Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Leste i tråden om hun som tror at barnet blir missbrukt av far. Der ramset hun opp noen signaler for seksuellt missbrukte barn, og alle som en stemte med hvordan mitt barn har endret adferd! Ble kjempe redd... Men så tenker jeg at det kan jo være andre årsaker til at han plutselig ikke vil legge seg, våkner mange ganger om natta og står opp senest syv. (Alltid sovet til ni før) Han er blitt mer sutrete og grinete,han som alltid har vært blid og sprudlende! Men det kan jo igjen komme av at han sover lite... Men har så lyst å få tilbake den gode gamle gutten min, som alltid lo og var i godt humør. Lurer veldig på hva som plager han!
Gjest Tale30 Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Dette høres jo ut som helt normal adferd. Det er vel ikke uvanlig at barn har slike perioder? Var dette de tegnene som ble listet opp som misbruk?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Psykiske tegn og signaler. Beskrivelsene under 0-2 år kan være like aktuelle i eldre aldersgrupper. 0-2 år: Angst under stell og bleieskift Generelt engstelige, klamrende, sutrete og sinte Skriketokter og/eller panikkanfall Forstyrret søvnmønster Generelle tegn på mistrivsel
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Ja jeg håper det. Men synes bare han har forandret seg så mye og så fort..Hvorfor vil han plutselig ikke sove og våkner flere ganger og er hysterisk..
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 Barn kan da endre aTferd selv om det ikke er seksuelt misbrukt. (Hva er det som gjør at enkelte tror atferd skrives med D?????)
Gjest Tale30 Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Det kan skrives både aTferd og aDferd, selv om det da ikke var problemstillingen i dette innlegget. http://no.wikipedia.org/wiki/Atferd
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #8 Skrevet 5. februar 2010 Tja..trassalder? I følge disse aDferdsforandringene, skulle ungene mine vært stygt seksuellt misshandlet.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #9 Skrevet 5. februar 2010 Vel siden dere alle er med på å endre tema, må jeg si meg enig med 15:38. Å skrive "adferd" er en feilskrivning av "atferd" som har sneket seg inn i språket, på linje med andre nymotens feil. Hilsen språkforsker.
Gjest Tale30 Skrevet 5. februar 2010 #10 Skrevet 5. februar 2010 Jeg mener ikke å si at man skal overse tegn til seksuelt overgrep. ikevel blir jeg litt skremt av å se hvor lett folk her inn roper ut om potensielt misbruk, mulige misbrukere osv. Folk er bekymret fordi barnets onkel er opphengt i jenta, har bilde av seg selv med barnet på facebok osv. Man kan ha blitt misbrukt fordi man ble kilt mye som barn osv. Jeg har sett mye på trykk her inne. Jeg mener absolutt at man skal holde øynene åpne, men også huske på at man kan bekymre på barna angst for samvær og nærhet med mannlige rollemodeller osv.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #11 Skrevet 5. februar 2010 Hvis det nå er godkjent så er det vel ikke feilskrivning lengre du språkforsker. Selv om det er nymotens så er det jo ikke lenger feil. Må være kjedelig å være så gammel og prippen
Gjest Tale30 Skrevet 5. februar 2010 #12 Skrevet 5. februar 2010 Siden du studerer språk, så er du vel da enig i at slike feil, når de når både offentlige rapporter og infomateriell, må regnes som en etablert del av språket? Å kritisere helt vanlige folk (som ikke studerer språk til hverdags) inne på et nettforum for å skrive feil blir da litt urimelig. Men det skapte jo engørkjedelig digresjon da i det minste
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #13 Skrevet 5. februar 2010 Så barnslig å insistere på å skrive feil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå