Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Har blitt sydd en del, hvertfall brukt mye tråd (ifølge leger og jordmødre). Det er mer eller mindre konsant verk i underlivet, og øker på straks jeg reiser meg for å gå eller stå. Er det slik det skal være før det blir bra? Er redd for infeksjon.... Når ble dere fin igjen og klarte å gå og bevege dere som normalt?? Hvordan kjentes smertene ut for dere? Takk for evt svar....
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 HVor lenge er det siden du fødte? Jeg hadde vondt i 2 uker og så ble det gradvis bedre. Det tok 8 uker før stingene var borte.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Nei det er bare knappe 2 uker siden så jeg er nok ganske utålmodig.. Men så lenge jeg vet at det er slik det skal være så er det mere "greit". HI
Nory Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 Jeg var øm og sår i to uker før det gradvis ble bedre. Men kan ikke huske det verket så mye. Men det for absolutt ubehagelig. Vondt å sitte, vondt å reise seg osv. Kom ikke på tale å tørke med papir før det hadde gått flere uker. Etter en uke trillet jeg en liten runde rundt kvartalet og det var det jeg klarte. Men det gjorde aldri så vondt at jeg tenkte at noe var galt og merket jo at det ble bedre dag for dag. Om du synes det er veldig ubehagelig kan det jo tenkes at det er litt betent....kanskje du burde få de sjekket???
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 Jeg klarte å bevege meg som normalt etter 2 eller 3 uker.. Men var mer eller mindre vondt i 2 måneder iallefall etter fødsel! Nå er det litt over 4 måneder siden fødsel, og alt kjennes så og si helt greit ut.. Men har ikke turt å ha så mye sex.. (Kjente lite og fikk vondt...)
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Nå er min historie litt annerledes, med revne grad 3c. Klarte ikke sitte på 3 mnd, klippet grodde ikke, og hadde konstant vondt. (en revne grad 2 tilsvarer klipping) Det viser seg i ettertid at jeg har hatt en invendig infeksjon som ingen har klart å se på kontroll, og at det var grunnen til at klippet ikke grodde før etter 6 mnd! Så jeg vil bare si at ja, det er ubehagelig noen uker etter fødsel, men det skal IKKE være direkte smertefullt og vondt. Jeg har nettopp vært igjennom en underlivsoperasjon for å rette opp alle skadene jeg pådro meg etter fødsel (3 1/2 uke siden operasjonen), og kan med hånda på hjertet si at dette var noe helt annet. På disse tre ukene har jeg sittet mer enn jeg gjorde på 3 mnd tilsammen etter fødsel! Jeg har ikke hatt smerter i det hele tatt. Det har vært sårt og ømt, men ikke vondt. Jeg går normalt (så og si), om enn litt forsiktig enda, og ikke like raskt som vanlig. Men det er fordi jeg vil være litt forsiktig enda. Men selvfølgelig, nå har jeg ikke født i tillegg da, og er ikke øm pga det. Så hvis du fortsatt har vondt, så ville jeg kontaktet fastlege eller sykehuset og tatt en prat med de. En infeksjon kan føre til at det gror saktere. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå