Gå til innhold

Britax two-way eller Britax Multi-tec.. Hvilken stol skal vi velge?? Vær så snill og hjelp meg, skal ivei og kjøpe bilstol om noen timer....

Anbefalte innlegg

Har egentlig forelsket meg i Britax multi-tec, men har sett tester der den ikke kom så veldig bra ut, + denne kræsj-testen

http://www.youtube.com/watch?v=CY7cuasLqN4

Ser ikke helt bra ut... Samtidig som jeg har lest at multi-tec var med i en ordentlig kræsj med et barn i, og barnet berget, takket være det gode setet med god hodestøtte! Blir veldig forvirret!!!

Og så er det Britax two-way, som er rimeligere og veldig enkel og grei stol. Men, har jo ikke noe støtte for hodet!!

Her er en kræsjtest av den:

Her ser den jo veldig bra ut!

Snakket med barneutstyrsbutikken om dette, men de mener multi-tech er best, pga hodestøtten....

Blir VELDIG VELDIG VELDIG forvirret!

Fortsetter under...

Vi har two way elite i begge biler og er fornøyd. Sant at det ikke har samme hodestøtte, vi synes det har gått greit allikevel. Når hun var mindre brukte vi en sånn løs nakkestøtte, men nå bruker vi det som det er. Har vært veldig fornøyd.

ok. Sånn til vanlig er det greit at det ikke er hodestøtte, vi kjører ikke så langt, og hun pleier så og si aldri å sovne i bilen. Men, det er itilfelle en kræsj da... Har hørt at two-way skal vri seg slik at det derfor ikke er nødvendig med hodestøtte!?!? Stemmer dette??

Nå har ikke vi krasjerfaring da....HELDIGVIS :-) Men jeg har også hørt som deg at det skal vri seg. Jeg tenkte når vi kjøpte at et sete som har vært på markedet så lenge og kommer igjen år etter år må være jevnt over bra.... Og det er rimeligere. Og kan brukes begge veier, og tar mindre plass i bilen.

Begge setene får gode testresultater bakovervendt og elendige testresultater framovervendt (som alle andre kombistoler). Jeg ville derfor ha valgt det setet som passer best i deres bil, og som barnet sitter komfortabelt i.

Noen vesentlige forskjeller:

Multitech:

- kan stå frittstående i bilen (dvs. trenger ikke lenes mot setet foran)

- tar veldig stor plass i noen biler pga veldig kort støtteben

- på mitt barn så gnagde hofteselene veldig (men ikke sikkert dette gjelder alle)

- lite justeringsmuligheter for plassering av sete

TWE

- lite sidestøtte, men god side_beskyttelse_ pga vridning i evt. kollisjon som noen nevner her

- må lenes mot setet foran pga manglende støtteben

- plasseringen av setet kan justeres en del for å få bedre benplass til barnet (krever da mer plass i bilen, selvsagt)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...