snippsnapp Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Lurer litt på å skaffe oss bæremeis. Har to hunder, hytte på fjellet og går mye tur. Har blitt anbefalt å heller skaffe en bæresele (har babybjørn, men den tar jo knekken på ryggen). Vi så for oss beskyttelse for vær og vind og tenkte bæremeis var tingen, men har hørt at den ofte blir lite brukt. Erfaringer med bæremeis..blir den brukt eller ikke?
trillemamma Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Jeg liker ikke bæremeis, de er tunge og ubehagelige å bruke, jeg har en tråd lenger nede på siden og ser der at det er delte erfaringer. Hvis du bor i en storby kan du undersøke om det selges Ergo eller Manduca der hvor du bor, så kan du prøve det. Det er bæreseler som har egne vesker tilpasset selen.
trillemamma Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Link til tråden min lenger nede på siden. http://www.dinbaby.com/forum/thread/141387855
snippsnapp Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2010 Takk for tilbakemelding. Skal sjekke ut tråden:)
snippsnapp Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2010 Er det noen som vet hvor disse bæreselene selges i Bergen? Hadde vært greitt å prøve de på før jeg kjøper.
trillemamma Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Se nærmere på denne siden: www.lotusbarn.no Det er en nettbutikk som holder til på Askøy, men de lar folk hente etter avtale. (bortsett fra nå når de har familieforøkelse.) Dette er den butikken som har størst utvalg i bæreseler her i byen, jeg bor her selv. Ergo selges på Barnas Hus.
lille sprelle Skrevet 5. februar 2010 #7 Skrevet 5. februar 2010 Vi bruker bæremeis når vi skal på skogstur. Sæla bruker vi som "reserve" når vi skal noe annet. Meisen er ikke praktisk å bruke før barnet nærmer seg året fordi det sitter litt for ustabilt. Men det er veldig god oversikt osv. Datteren vår liker seg bedre i bæremeisen når hun er våken for hun får bedre oversikt enn i ergosæla som er det andre vi har. Det virker som om det er bedre å sove i ergoen enn i meisen. Vi har en meis uten altfor mye stæsj og er fornøyd med det. Ergoen er liten og lett å ha med og god å bære med. Regner med at den kommer til å havne i sekken når vi slutter å bruke meis på tur. (hun er snart 2 forøvrig)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå