Gå til innhold

kjenner noen liv der nede??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

venter nr 2 nå. kjente liv rett før 15fulle uker med nr1, og kjente første spark da jeg var 12+5el6 nå med nr 2. Har sliti veldig med kvalme ++ så å kjenne liv så tidlig har vært som å se lyset i enden av tunellen. Godt å kjenne lilleGull!

Annonse

NÅR er det vanlig å kjenne noe da? jeg er 15 uker, og kjenner ikke noe. Men så har jeg aldri vørt gravid før, så jeg vet ikke hva jeg skal kjenne etter. Ikke har jeg fått noe mage enda heller. Kanskje en liten kul,men blir så usikker jeg...ikke har jeg vært hos JM enda heller. Var bare hos lege og fikk se hjertet banke i uke 6. Har time hos UL om to uker.. syns jeg har fått lite oppfølging jeg :(

hei anonym;)

jeg er 2.gangs...er 15+2 men har ikke kjent liv enda,jeg er ikke bekymret..det er ikke vanlig å kjenne liv før rundt uke 18-20.. sist jeg var gravid kjente jeg liv en gang da jeg var ca 17-18 uker på vei...men måtte vente til jeg var 22 uker på vei før jeg kjente liv igjen,å før jeg kjente det regelmessig!!

Di som kjenner i uke 12,tror jeg kjenner noe helt annet enn babyen,luftbobler i magen eller noe..så å si umulig å kjenne noe såå tidlig,musklene til fosteret er såå svake da,at man umulig kan kjenne noe!! men forstår godt di som tror og håper at det var den lille di kjenner liv fra!!! :o)

forstår at du føler at du har fått dårlig oppfølging,selv har jeg kun vert hos legen en gang,å har ikke time hos jordmor før jeg er 26 uker på vei...men får ta meg en tur til legen før den tid:)

masse lykke til,er sikkert ikke mangen ukene nå før du kjenner noen dult inni magen ;)

Nå kjenner jeg at det stryker inni magen min :D Den siste uken har jeg en og annen kveld kjent en liten "gullfisk" når jeg har lagt meg for kvelden, eller satt meg på huk. En skikkelig fin følelse som ikke kan sammenliknes med noe annet! Regnet ikke med å kjenne det på mange uker enda, så det var bare en hyggelig bonus!

Er 15+2 nå forresten.

Jeg TROR jeg har kjent liv en gang... Er 16 uker nå.

Er andre gangs, og forrige gang kjente jeg ikke noe før rundt uke 20-21. Husker jeg syntes det var så merkelig å være på ordinær ultralyd å se krabaten bevege seg inni magen uten at jeg kjente noe!

jeg syntes også 12+6 var tidlig... om det er meg du sikter til... men kjenner STOR forskjell på luftbobler og babisen min (og jordmor mf tror meg). Har vært gravid før så vet hvordan det kjennes ut. Og kjente det tidlig under mitt første svangerskap også(rett før 15 fulle uker) Jeg har gått ned masse under begge svangerskapa... kanskje det er derfor jeg kjenner det så tidlig... fordi det er så lite mellom meg og babisen...

Annonse

Hei dere!

Jeg kjenner liv hver dag nå. Har fått en liten fotballjente tror jeg ;-) Det blir nok broeren hennes glad for. He he. Jeg har kjent liv daglig den siste uken og er nå 16 og en halv uke på vei etter siste ultralyd-anslag.

Men, til dere som ikke kjenner noe ennå så må dere ikke stresse med det. Det kommer nok i løpet av de neste ukene. Er ikke vanlig å kjenne så mye som jeg gjør så tidlig tror jeg så er vel mer at jeg er heldig enn at dere er "unormale". Kjente liv ganske tidlig sist også men ikke fult så ofte som dette. Det er litt lettere å vite hva man skal kjenne etter når man har hatt en i magen fra før. Dessuten så vet jeg at min morkake ligger på baksiden (sett på ul) og det gjør at det er lettere å kjenne. Og så er jeg tynn fra før som gjør det enda lettere å kjenne sparkene visstnok. Men, det har vært mange ganger jeg også har lurt på om det er luft i magen eller om det er babyen som sparker/ beveger seg. =O) Ikke alltid så lett å skille.

Hvis dere er kjempekeene på å kjenne så kan dere jo prøve å drikke noe med litt sukker i (saft/ brus med sukker). Legg dere på ryggen og hold hendene over den nederste delen av magen (altså over livmoren). For de fleste som har termin i august så vil denne gå opp til et lite stykke under navlen (for meg ca 3 fingerbredder under) og helt ned til beinet over tissen.Hold løst på den ene siden og dytt litt på motsatt side med den andre hånden. Da er det lettere å kjenne sparkene og skille melom hva som er luft i tarmene. Blir spennende å høre om flere finner babyen sin =O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...