Gå til innhold

Kasper med C eller K ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Valget har nok falt på dette navnet, vår første sønn har også bestemt seg for at det er det eneste navnet babyen kan ha! :)

Men er litt usikker på om det skal bli:

Casper eller

Kasper

Hva mener dere er finest og argumenter gjerne hvorfor dere mener det ene eller det andre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker også litt på Kasper, da med k... For meg vil det være unaturlig med c rett og slett.. Men jeg er av den typen som heller vil bruke K enn C i slike sammenhenger. (Kristian, ikke Christian, osv...) Ikke mye gode argument her i gården, men det er min mening vertfall :P

Skrevet

Hehe, argumenter tas uansett imot med takk...gode eller ikke! :0)

Jeg heller litt mer mot C skjønner du, gjør det på mange navn, men det er også avhengig av. For jeg er helt enig med deg i at Kristian må skrives med K og ikke C.

Har egentlig vært helt bestemt på C helt til jeg skrev det med begge alternativene, ble fort litt mer usikker da uten at jeg skjønner hvorfor! :)

Skrevet

Vi har også lurt på Casper, men som du ser med C..

Dette fordi mannen min er brite og det ville være veldig unaturlig for den delen av familien å skrive det med C siden K ikke er et alternativ over there...

Men det er jo en smaksak, uttalen er det viktigste:o)

Skrevet

Sønnen min heter Kasper og vi valgte å skrive det med K fordi jeg synes det er mye finere og enklere for andre å ikke skrive feil osv. Er mer naturlig føler jeg å skrive det med K.

Skrevet

Yngste sønnen min heter Casper. Jeg liker enkelt og greit C best. Casper spøkelset er jo utrolig søtt og da :o)

Har Ch-varianten på eldstegutten som heter Christoffer og. Så her blir det alltid C-varianten der en kan velge mellom det og K. Har sett at mange som vil markere det norske bruker K.

Skrevet

K !

Casper er spøkelset fra tv :)

Skrevet

Jo, men som en tidligere bemerket..det spøkelset er jo kjempesøtt! :)))

Da sliter jeg mer med et tidligere forslag om å kalle gutten for Emil, DA tenker jeg på ham i Lønneberget da! :)

Skrevet

Jeg liker ikke C i navn dersom det kan unngås. Definitivt Kasper med K.

Skrevet

For meg er Casper et hundenavn.Mens Kasper kunne til nød blitt brukt.

Skrevet

Kasper :)

Skrevet

Kasper :o)

Skrevet

Eh, så når noen står på tunet og roper på bikkja si så vet du om de skriver det med C eller K?

Skrevet

Synes kapser med K er finest:)

Skrevet

Hha, nei forsåvidt ikke! Men jeg vet om to hunder som heter Casper, skreket med C. Og kjenner en veldig søt gutt som heter Kasper, skrevet med K. Jeg kunne nok glemt at det egentlig er et hundenavn for meg, hvis jeg så skrivemåten K? Hmm, det hørtes vrient ut. Jeg stemmer hvertfall for Kasper, syns det ser penere ut også.

Skrevet

Hehe.. Ser den.

Jeg er jo litt enig med deg med tanke på hundenavn, kjenner også to hunder ved navn Casper/Kasper, den ene med C og den andre med K...

Jeg hadde en hund for noen år siden som het Leon, så for meg vil det alltid være et navn jeg forbinder med en hund:o)

Skrevet

Skulle aldri ha spurt vet dere! :)

Var jo så bestemt på C, men bli litt mer i tvil nå når jeg ser hva flest av dere ville ha brukt!

Hehe, gjør det bare vanskelig for meg selv jo...:0)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Avhenger av hva dere heter og hvordan dere skriver det synes jeg.

Det skal på en måte matche de andre navnen synes jeg da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...