Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 jeg og samboer har to store famillier, så det jeg lurer på er hvor mange pleier man å være i en dåp? har regnet litt på det og kom fram til at vi blir mellom 50-60 stk, er dette for mange? og til dere andre som har hatt en stor dåp, hvor mye kommer dette på ca? er litt redd det skal bli alt for dyrt.. men vi har jo også tenkt å lage maten selv.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Hei! Jeg og min mann kommer også fra store familier og kommer til å be ca 95 i dåpen for vår sønn! Når man lager maten selv trenger det ikke å bli så dyrt. Vi har tenkt til å lage invitasjoner, trykksaker, mat og borddekorasjoner selv, vi har også tenkt til å sette vannkarafler på bordene og ha 1,5 liters flasker mineralvann på et eget bord ved maten. Da sparer man en del ift. å kjøpe 0.5 liters flasker. Jeg anbefaler deg å heller spare inn på mat o.l. enn å måtte kutte ned på gjestelista. Lykke til!
plass'n Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 enig med forrige taler! det er ikke så mange anledninger gjennom årene man har anledning til å feire sammen når man er en så stor familie, kanskje noen i følget kan være med å dele utgiftene, eller iallfall sørge for kaker, ha med drikke osv
Vannmann35 Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Oi, oi, oi! Hvordan klarer dere å få så mange? Synes det høres voldsomt ut! Selv inviterer vi barnets besteforeldre med nye ektefeller, barnets tanter/onkler og faddere - til sammen 17 stk + oss. Kommer ikke til å invitere mine og mannens onkler/tanter, fettere og kusiner - der blir på en måte slektsforholdet for "fjernt" ovenfor vårt barn.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 tusen takk for svar:) har snakket med foreldre og venner så de skulle hjelpe oss med kaker og mat laging tenkte også vi skulle handle maten i sverige så da blir det ikke så dyrt:) endte opp med 60 personer vi føler vi må be
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #6 Skrevet 21. februar 2010 enig med vannmann, jeg syns nesten 100 gjester i dåp hørtes voldsomt ut!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå