv om jeg har et barn fra før. ;)

Barnet vårt var ikke planlagt, så har liksom aldri behøvd å tenke på dette før.

Men nå prøver vi på nummer to. Det vil si, jeg har nylig sluttet på Cerazette og hatt en blødning etterpå som akkurat er ferdig. Er det noen som har erfaring med å slutte på denne? Var blødningen jeg hadde en vanlig mens og at jeg kan regne med å ha eggløsning om ca to uker? Eller hvordan henger dette sammen? :)

Føler meg som sagt helt grønn.

Håper noen har noen svar å komme med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så koselig at du skal prøve å få barn igjen:)

Jeg gikk ikke på cerazette når jeg sluttet, men kan fortsatt svare:) rett etter du slutter på p piller får man altid en bløning(kan kalle det en mensen ja), men det store spm nå er når du får neste mens, for alle får ikke automatisk mensen en mnd etter dette igjen med en eggeløsning imellom, men kanskje du er en av få som faktisk får det:) etter jeg slutta, så fikk jeg mensen med en gang, så en mnd etter d igjen, så to måneder etter d igjen, og så 6 uker osv, får å si det sånn, absolut ikke regelmessig.. også oppsøkte jeg gynokolg for å få den regelmessig igjen(gikk privat) og da viste det seg at jeg ikke hadde eggeløsning i det hele tatt.. så da måtte jeg få noen piller for å få eggeløsning (og regelmessig mens) , de het pergotime, og etter 3 forsøk med disse så blei jeg gravid:)

sikkert litt rotete svar, men uansett, det er vanelig å bruke opp til et år for å bli gravid pga uregelmessig mens og eggeløsning.. så jeg vil råde deg til å kjøpe eggeløsningstester på apoteket også hvis du har sex annenhver dag så kan du ikke bomme på eggeløsning, og husk å ha rumpa litt høyere oppe i en liten stund etter sex:)

masse lykke til, håper dette var til bittelitt hjelp:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...