Gå til innhold

ADVARSEL, Katt i barnevogn!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ei skikkelig skrekkoppleving i dag. Katten pirka vekk nettinga og sette seg oppå fjeset til beibien! Det gikk bra, eg var der og fekk han vekk, Har emmaljunga vogn og bruker myggnettingen som er fast i trekket til vogna, tar det opp på kalesja. Har trudd at dette var trygt, i tillegg til ganske hyppig sjekk av vogna. No lurer vi på om vi må avlive katten vår..kvaslag kattesikring bruker dere som lar bebisene sove ute??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snes nå det er litt korttenkt å avlive katten deres. Hva med naboens katt, og naboen til naboens katt? Skal dere kreve de avlivet? Det finnes noe som heter "kattenetting". Søk og finn :-)

Skrevet

Vi har også katt, og vi bruker et helseteppe som vi setter fast i siden på kalesjen... har funket fint her hvertfall.. :)

Skrevet

Må si meg enig i at det er litt drastisk å avlive katten pga det. Da hadde jeg heller tatt kontakt med Dyrebeskyttelsen eller Kattehuset, og spurt om de kunne omplassere den.

Vi bruker også kun myggnetting, men vi har henne stående i vår inngjerdet hage. Ikke det at gjerde skremmer kattene, men vår store "katte-elskende" (ref, jeg skulle gjerne spist dem!) hund er alltid der ute samtidig:)

Skrevet

Uff, så ekkelt, da!

Et løst myggnett kan du bre over store deler av vogna. Kan ikke tenke meg at en katt greier og komme seg under det.

Hvis du i tillegg bruker babycall, så hører du om noen prøver og komme seg inn :)

Skrevet

Hvis du bruker vanlig myggnetting vil den ikke komme seg inn. Det skal godt gjøres i såfall! Den dekker jo hele vognen, ikke bare åpningen som den som sitter fast i kalesjen gjør. Har sett at de ikke dekker 100% på sidene der.. Har to katter vi, og de har aldri vært oppi vogna hvertfall.

Skrevet

jeg synes vel at det å avlive katta ikke skulle være nødvendig. vi har også emmaljungavogn og bruker myggnettingen, samt at jeg legger babycallen oppå vogna når den står ute. da hører jeg hvis noen kommer borti vogna.

Skrevet

Hei! Takk for gode kattesikringstips! Når det gjeld avliving så tenke eg på det pga andre bebiser som måtte sove rundtomkring i nærheten, føler et ensvar siden eg vet at vår katt prøver bevisst å komme nedi vogna. Har annen katt som ikkje gjer det, mens denne har hoppa opp mange ganger, men no altså knekt koden om atden kan få vekk nettingen også. Ikkje bekymra for egen bebis, den kommer til å bli passa på veldi nøye framover..Foreløbig har vi nøyd oss med å advare dei vi veit om i nærheten.

Skrevet

Det var vel ikke om hun skulle avlive katten som var spørsmålet? Jeg mener det er opp til hver enkelt. Hadde katten vår lagt seg oppå ungen vår hadde jeg også tenkt slik hvertfall. Ungen går først for å si det sånn! Støtter det å bruke ett myggnett som går over hele:) Det funker nok! Skjønner det satte en støkk i deg. Huffamei!!

Skrevet

Uff er skummelt med de kattene synes jeg, er ikke så lenge siden et barn døde mens det lå å sov i vogna si fordi en katt kom å la seg over.

Skjedde like før jul i Hamar.

Skrevet

Huff, så ekkelt. Har katter selv, men tror ikke de har prøvd å komme seg oppi vogna når gutten vår ligger der, men vi bruker også myggnetting som dekker hele vogna og babycall. Begge kattene prøvde vogna, lekegrinda og senga før gutten vår ble født, så har vært redd for at de skal snike seg oppi vogn og seng, så tar våre forholdsregler. Hadde ikke hørt om babyen på Hamar - så tragisk :(

Skrevet

Myggnettingen som følger med emmaljungavognene er jo helt håpløs, så kjøp deg en annen du. Jeg gjorde det. Myggen kom seg godt inn gjennom den faktisk. Fant en veps bak der også en gang, da kjøpte jeg ny med EN gang. Jeg tenkte også på katter, mus og annet. Men avlive katten er vel ikke vits i?

Skrevet

Hei!

Skummelt med katter som vil nedi vogna. Vår er heldigvis for pinglete til å legge seg der med baby oppi, bråsnur hvis hun trodde den var tom, men sniker seg oppi for å ligge varmt og godt når den er tom og tilgjengelig :) Vi har bare brukt den integrerte nettingen på Emmaljunga City Crossen vår. Hvor langt bak fester du krokene på nettingen? Jeg fester dem i ei tversgående blank stang under der og da er hvertfall vogna vår kattesikker. Er enig i at den ikke virker 100% innsektstett. Men her har vi mye mygg og det har gått bra så langt...

Skrevet

Huff så ekkelt! Katter søker varme, og katter som legger seg i vogna er særlig "vanlig" når det er kaldt ute. Det behøver heller ikke være ens egen katt som hopper opp i vogna, og selv om nabokatta ikke har gjort det ennå (som du har sett) skal man aldri stole på dem. Om bebisen sover ute fååt man sikre vogna. De "løse" nettene som dekker hele vogna er de beste. Jeg pleier å ha regntrekke utenpå nettingen. Da blir nettet så stramt forran åpningen at katten ikke kan dra nettet inn i vogna og legge seg oppå. Det blir også vanskeligere for katten å klore hull i nettet (katten til mamma er så glad i å ligge i vogna når den står i skjulet, at han har kloret hull i 3-4 nett på et halvår, etter at jeg begynte å tre regntrekket utenpå har det ikke skjedd mer. Så nå er regntrekket utenpå uansett om noen sover i vogna eller ei.. vil jo ikke at katta skal venne seg til å ligge der selv når bebisen ikke ligger der)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...