Gå til innhold

Flere her med friske barn som er/var ekstremt trege med å ta sine første skritt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt trøst nå merker jeg!

Lillen er ikke å liten lenger, hun er snart 19mnd. Hun har enda ikke begynt å gå. Hun vil ikke. Hun setter seg ned og går på kne i stedet. Hun har enda ikke slippet seg heller, men reiser seg opp og står langs stuebordet.

Fler mer eller mindre eksperter har konkludert med at det ikke er noe fysisk i veien med henne, da feks muskler eller balanse, hun er bare fryktelig sta!

Skal sies at jeg har "knepet" henne et par ganger i å reise seg opp, og å stå uten støtte, så jeg vet hun kan.

Så! Er det noen som har vært borte i tilsvarende? Eller som har noen tips?

Hun bruker sklisokker eller robeez. Hun går i barnehage, og de prøver også å oppmuntre henne. Hun har aldri sittet i hoppehuske eller gåstol, og hun går med både BRIO-tralle og dokkevogn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillebroren min var treg med å gå, han krabbet og hadde ingen interesse av å stabbe avgårde, det gikk altfor sent..

Han ble 1 år og månedene gikk, han reiste seg fremdeles ikke. Men så kom sommeren og vi var mye ute og lekte. Det gjør vondt å krabbe på asfalt/grus og det går ikke ann å sparke en fotball uten å reise seg opp. Så han reiste seg opp han ;)

Kanskje din lille jente også finner ut at det er greiest å gå når snøen blir borte og dere skal være ute å leke litt mer enn akkurat nå.

Skrevet

Jupp. Poden elsket aa krabbe og gaa paa knaerne og ville rett og slett ikke gaa. Han begynte vel saa vidt ved 19-mnd alderen. Her ogsaa er det ikke funnet noe galt med barnet :)

Skrevet

Jeg gikk ikke selv før jeg var 20 mnd men er meget flink til å gå nå. Du må huske at selv om gjennomsnittsbarnet går når det er 14 mnd så går noen når de er 9mnd og andre når de er 19mnd. Så lenge du har fått barnet undersøkt så tror jeg du bare må vente å se, hun slipper seg nok snart. Og fortsett å tren med brio trallen det er jo utmerket trening:-)

Skrevet

Jepp, mini her i huset gikk ikke før han var nærmere 21mnd!!

Han gikk med gåvogn/briotralle i fra han var ca. 17-18mnd, gikk også fint rundt bordet, å reiste seg opp over alt :)

Prøvde å ta han i hendene å gå med han, men da vred han seg unna å nektet totalt.

Da han endelig tok sitt første skritt, så reiste han seg opp midt på gulvet å små løp :D

Så tror bare han er en liten "kontrollfreak", som måtte ha full kontroll på balansen før han bestemte seg for å gå :)

Nå er det 8mnd siden han tok sitt første skritt, å jeg må si at utviklingen har gått FORT!!!

Nå er han over alt, hopper, løper, klatrer og snakker som en foss :)

Helt normal 2åring med andre ord :D

Så bare å slappe av, det kommer når hun er klar. Så lenge hun går med gåvogn o.l. og ikke utrykker noen smerte når hun gjør det, så er nok alt i skjønneste orden.

Tok det opp med helsesøster at sønnen min gikk sent, men hun sa at det var like normalt som at de gikk når de var 9mnd, alle barn var forskjellige :D

Skrevet

Eldste var 16 mnd og yngste var 18 mnd. Så har trege barn jeg også! Fordelen med det er at når de endelig begynner å gå så er de eldre og har bedre balanse enn de som går ved 12 mnd. Ikke så mye knall og fall, samt at de har større forståelse for beskjeder som blir gitt og farlige steder.

Skrevet

Leah rakk å bli 19 mnd før hun begynte å gå, og da gikk hun som om hun aldri hadde gjort annet:) Hun ville gå hele tiden, men måtte alltid holde i en finger, turte ikke å gå alene. Hun var også sen med å reise seg opp, og jeg tror aldri hun gikk rundt bord osv. Plutselig skjer det:)

Skrevet

Min eldste var 19 måneder før han gikk selv. Men da gjorde han ikke annet, krype eller sitte var IKKE kjekt lenger!!!!!!!!!!

Han var og er frisk, men sov med skinne i ett år fra han var 7 måneder for mild grad av klumpfot- men var IKKE derfor han var treig altså...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...