Espoir Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Jeg hadde et innlegg for noen uker siden der jeg klaget over at jeg følte meg så utrolig lite verdsatt og flink. JObben min var lite utfordrende, og jeg følte at jeg ikke var med i det som telte, at jeg aldri ble regnet skikkelig med (pga typen jobb jeg har,og som jeg egentlig er overkvalifisert for).. Selvtilliten fikk det siste, dødelige støtet da en yngre og mindre kvalifisert person fikk en jobb jeg hadde søkt (jeg kom ikke engang på intervju). Men det er merkelig, altså, hvordan bare små ting kan få sånne følelser til å endre seg! Det begynte med at en av sjefene mine uttrykte at noe jeg hadde gjort var bra - hun ville ha mer av dette! Så, sagen etter, kommer en annen kollega/sjef inn og lurer på om jeg er interessert i å være med på et kjempespennende stort prosjekt som er helt i planleggingsfasen. Kun han, jeg, og så ansetter vi en til, JA! Det ville jeg! Så kommer noen andre og vil ha hjelp til å ansette en ny medarbeider - om jeg kunne være med på det - det ville jeg - sånt er jo gøy! Og så, så nettopp, kommer hun hovedsjefen min igjen og begynner først å snakke om hvor verdifullt det hun allerede hadde rost meg for er, at den slags ting endrer hele synet på oss, og om jeg kunne gjøre enda en sånn for dette får vi anerkjennelse for, og mange vil etterspørre dette i fremtiden. "Og forresten", sa hun: hun driver å planlegger hva som skal skje når hun etterhvert går av - da trengs det noen til å ta over som leder av det ene av hennes kjerneansvarsområder - om det er noe jeg kunne ha lyst til når den tid kommer (jeg jobber ikke i en vanlig "bedrift", så det ikke snakk om en vanlig "stilling" som man lyser ut). Dette er noe som er faglig kjempeanerkjent på mitt felt, ikke bare i Norge, men også internasjonalt. Jeg ble helt varm, for hvis dette skjer, blir det faktisk nesten akkurat det som har vært min drømmejobb...det jeg "egentlig" vil bli, men som jeg i det siste har trodde jeg hadde ødelig mulighetene for. Så jeg som for bare få dager siden var skikkelig nedfor og følte meg bare dum dårlig og ikke verdsatt, jeg hadde lyst til å slutte, har nå plutselig en HELT annen oppfatning av livet og min situasjon. Selv om jeg faktisk i prinsippet forsatt gjør akkurat det samme som før. Så til andre (jeg vet det er mange av oss) som føler dere dumme, teite dårlige og har lav selvtillit: det kan snu! Dører kan åpne seg, kilder kan springe! - plutselig seiler man "inn på ein våg me ikkje har visst um".
Gjest sug lut Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Gratulerer med opptur! Sånt fortjener man innimellom.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Wow! Fikk rett og slett gåsehud her jeg sitter! Gratulerer! )
Espoir Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2010 Takk! Og det rare er at selv om alle disse tingene kanskje ikke blir noe av (noe av det ligge rjo litt fremover i tid), er bare det at man kommer og spør meg nok til hele verdensoppfatningen min blir nesten totalt motsatt av hva den har vært! Jeg unner alle andre også å oppleve noe sånt, eller lignende. Det er vel forresten viktig å huske på at en selv er flink til å rose andre og vise at man verdesetter dem (og arbeidet deres, hvis det er kolleger, underordnede el.lign.).
neste*gang Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 gratulerer du fortjener dette! jeg går å venter på "det kan snu" både med jobb og ellers ... det lar vente på seg her.. blir så lei.. nå har jeg begynt å trene om ikke annet og skaffet meg barnevakt så jeg kommer meg ut på trening to ganger i uka.. og håper en liten oppsving via dette..
Espoir Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. februar 2010 Det er jo et skritt i riktig retning, bare det å få kommet seg ut og trent et par ganger hver uke. Det kommer helt sikkert til å snu seg i riktig retning for deg også. Det gjelder å ikke miste troen på selv - det er det vi kvinner (ikke alle) har litt for lett for å gjøre.
Ludoline Skrevet 5. februar 2010 #7 Skrevet 5. februar 2010 Skulle nesten tro det var noen 'der oppe' som hørte 'ropet' (innlegget ditt på DIB) om hjelp... At det plutselig skulle snu så fort, utrolig og veldig hyggelig for deg. Godt å vite at ting plutselig kan snu!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå